کد خبر: 922827
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
جوان آنلاین: یکی از همکاران گفت: «پدرم بیمار است، برای درمانش باید یک دوره 6 تایی آمپول ب.‌ث.ژ استفاده کند، این آمپول‌ها با نسخه هر عدد 12هزارتومان و بدون نسخه 120 هزارتومان است، بیمارانی که از این واکسن به‌عنوان داروی درمانی استفاده می‌کنند، غالبا بیماران سرطانی هستند، بیماران سرطانی هم آنقدر خرج دارو و درمان داده‌اند که هزارتومان هم برایشان کلی پول حساب می‌شود، پدرم مدتی از دوره درمانی‌اش را در تهران سپری کرد، پنج عدد از این آمپول‌ را از داروخانه هلال‌احمر تهران به مبلغ 12 هزارتومان تهیه و استفاده کرد، بعد از این دوره به شهر خودمان (اصفهان) برگشت و قرار شد آخری را از داروخانه هلال‌احمر اصفهان تهیه کند، هنگامی‌که برای پرداخت مبلغ به صندوق مراجعه کرد، مسئول صندوق گفت: باید مبلغ 120 هزارتومان پرداخت کنید! این خیلی سخت است که پنج آمپول را 60 تومان بخری و یکی را 120 هزارتومان! البته با پیگیری مادرم در داروخانه هلال‌احمر اصفهان و کلی صحبت با مسئولان آن داروخانه درنهایت همان مبلغ 12 هزارتومان را دادند؛ کاش بشود این ماجرا را پیگیری کرد.» از همکارم درخواست کردم برای درک بهتر ماجرا با پدر یا مادرش صحبت کنم و یک‌بار هم ماجرا را از زبان آنها بشنوم، با مادرشان تماس گرفتم، این خانم گویا قبلا خودش از دارو استفاده کرده‌ و اکنون به داروخانه هلال‌احمر اصفهان برای تهیه آمپول ب.ث.ژ به‌منظور درمان همسرش مراجعه کرده بود. او ماجرا را این‌گونه تعریف می‌کند.

 

ماجرای تهیه آمپول از داروخانه هلال‌احمر اصفهان

پنجشنبه صبح با هلال‌احمر (اصفهان) برای تهیه آمپول ب.ث.ژ تماس گرفتم، در ابتدا گفتند موجودی ندارند، بعد که اصرار کردم و گفتم من پنج تا از این آمپول‌ها را برای بیمارم تهیه کردم و تنها تزریق آخر مانده است، گفتند موجودی داریم، سریع بیایید و تهیه کنید.

بعد از یک ساعت که رسیدم در ابتدا گفتند نداریم!

گفتم همکارتان اسم من را یادداشت کرده است و آن شخص هم آمد و گفته‌ام را تایید کرد و درنهایت به من گفتند برو صندوق و مبلغ را پرداخت کن و آمپول را تحویل بگیر. در صف پرداخت قبض ایستادم و هنگامی‌که نوبتم شد، مسئول صندوق گفت باید مبلغ 120 هزارتومان پرداخت کنی! گفتم نه آقا این مبلغ زیاد است، من پنج آمپول تهیه کردم ولی هرکدام 12 هزارتومان بود، این آخرین آمپولی است که می‌خرم، چرا شما می‌گویید باید 120 هزارتومان بدهم؟!

مسئول صندوق گفت این قیمتی است که اعلام کردند، من نمی‌دانم، برو با فلان باجه صحبت کن. رفتم به سمت همان باجه و اعتراض کردم چرا قیمت یک آمپول اینقدر بالا است؟ گفتند قیمتش همین است.

گفتم من نسخه دارم و برای آمپول‌های قبلی مبلغ کمتری پرداخت کرده‌ام، آنهاگفتند باید نسخه‌ات تایید شود، گفتم ایرادی ندارد، کجا باید  نسخه را تایید کنم؟ گفتند همان باجه روبه‌رو! خیلی ناراحت شدم که این‌طور با مراجعه‌کننده بازی می‌کنند و از ابتدا افراد را درست راهنمایی نمی‌کنند.

البته من چندسال پیش هم که گرفتار بیماری بودم در اهواز این دارو را تهیه کردم، چیزی حدود 400 تومان شد ولی داروخانه‌ای که در اهواز این دارو را به من داد داروخانه‌ای شبانه‌روزی بود، نه داروخانه هلال‌احمر!

هلال‌احمر باید از ابتدا افراد را راهنمایی کند نه اینکه از بیمار پول بگیرد و اگر شخصی اعتراض کرد داروها را با نسخه حساب کند! در مدت زمانی که آنجا بودم افراد دیگری را هم دیدم که هزینه دارو نداشتند و ناراحت و سردرگم بودند، به آنها گفتم چرا نسخه‌تان را تایید نمی‌کنید؟

گفتند کسی به ما چیزی نگفته و وقتی می‌رفتند و می‌گفتند نسخه ما را تایید کنید، هزینه داروهایشان خیلی کمتر می‌شد، حالا چرا داروخانه هلال‌احمر از وظیفه خود کوتاهی می‌کند، جای سوال است!؟

 

محسن مومنی،  مدیرهلال‌احمر استان اصفهان

مشکلی را که شما با من در میان گذاشتید بررسی کردم، در سیستم حدود 70 تا 75 عدد آمپول ب.ث.ژ در این یک‌ماه در داروخانه هلال‌احمر اصفهان فروخته شده است که از این تعداد تنها هشت نفر این دارو را با نسخه آزاد تهیه کردند که اتفاقا یک‌مورد از آنها بعد از اینکه دارو را آزاد تهیه کرده، مجدد مراجعه کرده است و نسخه او را تایید کرده و مابه‌التفاوت هزینه را پس گرفته‌اند. البته این تعداد طبیعی است چراکه برخی افراد اصلا بیمه نیستند و برخی افراد بیمه‌ای هستند که طرف قرارداد ما نیست. کارکنان داروخانه هلال‌احمر نمی‌دانند شرایط بیمه‌ای افراد چگونه است تا از ابتدا بتوانند بیماران را راهنمایی کنند، قطعا تمام اولویت ما این است که دارو به‌درستی دست مصرف‌کننده برسد و هیچ مشکلی پیش نیاید. بعد از اینکه موضوع را با من درمیان گذاشتید، پیگیر شدم و متوجه شدم تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان با بیمه هزینه را پرداخت  و تعداد کمی هم به صورت آزاد داروهای خود را تهیه می‌کنند، نماینده بیمه در داروخانه است، البته برخی بیمه‌ها همه روزه نماینده حاضر در داروخانه دارند و برخی  یک‌روز درمیان، آن روزی که نماینده بیمه‌ها در داروخانه باشد، بیمار می‌تواند در داروخانه نسخه خود را تایید کند ولی روزی که نماینده در داروخانه نیست، مریض به‌عنوان مثال باید به بیمه مربوطه برود و تاییدیه بگیرد یا اینکه ‌روز دیگری بیاید.

 

دست‌مان به جایی نرسید

سعی کردیم با معصومه دهقانی، مدیر داروخانه هلال‌احمر استان اصفهان ارتباط برقرارکنیم تا تناقض موجود بین گفته‌های بیماران مراجعه‌کننده به داروخانه هلال‌احمر و گفته‌های مدیر هلال احمر استان اصفهان را برطرف کنیم. اما هیچ‌کدام از شماره‌هایی که در سایت داروخانه هلال‌احمر استان اصفهان عنوان شده بود امکان برقراری ارتباط نداشت  یا مرتب اشغال بود!  نکته اینجاست بیمارانی که برای اطلاع از موجودی دارویی با این شماره‌ها تماس می‌گیرند، آیا موفق به برقراری تماس می‌شوند؟! 

براساس منشور اخلاقی در هلال‌احمر، تکریم ارباب‌رجوع در اولویت این سازمان است، رفتار ناشایست مسئولان داروخانه هلال‌احمر استان اصفهان باید پیگیری و تذکرات لازم به آنها داده شود. همچنین باید بررسی شود چرا مسئولان داروخانه در هربخشی (تحویل دارو یا صندوق) در ابتدا بیماران را از حق خود باخبر نمی‌کردند و سعی داشتند بیشتر نسخه‌ها با هزینه آزاد حساب شود؟ بیمه‌ها در پرداختی‌های خود به داروخانه‌ها تاخیر دارند که باعث این مشکل شده یا دست‌هایی پشت پرده‌ است که ما از آنها بی‌خبر هستیم؟ امیدوارم بیمارانی که داروهای خود را از داروخانه‌های هلال‌احمر تهیه می‌کنند و اغلب مبتلا به بیماری‌های خاص هم هستند به‌غیر از درد بیماری، درد پرداخت هزینه‌های بالای داروها را نداشته باشند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مریم اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
4
مادرم بدخیم تومور مثانه جراجی شد باید آ مپول ب ث ز تزریق کند اما حلال احمر اصفهان میگوید ندارم تهران صبحت کردم گفت برایش فرستادم تو به حدا اگر می تواند این دارو برای مادرم پیگیری کند چون حالش بد است
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
1
0
سلام پدرم اصفهان عمل جراحی انجام داد گفتن بای دآمپول ب ث ژ استفاده کنه الان چند وقته که کل خوزستان و اصفهان را گشتیم ولی آمپول پیدا نشد میگن نداریم تورو خدا یه کاری کنید بابام حالش بده حلال احمر هم سرزدیم ولی فایده نداره چرا مردم رو این قد اذیت میکنید
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
1
0
من در شهر همدان هستم نیاز به این تزریق و دارو ب س ژ داشتم در داروخانه علوم پزشکی هر شش عدد را به قیمت مناسب گرفتم. و خوشبختانه مشکلی نبود. ولی دانه ای سی هزار و اندی با تایید نسخه پرداخت کردم
علی حاجی آقا شماره ملی 0042134358
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
0
0
حدود دوسال است که مثانه عمل کرده ام وسی و سه عدد آمپولbcgبرایم تجویزشد که تعداد بیست ویک عدد ازهلال احمرسیزده آبان(خیابان کریم خان)تاکنون باقیمت هرعدد دوازده هزارتومان بدون هیچ دردسری دریافت نموده ام وازافرادزحمتکش آن مجموعه بسیار سپاسگزارم
محسن
|
Germany
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
0
0
منم استفاده میکنم از حلال احمر اراک گرفتم برای هربار تزریق چهارصد هزار تومان میدهم قیمتش همینه لطفا بهمن اطلاع بدهید ۰۹۱۸۶۹۶۵۰۰۲
پاسخ ها
بهار
| United States of America
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
نه من از حلال احمر شهرکرد شش دوز گرفتم ۵۴۰۰ تومن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار