کد خبر: 922912
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی:
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه فقر و نداشتن زیبنده این نظام نیست خاطرنشان کرد: مردم ایران هرکجا مشاهده کنند کار انجام می‌شود به میدان می‌آیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ما در آستان قدس سه ماموریت را برای خود در نظر داریم و این سه ماموریت را دنبال می‌کنیم.
نولیت آستان قدس رضوی تسهیل زیارت به ویژه برای افرادی که توانمندی مالی چندانی ندارند را یکی از این سیاست‌ها دانست و تصریح کرد: هیچ کسی نباید به دلیل مشکلات مالی از زیارت آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) محروم باشد.
رئیسی با اشاره به اینکه تاکنون هم 700 هزار نفر در این ارتباط به حرم مطهر اعزام شده‌اند گفت: موضوع دوم و ماموریت بعدی ما در آستان قدس رضوی فعالیت‌های علمی است و حتما همکاری، همراهی و همپوشانی که با بخش‌های مختلف علمی که در کشور می‌توان انجام داد، ظرفیت عظیمی است که مجموعه آن می‌تواند منشا آثار بسیاری شود.
وی خاطرنشان کرد: ما در آستان قدس رضوی بنیاد فرهنگی امام رضا(ع) را داریم که مدارس تحت برنامه‌های خاص تربیتی را دنبال می‌کنند و 20 مدرسه در مشهد فعالیت دارند و در اطراف مشهد هم چنین مجموعه‌هایی ایجاد شده است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از وظایف جدی آستان قدس را رسیدگی به محرومان و فقراست خاطرنشان کرد: در سیره رضوی دست رد به سینه نیازمند زدن نیست و بلکه در سیره حضرت امام رضا(ع) و سایر امامان ما رسیدگی به فقرا و دستگیری از آنها بوده است.
رئیسی با بیان اینکه شاید چند برابر امکاناتی که آستان قدس در خدماتش ارائه کرده از طرف خیران ارائه شده خاطرنشان کرد: مردم زمانی که ببینند کاری در حال انجام است خودشان به صحنه ورود پیدا می‌کنند و هر اقدامی که ما برای مردم انجام دادیم مشاهده کردیم که مردم مراجعه بیشتری داشتند و پیشقدم می‌شوند.
وی به فعالیت اردوهای جهادی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دانشجویان در زمانی که درس‌هایشان تعطیل می‌شود اعلام آمادگی می‌کنند که در اردوهای جهادی حضور پیدا کنند و سخت‌ترین کارها را انجام دهند، اینها همه نشان دهنده آمادگی مردم برای مشارکت در فعالیت‌های مختلف است.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در این ارتباط و با این حرکت مردمی که به نام علی بن موسی الرضا(ع) و در جهت خدمت به مردم صورت می‌گیرد، هرچه گسترده‌تر می‌شود، قطعا فضای حرم و آستان قدس رضوی به نقاط مختلف کشور ایجاد شده و این خدمات در کشور صورت می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه سفر خود به یزد؛ در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مدرسی که با حضور پرشور مردم برگزار گردید، با اشاره به اینکه تکیه بر نیروهای جوان امروز خیلی از گره‌های موجود کشور را باز می‌کنند خاطرنشان کرد: ما در عرصه‌های مختلفی می‌توانیم کار کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سوال که امروز رسیدن به استقلال کشاورزی سخت‌تر است یا کاری که در عرصه هسته‌ای صورت پذیرفت گفت: امروز اگر ما تولید بذر نکنیم نمی توانیم به استقلال کشاورزی دست پیدا کنیم؛ تولید آن هم در کشور سخت و غیرممکن نیست و تنها باید با تلاش به سمت آن حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز حتی اگر در عرصه تولید جوجه یک روزه هم بخواهند به ما سخت بگیرند به دلیل اینکه به سمت استقلال واقعی در این عرصه حرکت نکردیم به مشکل مواجه می شویم.
رئیسی با تاکید بر اینکه مکتب امام و رهبری به ما می‌آموزد که هیچ مشکلی در این کشور بدون راه حل نیست تصریح کرد: در هر عرصه ای که ما به صورت واقعی برای پیدا کردن استقلال کامل حرکت کردیم موفقیت بالایی پیدا کردیم.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نمی‌شود و قطعا نمی‌شود چرا که دشمنان فهمیده‌اند جنگ برای آنها هزینه‌های بسیاری دارد ولی نتیجه هم نمی‌گیرند به ویژه اینکه جنگ سخت برای آنها علاوه بر پر هزینه بودن، دیربازده بوده و نفرت عمومی مردم جهان را علیه آنها بر می‌انگیزد.
وی تصریح کرد: راه حل میانی دشمن در عرصه جنگ سخت و نرم فشار آوردن است که یک حرکت بسیار حساب شده‌ای از سوی آنهاست که در اتاق فکرهای آنها طرح‌ریزی و برای اجرا ابلاغ می‌شود که شرکت به شرکت و بخش به بخش را پیگیری می‌کنند که این فشار همه‌گیر شود.
رئیسی با تاکید بر اینکه بخش جدی از مشکلات امروز به دلیل بی‌تدبیری‌ها و مدیریت‌های اشتباه است خاطرنشان کرد: امروز دشمن بنای فشار بر ملت ایران را دارد و تمام برنامه‌اش این است که این فشار را روز به روز بیشتر کند و راهکار در این عرصه اقتصاد مقاومتی است که با تحقق آن این تکانه‌ها و فشارها تکان و زلزله در عرصه اقتصاد ما ایجاد نکند.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشا نکرد: آیا واقعا جوانان ایران که توانستند فرمول‌های هسته‌ای را کشف کنند، نمی‌توانند فرمول‌های اقتصادی و صنعتی را کشف کنند و اقتصاد ایران را توسعه دهند؟ قطعا این جوانان که توانستند شر تروریست‌های داعشی را از منطقه کم کنند قطعا به راحتی می‌توانند در عرصه اقتصادی بالاترین و موثرترین گام‌ها را بردارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار