کد خبر: 922803
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
محمد گلریز مطرح کرد
علی موحد
خواننده پیشکسوت موسیقی انقلاب ضمن تبیین جایگاه موسیقی در فعالیت‌های فرهنگی- هنری کشورمان طی ۴۰ سال گذشته گفت: توجه به موسیقی انقلابی پس از پایان جنگ کمرنگ شد و تقریباً به کمترین آمار تولید رسیده است.
محمد گلریز در این باره به مهر توضیح داد: پیروزی انقلاب اسلامی موجب تحولات زیادی در عرصه موسیقی شد و آثار ماندگاری تولید شد که هرکدام می‌تواند به عنوان بهترین آثار تاریخ موسیقی کشور لقب بگیرد. این جریان به درون دوران جنگ تحمیلی رفت و در همان جا نیز توانست به رشد خود ادامه دهد و آنچنان در بطن جامعه رسوخ پیدا کرد که خیلی‌ها موسیقی بعد از پیروزی انقلاب را با آثار ماندگار این دوره می‌شناسند. دوران هشت سال دفاع مقدس که پایان گرفت روند موسیقی نیز شکل دیگری پیدا کرد و هرچه گذشت آثار ماندگار دغدغه‌مند انقلابی کمتر شد. این خواننده پیشکسوت موسیقی انقلاب گفت: جنگ که تمام شد گویی مسئولان هم خیلی مسائل را فراموش کردند و حالا کار به جایی رسیده که موسیقی انقلابی تقریبا به کمترین آمار تولید رسیده است و موسیقی‌های مبتذل از داخل و خارج کشور به ذهن جوانان ما تحمیل می‌شود. موسیقی غالب این روز‌ها نه تنها رگه‌هایی از جریان دغدغه‌مند انقلاب اسلامی را دارا نیست بلکه موسیقی‌هایی را می‌شنویم که اصلاً زیبنده نام ایران و ایرانی هم نیست. گلریز با بیان اینکه دیگر واکنش‌های رسانه‌ای دغدغه‌مندان موسیقی انقلاب هم تاثیر چندانی برای توجه دادن به مسائلی از این دست ندارد، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه هنر انقلاب طی سال‌های اخیر بهترین چراغ برای رسیدن به مقصد مطلوب در حوزه موسیقی انقلاب است و من فکر می‌کنم در ۴۰ سالگی انقلاب تنها وظیفه‌ای که به عهده اهالی موسیقی است توجه به همین بیانات است.
این خواننده پیشکسوت اضافه کرد: در کنار این‌ها توجه به دستاورد‌های انقلاب اسلامی یکی دیگر از مأموریت‌هایی است که هنرمندان دغدغه‌مند باید به آن توجه کنند، اما می‌دانم گفتن این نکات چندان ثمری ندارد زیرا تا زمانی که در حوزه مدیریتی کشور دغدغه‌ای برای بهبود اوضاع وجود نداشته باشد همچنان موسیقی مبتذل در رأس سبد شنیداری مخاطبان خواهد بود. ما گویی نمی‌دانیم که وارد یک جنگ تمام عیار با دشمن شده‌ایم؛ دشمنی که در جنگ فرهنگی موفق عمل کرده است. وی در پایان صحبت هایش گفت: دشمن می‌خواست و می‌خواهد که ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هر روز کمرنگ‌تر شود. بیاییم باور کنیم «فرهنگ فراموشی» انقلاب را تهدید می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار