کد خبر: 922906
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: نسل جوان کشورمان شرایط دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و باید با روش‌های متنوع و خلاقانه ارزش‌ها و فرهنگ آن دوران به این نسل و نسل‌های بعدی منتقل شود.

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز یکشنبه 28 مردادماه در دیدار با جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در وزارت راه و شهرسازی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1358 با فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به امور شهدای پیش و حین انقلاب اسلامی تأسیس شد و فعالیت‌های بنیاد طبق اساسنامه حول دو رکن اساسی خدمات‌رسانی معیشتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعریف شد.
وی افزود: پس از وقوع جنگ تحمیلی و سال‌های پس از آن، تعداد شهدا و ایثارگران افزایش بسیار زیادی یافت و امروز حدود 230 هزار شهید، 570 هزار جانباز و 43 هزار آزاده زیر پوشش بنیاد قرار دارند که با جمع خانواده‌های این عزیزان تعداد افراد تحت پوشش بنیاد به بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر افزایش یافته است و رسیدگی به امورات این جامعه گسترده قطعاً سختی‌های خاص خود را دارد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت دیدار و تعامل با ایثارگران و تشکل‌های ایثارگری گفت: از ابتدای حضور در بنیاد دیدارهای مستمری را با ایثارگران و تشکل‌های ایثارگری داشتیم که بر اساس نظرات و دغدغه‌های این عزیزان برنامه‌هایی را برای رسیدگی به مسائل تهیه کردیم. همچنین در رابطه با مسائل فرهنگی آسیب‌شناسی‌هایی را صورت دادیم که نتیجه آن لزوم افزایش فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی را در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت نشان می‌داد.
معاون رییس جمهور افزود: نسل جوان کشورمان شرایط دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و باید با روش‌های متنوع و خلاقانه ارزش‌ها و فرهنگ آن دوران به این نسل و نسل‌های بعدی منتقل شود، زیرا این فرهنگ که همان فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است باعث پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است. در همین راستا شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست دکتر روحانی تشکیل شد و دبیرخانه آن نیز ایجاد شده و مشغول به فعالیت است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به پاسخ و گفت‌وگو در رابطه با مسائل مطرح‌شده از سوی ایثارگران حاضر در جلسه  به ویژه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مسائل معیشتی پرداخت.
اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این جلسه با اشاره به دستور ریاست بنیاد برای رسیدگی به مسائل و مشکلات ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها گفت: در همین راستا شورا و کمیته ای برای پیگیری مشکلات ایثارگران دستگاه ها تشکیل شده است.
وی افزود: پس از برگزاری جلسات اولیه با حضور اعضای کمیته و ایثارگران شاغل در هر دستگاه، موضوعات مطرح شده با حضور مسئولان در بنیاد بررسی می شود. تاکنون جلساتی با ایثارگران شاغل در بانک ملت، وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری تهران برگزار شده است و امروز نخستین جلسه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی و جمعی از ایثارگران شاغل در وزارت مسکن و شهرسازی برگزار شد.
گفتنی است سجاد قاسمی مدیرکل دفتر مرکزی حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران و رضا رحیمی نسب دبیر شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران نیز در این جلسه حضور داشتند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار