کد خبر: 924307
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
براساس اسنادی که همراه یک بیمار در اختیار روزنامه باختر قرار داده است، دکتر هاشمی، وزیر بهداشت می‌بایست در صبح روز جمعه اول تیرماه سال جاری در اتاق عمل جراحی چشم انجام می‌داد اما شواهد نشان می‌دهد که جناب وزیر نه تنها در اتاق عمل حضور نداشته بلکه در آن روز و آن ساعت همراه با رئیس جمهور مشغول تله کابین سواری در ارتفاعات توچال بوده است. این در حالی است که مشاور وزیر بهداشت اعلام کرده که همراهی وزیر بهداشت با رئیس جمهور در پیاده روی توچال مربوط به صبح پنج شنبه بوده و صبح روز جمعه وزیر بهداشت با حضور در اتاق عمل، چشم این بیمار را جراحی کرده است.

جوان آنلاین: براساس اسنادی که همراه یک بیمار در اختیار روزنامه باختر قرار داده است، دکتر هاشمی، وزیر بهداشت می‌بایست در صبح روز جمعه اول تیرماه سال جاری در اتاق عمل جراحی چشم انجام می‌داد اما شواهد نشان می‌دهد که جناب وزیر نه تنها در اتاق عمل حضور نداشته بلکه در آن روز و آن ساعت همراه با رئیس جمهور مشغول تله کابین سواری در ارتفاعات توچال بوده است. این در حالی است که مشاور وزیر بهداشت اعلام کرده که همراهی وزیر بهداشت با رئیس جمهور در پیاده روی توچال مربوط به صبح پنج شنبه بوده و صبح روز جمعه وزیر بهداشت با حضور در اتاق عمل، چشم این بیمار را جراحی کرده است.

آقای وزیر بهداشت! چه کسی به نام شما جراحی می‌کند؟

همراه این بیمار (که مادرش مورد جراحی چشم قرار گرفته) طی نامه‌ای به روزنامه باختر نوشته است:

«احتراماً اینجانب علی محبی همراه بیمار فهیمه الوندی هستم که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در تاریخ ۱/۴/۹۷ جهت انجام کارتاراکت چشم در ساعت ۶:۳۰ صبح به بیمارستان نور تهران واقع در خیابان ولیعصر با محوریت پزشک معالج جناب آقای دکتر هاشمی مراجعه و در همان دقایق اولیه مشاوره و معاینات لازم را دریافت نمودیم و بیمار ساعت ۷ صبح آماده عمل شد که در صف انتظار ورود به اتاق عمل نفر پنجم بوده است و طبق اسناد ارائه شده از سوی بیمارستان، عمل ساعت ۸ صبح به دست آقای دکتر هاشمی آغاز شده و در ساعت ۸:۱۵ به پایان رسیده است. پس از عمل در روز‌های بعد رسانه‌ها اعلام داشتند که جناب آقای هاشمی همراه با رییس جمهور در صبح روز جمعه تاریخ ۱/۴/۹۷ به ارتفاعات توچال عزیمت نموده است که بعد از شنیدن این خبر سوالی در ذهن بنده نقش بست که چه شخصی عمل را انجام داده است؟!

که این سوال را در قالب نامه‌ای به واحد رسیدگی به شکایات بیمارستان مذکور (سرکار خانم دهدشتیان) تقدیم کرده و از ایشان خواستار پاسخگویی و رفع شبهه به صورت مکتوب شدم، اما ایشان با گذشت چند روز هیچ پاسخی نداده و بنده طی تماس تلفنی که با وی داشتم خواستار پاسخگویی مکتوب شدم که ایشان بدون هیچ مستنداتی فقط گفتند: «جناب آقای هاشمی آن روز در بیمارستان حضور داشته‌اند و رسانه‌ها دروغ می‌گویند»! که بنده نیز در جواب این پاسخ گفتم، یک گردهمایی با افرادی که در آن روز عمل جراحی چشم با جناب آقای هاشمی داشته‌اند برگزار نمایند و چنانچه حتی یک نفر تأییدکرد که موقع عمل جناب آقای دکتر هاشمی را دیده است، بنده از شکایت خود صرف نظر کرده و از تمامی پرسنل بیمارستان و جناب آقای هاشمی معذرت خواهی می‌نمایم، اما خانم دهدشتیان اصلاً اعتنایی نکردند. حال نیز یادآور می‌شوم منشور حقوق بیمار اعلام می‌دارد که بیمار قبل از عمل جهت معاینات و نیز هنگام انجام عمل و همچنین بعد از عمل باید دسترسی آزاد به پزشک معالج داشته باشد، اما متأسفانه مادر بنده نه برای معاینات اولیه و نه حین انجام عمل و نه بعد از عمل آقای هاشمی را ندیده‌اند!

و حتی طبق مدارک موجود معاینات بعد از عمل نیز توسط آقای دکتر میرعشقی و آقای دکتر شیرزادی انجام شده است، که این مسایل جای تأمل دارد، حال با توجه به شرح این وقایع، خواستار رفع شبهه‌ای که داشته‌ام شده، اکنون از شما سردبیر محترم روزنامه پرتیراژ باختر تقاضامندم این مطلب را به نحوی که مناسب باشد چاپ نمایید.»
 
واکنش مشاور وزیر بهداشت

گفتنی است که ساعتی پس از انتشار این خبر و واکنش‌های آن در فضای مجازی، زارع نژاد، مشاور وزیر بهداشت گفت: مطلب منتشر شده در روزنامه باختر و باز نشر آن در شبکه‌های اجتماعی با عنوان "چه کسی بجای شما عمل می‌کند؟ " کذب محض است. بر خلاف ادعای فوق که با اطلاعات ناقص و متاسفانه رویکرد تخریبی مطرح شده، همراهی وزیر بهداشت با رییس جمهور در پیاده روی توچال در صبح زود روز پنجشنبه، و نه جمعه صورت گرفته است.

زارع نژاد افزود: بیمار یاد شده توسط دکتر هاشمی صبح جمعه مورد عمل جراحی قرار گرفته است و مستندات مربوطه نیز در بیمارستان چشم پزشکی موجود است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
وحید کیوانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
1
0
ایشان (آقای علی محبی، همراه بیمار) اذعان داشتند که عمل جراحی تنها ۱۵ دقیقه به طول انجامیده لذا بعید به نظر نمی‌رسد که جناب آقای دکتر پس از انجام جراحی به ارتفاعات توچال عزیمت کرده‌اند
ناشناس
|
France
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
مگر وزیر اصولا مجاز است که به حرفه دیگری هم مشغول باشد ؟! ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
پنج شنبه رئیس جمهور توچال رفته !!!؟؟ همینه که وضع کشور بهم ریخته.
باران سلیمانپور
|
United States
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
آخه عملای چشم خیلی کوتاهه. مثه عمل قلب و مغز نیستش که چند ساعت بالاسر مریض تو اتاق عمل باشه. شاید عملشو کرده و بعد رفته توچال.
ما هم یکی از اقواممون رفته اونجا عمل شده میگن خود عملش خیلی کوتاهه قبل و بعد از عمل هم یه کم مریضو نگه میدارن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار