کد خبر: 922971
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به حجاج بیت‌الله الحرام، تعیین یک میعادگاه دائمی برای انجام فریضه حج را نمادی برای وحدت مسلمانان و امت‌سازی اسلام دانستند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به حجاج بیت‌الله الحرام، تعیین یک میعادگاه دائمی برای انجام فریضه حج را نمادی برای وحدت مسلمانان و امت‌سازی اسلام دانستند و با اشاره به سیاست جنگ‌افروزانه امریکا در میان مسلمانان تأکید کردند: باید با هوشیاری این سیاست شیطانی را خنثی کرد و حج و برائت از مشرکان، زمینه‌ساز این هوشیاری است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح دیروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی‌عسکر، نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی آن را در صحرای عرفات قرائت کرد، به این شرح است:

بسم‌اﷲ‌الرّحمن‌الرّحیم
و الحمد للّه و الصّلاهًْ علی رسوله المصطفی و آله الاطهار الابرار و صحبه الاخیار. قال اللّه تعالی: وَ اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجِّ یأتوک رِجالًا وَ عَلی کلِّ ضامِرٍ یأتینَ مِن کـلِّ فَجٍّ عَمیقٍ لِیشهَدوا مَن‍ـافِ‍ـعَ لَهُم وَ یذکرُوا اسمَ اللهِ فی اَیامٍ مَعلومات.
این آهنگ عرشی همچنان دل‌ها را فرامی‌خواند و از فراز قرن‌ها و دوران‌ها، بشریت را به گردآمدن بر محور توحید دعوت می‌کند. همه آحاد انسان، مخاطب این فراخوان ابراهیمی و مفتخر به آنند؛ اگرچه گوش‌هایی آن را نشنوند و دل‌هایی زیر حجاب غفلت و جهالت، از آن محروم بمانند، و اگرچه کسانی صلاحیت ورود در این ضیافت جهانی و همیشگی را در خود فراهم نکنند و یا به هرجهت توفیق آن را نیابند.

وحدت زمان و مکان راز اصلی حج
اکنون شما از این موهبت برخوردار گشته و در وادی امن میهمانسرای الهی قدم نهاده‌اید. عرفات و مشعر و منا، صفا و مروه و بیت، مسجدالحرام و مسجدالنّبی، جای‌جای همه این مناسک و مشاعر، هریک قطعه‌ای از زنجیره معنویت و عروج روحی برای حج‌گزاری است که قدر این توفیق را دانسته و از آن برای طهارت خود بهره گیرد و برای بقیه عمر خود توشه بردارد. نکته مهمّی که هر انسان اندیشه‌ورز را کنجکاو و حسّاس می‌کند، تعیین یک میعادگاه دائمی برای همه مردم و همه نسل‌ها و در همه سال‌ها، در یک نقطه معین و در یک محدوده زمانی واحد است. این وحدت زمان و مکان، یکی از راز‌های اصلی فریضه حج است. بی‌شک یکی از برترین مصداق‌ها برای «لِیشهَدوا مَن‍ـافِ‍ـعَ لَهُم» همین دیدار سالیانه آحاد امّت اسلامی در کنار خانه خدا است. این، رمز وحدت اسلامی و نماد امّت‌سازی اسلام است که باید در زیر سایه بیت‌اللّه قرار داشته باشد. خانه خدا متعلّق به همگان است: سَ‍ـواّْءَ العـاکفُ فیهِ وَ الب‍ـاد.

اتحاد مسلمانان، منطق آشکار و زبان رسای حج
حج، در این مکان و در این محدوده زمانی، همیشه و در همه سال‌ها، با زبان رسا و منطق آشکار، مسلمانان را به اتّحاد فرا می‌خواند و این در نقطه مقابلِ خواست دشمنان اسلام است که در همه دوران‌ها و به‌ویژه در این دوران، مسلمانان را به صف‌آرایی در برابر یکدیگر تشویق می‌کرده‌اند و می‌کنند. امروز به رفتار امریکای مستکبر و جنایتکار بنگرید. سیاست اصلی آن در برابر اسلام و مسلمین، جنگ‌افروزی است. خواست و تلاش خباثت‌آلود آن، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است. ظالمانی را به جان مظلومانی انداختن، از جناح ظالم پشتیبانی کردن، به دست او جناح مظلوم را بی رحمانه سرکوب کردن، و آتش این فتنه هولناک را همواره تیز و تند کردن. مسلمانان باید هشیار باشند و این سیاست شیطانی را خنثی کنند. حج زمینه‌ساز این هشیاری است، و این است فلسفه برائت از مشرکان و مستکبران در حج. یاد خدا روح حج است. در همه حال دل‌های خود را با این باران رحمت، زندگی و نشاط بخشیم و توکل و اعتماد به او را که اصل و سرچشمه قدرت و شکوه و عدل و زیبایی است، در دل خود ریشه‌دار کنیم. دراین‌صورت بر کید دشمن پیروز خواهیم شد. حجّاج عزیز! دعا برای امّت اسلامی و مظلومان را در سوریه و عراق و فلسطین و افغانستان و یمن و بحرین و لیبی و پاکستان و کشمیر و میانمار و دیگر نقاط فراموش نکنید و قطع دست امریکا و دیگر مستکبران و ایادی آنان را از خداوند بخواهید. والسّلام علیکم و رحمة اللّه
سیدعلی خامنه‌ای- ۲۸ مردادماه۱۳۹۷- مصادف با ۷ ذی‌الحجّة ۱۴۳۹
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار