کد خبر: 923642
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
«جان مک کین» سناتور جمهوریخواه مشهور ایران‌ستیز در نهایت به یک غده در مغزش زندگی را باخت تا صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و منافقین در رثای این حامی تحریم‌های گزنده ایران در دوران باراک اوباما که تهیه دارو و درمان را برای هزاران بیمار ایرانی دشوار ساخته بود
«جان مک کین» سناتور جمهوریخواه مشهور ایران‌ستیز در نهایت به یک غده در مغزش زندگی را باخت تا صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و منافقین در رثای این حامی تحریم‌های گزنده ایران در دوران باراک اوباما که تهیه دارو و درمان را برای هزاران بیمار ایرانی دشوار ساخته بود، مجیز بگویند. او نه تنها آرزوی بمباران ایران را به گور برد بلکه اسم خود را میان سایر متوهمانی که توهم حذف مقاومت از سوریه و براندازی حکومت اسد را داشتند، در تاریخ ثبت کرد.

به گزارش رویترز، «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه امریکا از ایالت آریزونا و نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۰۸، به دلیل بیماری سرطان مغز در ۸۱ سالگی درگذشت. بنابر اعلام دفتر این سناتور، وی که بیش از یک سال از بیماری سرطان رنج می‌برد، از اواخر سال گذشته میلادی دیگر نتوانست در سنای امریکا حضور یابد. وی از سرسخت‌ترین طرفداران جنگ سال ۲۰۰۳ امریکا علیه عراق بود، اما پس از ۱۵ سال در اوج ابتلا به سرطان به اشتباه خود اعتراف کرد و این جنگ خونین را «یک اشتباه بزرگ» خواند. مک کین که جزو جناح جنگ‌طلب‌های امریکا به شمار می‌رفت، همچنین به عنوان سیاستمداری ایران‌ستیز تلاش‌های بسیاری در سنای امریکا در تحریم‌های کنگره علیه ایران و مخالفت با توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی موسوم به برجام نقش مهمی ایفا کرد. اظهارات او درباره لزوم بمباران کردن ایران در سال ۲۰۰۷ در رسانه‌های امریکایی بازتاب گسترده‌ای داشت. او در قضیه تجاوز نظامی ناتو به لیبی در سال ۲۰۱۱ که منجر به ساقط شدن رژیم «معمر قذافی» شد، حامی سرسخت مداخله امریکا در این جنگ بود. مک کین بار‌ها بر لزوم کمک‌های نظامی و ارسال تسلیحات به گروه‌های معارض در سوریه تأکید کرد و حتی خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه شده بود و زمانی مدعی شده بود که اسد هم به زودی مانند قذافی می‌رود. جان مک کین یکی از پشتیبانان اصلی مداخله نظامی امریکا در برخی کشور‌های آفریقایی به بهانه «جنگ علیه تروریسم» از قبیل: مالی، نیجریه و سومالی بود و از دولت‌های دموکرات و جمهوریخواه امریکایی به دلیل کم‌توجهی به مداخله در قاره آفریقا انتقاد می‌کرد. او در موضوع تحولات سال ۲۰۱۴ اوکراین که در نهایت به درگیری‌های خیابانی و مسلحانه در «کی یف» و متواری شدن «ویکتور یانکوویچ» رئیس‌جمهور روس‌گرا از کشورش شد، نقش برجسته و واضحی ایفا کرد. مک کین چند هفته قبل از این تحولات، به اوکراین سفر کرد و پس از دیدار کوتاهی که با رئیس‌جمهور این کشور داشت، به جمع «معترضان» در یکی از میدان‌های اصلی پایتخت رفت و بر حمایت واشنگتن از خواسته‌های آن‌ها تأکید کرد. از نظر او، واشنگتن برای مهار مسکو باید به اوکراین کمک‌های همه‌جانبه نظامی و اقتصادی می‌کرد و همچنین عضویت این کشور همسایه روسیه در ناتو را هموار می‌کرد.

مواضع ضد‌روسی او به دنبال تحولات ناشی از بر سر کار آمدن دولت غربگرای «پترو پوروشنکو» در کی‌یف از قبیل: جنگ در مناطق شرقی اوکراین بین روس‌گرا‌ها و غربگرا‌ها و الحاق «شبه‌جزیره کریمه» به روسیه پس از یک همه‌پرسی به شدت تشدید شد و مک‌کین حتی خواستار کمک‌های نظامی گسترده امریکا به اوکراین برای مقابله با روسیه شد. مک‌کین ضمن حمایت از تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، بار‌ها «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور را با الفاظی از قبیل: «قاتل، مردی اهریمنی و آشوبگر» خطاب کرده و حتی مدعی شده بود: «معتقدم که او (پوتین) تهدیدی اصلی است، حتی بیشتر از داعش.» به دنبال جنجال‌ها درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری امریکا، مک کین اقدام ادعایی مسکو علیه واشنگتن را «اقدام جنگی» خوانده بود. مواضع جنجالی او درباره کره‌شمالی هم بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی را واداشت که به «جنگ‌طلب» بودن او اذعان کنند. مک کین در انتقاد از آنچه که مواضع «ضعیف» دولت‌های امریکا درباره کره‌شمالی خوانده بود، از «دونالد ترامپ» خواسته بود برای پایان دادن به برنامه اتمی این کشور به زور متوسل شود. در یکی دیگر از مثال‌های مواضع مداخله جویانه مک کین علیه دیگر کشورها، باید به مواضع او علیه چین نگاه کرد. مارس ۲۰۱۲ مک کین در مصاحبه با شبکه «سی. ان. ان» مدعی شد که قیام‌ها و شورش‌های شبیه به «بهار عربی» در حال نزدیک شدن به چین و روسیه است.

اسرائیلیات رجوی– سعودی در رثای مک‌کین
سفیر عربستان در امریکا، در واکنش به مرگ سناتور جمهوریخواه ضد ایرانی وی را یک قهرمان و دوست بزرگ ریاض خواند! خالد بن سلمان سفیر عربستان در امریکا در پست توئیتری خود در واکنش به مرگ جان مک کین، رئیس کمیته نیرو‌های مسلح سنای امریکا نوشت: مک کین یک قهرمان بود و زندگی خود را وقف خدمت به کشورش و حمایت از امنیت و صلح جهانی کرد! وی در ادامه افزود: مک کین دوست بزرگ عربستان بود و ما به ملت امریکا که سناتور مک کین را از دست داده تسلیت می‌گوییم. ما او را از دست دادیم. همچنین سرکرده گروهک تروریستی منافقین با انتشار تصویری از دیدار خود با جان مک کین در صفحه توئیتر خود نوشت: مردم ایران همیشه سناتور مک کین را به خاطر حمایت از آزادی، حمایت از «قیام مردم ایران علیه رژیم ملا‌ها برای یک جمهوری آزاد مبتنی بر جدایی دین و دولت و برابری جنسی» به یاد خواهند داشت. مریم رجوی در توئیت دیگری ضمن بارگذاری عکس دیدار خود با مک کین افزوده است: عمیق‌ترین تسلیت‌های من به خانواده مک کین به خاطر فوت سناتور مک کین. مخالفت قوی او با بنیادگرایی مذهبی و رژیم آخوندی و تروریسم و جنگ‌افروزی آن، همچنان که حمایت او از اعضای مجاهدین تحت حملات ملا‌ها در کمپ اشرف و ارائه قانون حفاظت از آن‌ها همیشه به یاد خواهد ماند.» در نهایت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز تأسف از مرگ جان مک‌کین، وی را دوست و حامی تل‌آویو توصیف کرد. در بیانیه نتانیاهو درباره مک‌کین آمده است: «از شنیدن خبر مرگ جان مک‌کین، یک میهن‌پرست فوق‌العاده و دوست واقعی اسرائیل، به شدت متأثر شدم. من همواره دوستی قدرتمند او با اسرائیلی‌ها و شخص خودم را گرامی می‌دارم. حمایت دائمی او از اسرائیل، برآمده از باور او به ارزش‌های دموکراسی و آزادی بود. اسرائیل همواره جان مک کین را گرامی خواهد داشت.»

جنگ طلب یا قهرمان جنگ
رسانه‌های امریکایی حتی دموکرات البته کمی با حس به رخ کشیدن شجاعت جنگی وی در برابر دونالد ترامپی که از رفتن به جنگ ویتنام امتناع کرده بود، مشحون از توجه به کهنه سرباز بودن مک‌کین شده است. در چنین شرایطی، اما اسکات بنت افسر سابق جنگ روانی امریکا در گفت‌وگو با شبکه پرس‌تی‌وی ابراز امیدواری کرد با مرگ مک‌کین دوره تاریک جنون سیاسی امریکا به پایان برسد. بنت درباره پیشینه جان مک کین گفت‌: پدرم که خلبان گروه تفنگداران دریایی امریکا بود، با مک‌کین به ویتنام پرواز کرد. پدرم خاطرات خوبی از مک کین نداشت که بیان کند. فکر کنم سوابق نظامی مک کین به خودی خود گویاست. او در حالی که با بی دقتی سعی می‌کرد هواپیمای خود را از روی عرشه کشتی بلند کند، موجب کشته شدن تعداد زیادی ملوان شد. پدر او دریادار و از کسانی بود که در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر حمله اسرائیل به کشتی یو‌اس‌اس لیبرتی نیروی دریایی امریکا مشارکت داشت و از قضا، تنها چیزی که باعث شد این کشتی از حمله جان سالم به در ببرد و از این حمله اسرائیل جلوگیری کند، یک ناو محافظ روسیه بود که به این کشتی نزدیک‌تر شد. اسکات بنت افزود: مک کین اسیر جنگی بود و گمانه زنی‌های زیادی درباره خیانت وی در زمان اسارت وجود دارد؛ بنابراین از نظر نظامی واقعاً چیز خوبی درباره وی وجود ندارد که بتوان از آن سخن گفت. از نظر سیاسی هم واقعاً من چیز خوبی برای گفتن درباره او ندارم، چرا که او یک مسیحی محافظه کار نبود. او فردی بی رحم و جنگ‌طلب بود. او نماد این است که سران سیاسی امریکا تا چه حد دچار فروپاشی روحی هستند. وی تصریح کرد: مک کین از زوال عقل هم رنج می‌برد و متأسفانه تعداد زیادی از اعضای کنگره وضع مشابهی دارند. مک کین مسئول سرنگونی حکومت لیبی بود. او مسئول ارسال تسلیحات برای شورشیان از عربستان سعودی و قطر به لیبی بود. مک‌کین مسئول جنگ‌ها علیه روسیه، ایران، سوریه و تلاش برای سرنگونی بشار اسد است. بنت تأکید کرد: مک کین شیفته آدم کشی بود و همواره این دغدغه را داشت که امریکا دیکتاتور نظامی جهان باشد. صادقانه می‌گویم از مرگ او خیلی خوشحالم. البته ما برای آرامش روح افراد دعا می‌کنیم. اما من مک کین را به خدا واگذار می‌کنم. مک کین یکی از خونخوار‌ترین و خشن‌ترین افراد در تاریخ دولت امریکا بود و اقدامات وی به خودی خود گویاست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
لعن و عذاب الهی برای جان مک کین و غرب زدگان وطنی !
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
خدا لعنتش کند و انشاءالله همفکرانش هم به این بلا گرفتار شوند . ظلم هیچ وقت روی زمین نمی ماند
ناشناس
|
France
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
به درک واصل شد ! ّ باید یک شعار شبیه حوزه خودمان برای ترامپ هم درست کنیم ! از باذوق ها دعوت کنید....
said
|
Switzerland
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
سلام. این کثافت رفت یکی دیگر می اید شایدم دوتا یا سه تا خوب که چی .از این کثافتها زیاد و به راحتی پیدا میشود
جوان
|
Netherlands
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
0
خیلی ازافراد سرشناس ظالم مثل جان مکین_امریکایی ابوبکرالبغدادی بن سلمان سعوپی باید برود والظالمین لهم عذاب الیم¡¡¡
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار