کد خبر: 923424
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری:
کوروش زارعی، مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری عنوان کرد: در مرکز هنر‌های نمایشی حوزه در نظر داریم هنر شاهنامه‌خوانی را نیز در دستور کار قرار دهیم و این کتاب منظوم بزرگ نمایشی ایران را همه‌گیر کنیم.
احمد پارسا
کوروش زارعی، مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری عنوان کرد: در مرکز هنر‌های نمایشی حوزه در نظر داریم هنر شاهنامه‌خوانی را نیز در دستور کار قرار دهیم و این کتاب منظوم بزرگ نمایشی ایران را همه‌گیر کنیم.
آیین گشایش سومین جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر (نقالان علوی) در بهشت زهرا به همراه ادای احترام به مرشد ولی‌الله ترابی، نقال پیشکسوت و فقید ایرانی، برنامه‌های ویژه‌ای از جمله نقالی و نواختن سنج و دمام برگزار شد. کوروش زارعی، مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، در جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر گفت: این جشنواره به سومین دوره خود رسید؛ جشنواره‌ای که با یاری دوستانی همچون محسن میرزاعلی و حسین عالم بخش و دیگر همکاران ما در مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری راه اندازی شد. قطعاً اگر شما اساتید پرده خوانی و نقالی دست ما را نگرفته بودید امروز جشنواره نقالی برگزار نمی‌شد.
مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری افزود: با آرزوی سلامتی برای پیشکسوتان نقالی کشور گفت: شما اساتید و پیشکسوتان هنر نقالی و پرده خوانی عمر خود را صرف هنر‌های سنتی و آیینی ایران کرده‌اید و من امروز در این مراسم دست تک تک شما عزیزان را می‌بوسم و آرزوی سلامتی برای شما و رشد و توسعه هنر نقالی دارم. ان‌شاء‌الله با یاری شما عزیزان و پرورش و تربیت جوانان هنرمند نقالی آینده این هنر سنتی ایران را بسازیم. زارعی در پایان گفت: ان‌شاء‌الله جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر تا سالیان طولانی به کار خود ادامه دهد و هیچ‌گونه تغییرات مدیریتی مانع از رشد و فعالیت اهالی این هنر نشود. ما در مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری و دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی این مرکز در نظر داریم تا هنر شاهنامه‌خوانی را نیز در دستور کار خود قرار داده و این کتاب منظوم بزرگ نمایشی ایران زمین را همه‌گیر کنیم تا شاهنامه خوانی نیز همانند نقالی و پرده خوانی در میان هنرمندان فراگیر شود.
دبیر سومین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر نیز در این مراسم گفت: این جشنواره که به همت مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری راه‌اندازی شده در عرصه نقالی و پرده‌خوانی، تخصصی‌ترین جشنواره در نوع خود است. حسین عالم بخش افزود: زنده نگه داشتن عید سعید غدیر خم، شناخت سبک زندگی امیرالمؤمنین (ع)، داستان‌های مربوط به قضاوت‌های حضرت و علم و معرفت شناختی ایشان از اهداف برگزاری جشنواره نقالان علوی است. وی گفت: ۱۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در مرحله نخست ۶۰ اثر پذیرفته شد و سپس با بازبینی‌های انجام شده از فیلم و اجرا‌های زنده در تهران، ۳۱ اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار