کد خبر: 923928
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به نمایندگی از دولت به قم سفر کرده است با علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، آیت الله العظمی مکارم شیرازی عصر روز دوشنبه 5 مردادماه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی گفت: مردم و مسئولان خانواده معظم شهدا و ایثارگران را تکریم می‌کنند چون این عزیزان عامل حفظ کشور و نظام و مایه آبرو در مقابل متجاوزین بودند و ما و نسل‌های آینده مدیون آنها هستیم ضمن اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ضامن حفظ کشور و نظام اسلامی در آینده است.
وی با اشاره به مشکلات جامعه ایثارگری افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و با افزایش سن جامعه ایثارگری مشکلات نسبت به گذشته افزایش یافته است و باید مسائل و تلاش‌های صورت گرفته برای این عزیزان به خوبی تبیین شود و کسب رضایت آنها نیز منحصراً مربوط به اقدامات مادی نیست و رضایت این عزیزان از طریق پاداش‌های معنوی نیز تا حدودی قابل دستیابی است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت کسب رضایت ایثارگران گفت: صبر خانواده معظم شهدا به خصوص خانواده‌های چند شهیدی ستودنی و رعایت اخلاق اسلامی و تکریم آنها در برخورد با این عزیزان ضروری است و باید از آنها دلجویی کرد و دیدارهای رهبر معظم انقلاب با خانواده معظم شهدا و ایثارگران نمونه و الگویی برای تکریم و سپاس از ایثارگران است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با موفق توصیف کردن عملکرد حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در بنیاد، خدمت به ایثارگران را عبادت و ذخیره آخرت خادمان خانواده معظم شهدا و ایثارگران توصیف کرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نیز با ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و ایثارگران پرداخت و گفت: بزرگ‌ترین خانواده تحت پوشش دولت، جامعه ایثارگری است و رسیدگی به مشکلات این جامعه عزیز که مهمترین آن‌ها موضوع درمان و اشتغال است ادامه دارد.
وی با تشریح اقدامات بنیاد در حوزه درمانی گفت: بنیاد با تجهیز بیمارستان‌های تحت پوشش خود و همچنین با قرارداد بیمه تکمیلی به صورت همه جانبه در خدمت ایثارگران است و برنامه‌هایی نظیر حضور متخصصین بین‌المللی و همچنین پایش سلامت ایثارگران نیز در حال اجرا است.
آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران به برکت خون پاک شهدا تا زمان ظهور امام زمان (عج) پابرجاست گفت: در مقابل ایثارگری شهدا و جانبازان ما نیز وظیفه‌ای داریم و باید نسبت به انجام آن‌ها اهتمام داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بنیانگذار بنیاد شهید و امور ایثارگران کار بسیار بزرگی را برای نظام جمهوری اسلامی انجام داد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران با عملکرد خود خانواده‌های ایثارگران را از نگرانی درآورد. کار بنیاد شهید و امور ایثارگران کار بابرکتی است و اگر با نیت خالص و صادق همراه باشد، بهترین اعمال خواهد بود.
آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به سخنان حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در خصوص ایجاد اشتغال برای ایثارگران گفت: به صورت کلی ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار امری مفید و ارزشمند است و امیدواریم خداوند نظام و دولت را برای توسعه اشتغال کمک کند.
وی افزود: اعتقاد دارم کارها باید به دست مردم سپرده شود تا شاهد اشتغال بیشتری باشیم زیرا اگر کار در اختیار دولت باشد اشتغال زیادی انجام نمی‌شود.
در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین شهیدی گزارشی از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران را  ارائه کرد.
آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت فرصت بسیار خوبی برای بیان عملکرد و دستاوردهای دولت و نظام است که موجب دلگرمی بیشتر مردم به نظام و دولت می‌شود.
وی با اشاره به خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت رسانی به ایثارگران گفت: مسئله جنگ گرچه به خودی خود دارای مشکلاتی است اما مهم‌تر از آن مسائل پشت صحنه جنگ و پس از جنگ است؛  اما باید وجود داشته باشد و ارتقاء پیدا کند.
این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دولت نباید در بحث ارائه خدمت به ایثارگران تنها بماند و همه نهادها و دستگاه‌ها باید به کمک دولت بیایند، گفت: سیاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار ارائه خدمت به جامعه ایثارگری باید بیرون آوردن آنان از حالت مصرف کننده و وارد کردنشان به چرخه کار و تولید باشد و خوشبختانه بنیاد در این زمینه تا حدودی موفق بوده است.
این مرجع تقلید با تمجید از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به حجت الاسلام والمسلمین شهیدی گفت: بدانید که خدمات شما دارای اجر و ثواب است و خداوند به شما کمک می‌کند، چنانکه در گذشته نیز چنین بوده است.
آیت الله العظمی علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اخیر کشور به ویژه در حوزه اقتصاد گفت: به امید خدا از این مشکلات عبور می‌کنیم و در آینده پیروزی نصیب انقلاب اسلامی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار