کد خبر: 922927
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
طرح ملی سامانه پرتودهی چند منظوره گاما از جمله پروژه‌هایی است که برای نخستین بار یک مجموعه خصوصی، در حوزه هسته‌ای و اتمی ورود پیدا کرده و در حال فعالیت بر روی سامانه‌های پرتودهی هسته‌ای است.
معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور در سفر به شهرکرد در حاشیه بازدید از طرح ملی سامانه پرتودهی چند منظوره گاما با عنوان کردن مطلب فوق گفت: در حاضر فارغ‌التحصیلان حوزه هسته‌ای لازم نیست در سازمان‌های دولتی مشغول به کار شوند بلکه از طریق شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند بر روی این موضوع کار کنند که امید است بتوان حداقل ۷ تا ۸ مجموعه مشابه این مجموعه را توسط بخش خصوصی در کشور تأسیس کرد.
وی افزود: مشکلات کشور جز با عقل و دانش قابل حل نیست و لازم است دانشگاه‌ها را به نوعی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان وارد پروژه‌های بزرگ کرد.
معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور گفت: ما به عنوان دولت حمایت لازم را از چنین پروژه‌هایی انجام می‌دهیم همانگونه که از این پروژه حمایت جدی انجام شد و در حال حاضر این مرکز کار تجاری را آغاز کرده و محصولات را مورد پرتودهی قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه بحث تحریم‌ها، بحث جدیدی نیست، اظهار کرد: اگر بتوان به درستی در حوزه اقتصاد مدیریت لازم را انجام داد مشکل خاصی مشاهده نخواهد شد گرچه بحث تحریم‌ها برای شرکت‌هایی که در داخل کشور هستند منفعت محسوب می‌شود.
ستاری گفت: مشکلات کشور جز با عقل و دانش قابل حل نیست و لازم است دانشگاه‌ها را به نوعی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان وارد پروژه‌های بزرگ کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار