کد خبر: 924681
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به قدمت فرش ایرانی در دنیا اشاره کرد و گفت: از مردم انتظار می‌رود به صورت یک سرمایه ملی و طلایی فرش ایرانی را مورد توجه قرار دهند و به جای خرید ارز و طلا از این سرمایه ملی استقبال کنند.

جوان آنلاین: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به قدمت فرش ایرانی در دنیا اشاره کرد و گفت: از مردم انتظار می‌رود به صورت یک سرمایه ملی و طلایی فرش ایرانی را مورد توجه قرار دهند و به جای خرید ارز و طلا از این سرمایه ملی استقبال کنند.

علی وقف چی اظهار کرد: با وجود تحریم‌های آمریکا و همچنین تحریم فرش ایرانی، فرش ایرانی به ویژه فرش دستباف جایگاه خوبی در جهان از آن خود کرده است.

وی افزود: فرش ایرانی قبل از اینکه یک کالای تجاری باشد یک کالای فرهنگی است که گویای فرهنگ غنی ملت ایران است و تحریم فرهنگی نیز یکی از اقدامات زشت و نامعقول و ضد فرهنگی است.

امسال استقبال برای خرید فرش و صنایع دستی رشد چشمگیری داشته است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های ایران در جهات و زمینه‌های مختلف از سوی آمریکا؛ افزود: تحریم‌های فرهنگی یکی از زشت‌ترین و نامعقول‌ترین تحریم‌ها از نظر مجامع بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: با وجود تغییرات قیمت ارز و پایین بودن ارزش ریالی امسال استقبال برای خرید فرش و صنایع دستی رشد چشمگیری داشته است.

وقف‌چی به قدمت و جایگاه صنایع دستی به ویژه فرش ایرانی در دنیا اشاره و خاطر نشان کرد: از مردم ایران انتظار می‌رود از این فرصت استفاده کرده و به صورت یک سرمایه ملی و طلایی فرش ایرانی را مورد توجه قرار دهند و به جای خرید ارز و طلا از این سرمایه ملی استقبال کنند.

وی افزود: خرید و توجه ویژه به فرش ایرانی می‌تواند علاوه بر سرمایه‌گذاری مطمئن، از داشته‌های ملی در راستای اشتغال‌زایی و تولید و اقتصاد کشور نیز پشتیبانی خواهدکرد.

تصویب لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در زنجان

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در ادامه به تصویب لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در زنجان توسط مجلس اشاره کرد و گفت: کلیات طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در زنجان با بررسی نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است.

وی به امکانات و فرصت‌های ویژه استان زنجان از استفاده از منطقه ویژه اقتصادی در راستای توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط دفتر بنده مقرر شده یک نشست ویژه با مسؤولان ذیربط و شرفبافی، مدیرعامل سازمان هواپیمایی در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای صدور مجوز‌های پروازی تا دو هفته دیگر برگزار شود.

وقف‌چی با بیان اینکه امیدواریم این فرصت به سود استان و مردم و تور‌های مسافرتی باشد؛ افزود: با توجه به نشست انجام شده با مدیران تور‌های سیاحتی و زیارتی استان، امیدوارم با صدور مجوز‌های پرواز، چارتر‌های مختلف گردشگری نیز در کنار توسعه طرح ویژه اقتصادی فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای پیشرفت و توسعه استان تلاش کنند؛ افزود: برای راه‌اندازی پر رونق فرودگاه زنجان و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری؛ بار‌ها گفته شده است که هر کس که توان سرمایه‌گذاری و کمک به توسعه و پیشرفت استان را دارد؛ باید در صحنه حاضر شوند تا پرواز‌های مختلف و متداومی برای عتبات عالیات، مشهد مقدس، تهران، کیش و در صورت لزوم پرواز برای کشور‌های خارجی از فرودگاه زنجان انجام شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود به طرح استفاده بهینه از آب اشاره کرد و افزود: در طی این طرح از همه صاحب نظران دانشوری، بخش خصوصی و هم دولتی کشور درخواست همکاری و همراهی کمیسیون کشاورزی شده است که بتوانیم حداقل تا ۲۰ سال آینده تمام مسائل آبی را با عنوان طرح جامعه مدیریت آب کشور در هر چهار زمینه آب بخش کشاورزی، خدماتی، صنعتی و خانگی مورد بررسی کرده و برطرف کند.

وی بحران و تنش آبی در کشور را بسیار حساس خواند و افزود: امیدواریم با ارائه طرح‌ها و نظرات جامع صاحب نظران و دانشمندان بتوانیم این بحران را در کشور قبل از تبدیل شدن به تهدید برطرف کنیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
خخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Singapore
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
بزرگوار شما فرش رو به هر قیمتی که خریده باشی آخرش باید بدی دست سمسار به قیمت مفت سرمایه نیست دور ریختن پوله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار