کد خبر: 924237
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: 13 فضای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی 97- 98 در استان آماده بهره برداری است.

سعید هژبری افزود: این 13 فضای آموزشی شامل 60 کلاس درس با زیربنای 16 هزار و 100 مترمربع است که برای آن 198 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به مشارکت خیران مدرسه ساز در ساخت 10 باب از 13 فضای آموزشی، خاطرنشان کرد: خیران در احداث این مدارس 88 میلیارد ریال اهدا کرده اند که این میزان 45 درصد از اعتبارات دولتی طرح هاست.
به گفته هژبری، در هفته دولت امسال یک فضای آموزشی 9 کلاسه با یکهزار و 950 مترمربع زیربنا و 21 میلیارد ریال هزینه در ایوانکی افتتاح شد که هشت میلیارد ریال از آن توسط خیران تامین شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: 2 طرح نیز با اعتبار مورد نیاز 37 میلیارد ریالی با مشارکت خیران استان در هفته دولت کلنگ زنی شد.
وی ادامه داد: این دو فضای آموزشی با 2 هزار و 400 مترمربع زیربنا برای تکمیل 37 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که 22 میلیارد ریال از آن توسط خیران تامین می شود.
هژبری اضافه کرد: خیران مدرسه ساز استان سمنان، در یکی از این دو طرح با اهدای زمین و در طرحی دیگر با تعهد مالی در ساخت، مشارکت دارند.
وی با اشاره به برگزاری 20 دوره جشنواره خیران مدرسه ساز در استان سمنان، اضافه کرد: در این جشنواره ها خیران کمک یکهزار و 370 میلیارد ریالی را متعهد شده بودند که 50 درصد از این میزان تا 680 میلیارد ریال را اهدا کردند.
وی خاطرنشان کرد: استان سمنان 388 خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوقی دارد که از این تعداد 60 درصد را آقایان، 19 درصد را بانوان و 21 درصد را شرکت ها و موسسه های خیریه شامل می شوند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از راه اندازی سامانه ای در اپراتور اول تلفن همراه برای مشارکت شهروندان با هر میزان توان در مدرسه سازی خبر داد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: مردم به هر میزان توان مالی خود می توانند با شماره گیری سامانه *24# از طریق اپراتور اول تلفن همراه مشارکت خود را در مدرسه سازی اهدا کنند.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز در حدود 800 فضای آموزشی دارد، حدود 80 درصد فضاهای آموزشی این استان نیازمند بهسازی و مقاوم سازی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر