کد خبر: 924601
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
دبیر جشنواره ملی پسته دامغان
دبیر جشنواره ملی پسته دامغان از حضور وزیر جهادکشاورزی، چندین معاون وزیر،معاون سازمان میراث فرهنگی کشور، استانداران استان‌های پسته‌خیز و هنرمندان و فعالانی از 10 استان کشور در جشنواره پسته امسال خبر داد.

رضا زارع‌زاده اظهار کرد: جشنواره پسته دامغان از فردا 12 شهریور لغایت 16 شهریور در دامغان برگزار می‌شود.

وی از معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دامغان به عنوان یکی از اهداف کلان این جشنواره خبر داد و افزود: در جشنواره امسال علاوه بر پسته به محصولات ویژه‌ای همچون زعفران و گل‌محمدی نیز پرداخته می‌شود.

رئیس شورای شهر دامغان ادامه داد: آموزش باغداران دامغانی، بروزرسانی اطلاعات فعالان این بخش، ایجاد فضایی فرح‌بخش برای مردم، شکرگذاری از نعمت‌های الهی، معرفی و عرضه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دامغان و...از دیگر اهداف این جشنواره ملی است.

وی از برپایی یک نمایشگاه بزرگ در این جشنواره خبر داد و گفت: این نمایشگاه دربرگیرنده 200 غرفه است و ادوات کشاورزی، اقلام مختلف پسته ،مواد غذایی و صنایع‌دستی و..از 10 استان کشور در آن در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

زارع‌زاده از برگزاری کارگاه‌های تخصصی به‌عنوان یکی از مهمترین بخش‌های این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: آموزش کارگاهی کشت پسته، گل محمدی، زعفران و همچنین کارگاه تخصصی زنبورداری با حضور کارشناسان خبره از بخش‌های دیگر این جشنواره در دامغان است.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها در راستای کمک به اصلاح الگوی کشت در استان برگزار می‌شود ادامه داد: بحث خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی ایجاب می‌کند کشاورزی و باغداری به سمت کشت‌های کم‌آب‌بری همچون پسته و زعفران که نیاز آبی کمتری دارند سوق داده شود ضمن اینکه این محصولات ارزش افزوده خوبی نیز به همراه دارند.

دبیر جشنواره ملی پسته دامغان در پاسخ به پرسشی در خصوص میهمانان این جشنواره به ایسنا گفت: وزیر جهادکشاورزی و معاون باغداری این وزارتخانه، معاون میراث فرهنگی کشور، 100 نفر از لیدرهای گردشگری از استان‌های مختلف کشور، استانداران و روسای جهادکشاورزی استان‌های پسته‌خیز، گروه‌های هنری از استان‌های خراسان، مازندران، سیستان و بلوچستان، استان سمنان، و تهران و..از میهمانان ویژه جشنواره امسال هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا جشنواره امسال همچون سال‌های قبل محدود به پسته نبوده گفت: بعد از پنج دوره این جشنواره به جایگاهی رسیده که گام‌ها را فراتر گذاشته و از طریق آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان در آن معرفی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر