کد خبر: 922943
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
گفت و گوی «جوان آنلاین» با مدیر مسئول روزنامه شرق درباره انتخاب تیتر غیرحرفه‌ای:
تیتر یک امروز روزنامه شرق با عنوان: «تیتر برکناری» آنقدر مبهم بود که بسیاری از افراد تصور کردند که احتمالا خطایی در انتخاب این تیتر اتفاق افتاده و به نقد آن پرداختند. این در حالی است که روزنامه شرق عامدانه این تیتر کنایه‌آمیز را انتخاب کرده و اصول تیترزنی و روزنامه نویسی را زیر پا گذاشته است.
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: تیتر یک امروز روزنامه شرق با عنوان: «تیتر برکناری» آنقدر مبهم بود که بسیاری از افراد تصور کردند که احتمالا خطایی در انتخاب این تیتر اتفاق افتاده و به نقد آن پرداختند. این در حالی است که روزنامه شرق عامدانه این تیتر کنایه‌آمیز را انتخاب کرده و اصول تیترزنی و روزنامه نویسی را زیر پا گذاشته است.

مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق با دفاع از این تیتر غیراصولی به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «برخی به تیتر مطلب به جای محتوای آن توجه می‌کنند و اصلا مطلب را نمی‌خوانند. در صورتی که اگر متن تیتر یک روزنامه شرق را می‌خواندند متوجه می‌شدند که هیچ اشتباهی نشده و این تیتر در ادامه تیتر روز گذشته روزنامه فرهیختگان بوده است!»

رحمانیان ادامه می‌دهد: «منتقدان تیتر یک امروز روزنامه شرق اگر متن را کامل می‌خواندند متوجه می‌شدند که هیچ اشتباهی صورت نگرفته و از آن ایراد نمی‌گرفتند.»

در این میان کانال تلگرامی باشگاه روزنامه نگاران ایران که یکی از منتقدین انتخاب تیتر یک امروز روزنامه شرق است، در این رابطه نوشته: «به لحاظ حرفه‌ای این درست نیست که شما تیتر خود را به تیتر یک روزنامه دیگری که به هردلیلی ممکن است عده‌ای اصلا آن را ندیده باشند گره بزنید. تعریف‌های مختلفی از تیتر شده که در همه‌ی آن‌ها این نکته تاکید شده تیتر باید مستقل و رسا و خوانا باشد. ضمن این که تیتر دیروز روزنامه فرهیختگان از سخنان آقای مقدم فر اخذ شده بود که: «انتظار از دانشگاه آزاد تحول اساسی است» و تیتر شرق این است: «تیتر برکناری» بنابراین به هیچ وجه این تیتر و حتی زیرتیتر آن در صفحه‌ی اول روزنامه به شما اندکی کمک نمی‌کند که مطلع شوید این تیتر به تیتر روز قبل روزنامه فرهیختگان ارتباط دارد! بدین ترتیب خواننده چه برداشتی خواهد داشت؟ این که تیتر احتمالا از قلم افتاده است... و این همان کنایه ماست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار