کد خبر: 922784
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
روستا‌های بی‌آب و علفی که در آن‌ها قایق وجود دارد! اگر در روستا‌های منطقه سیستان‌ و‌ بلوچستان با چنین صحنه‌ای مواجه شدید، تعجب نکنید! این روستا‌ها تا یک دهه قبل آنچنان سیراب بوده که ماهیگیری یکی از مشاغل رایج مردم منطقه بوده است، اما با سدسازی‌های افغانستان روی رود هیرمند، حالا ساکنان این منطقه حتی آبی برای خوردن ندارند. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان این مطلب از طرح نذر آب برای رهایی لب‌های تشنه مردم سیستان‌ و‌ بلوچستان خبر داد.
محمود محمدی‌نسب، با تشریح طرح نذر آب گفت: این طرح ملی و کشوری است که در سیستان‌و‌بلوچستان شروع شده و به مناطق دیگر از جمله استان‌های کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی ادامه پیدا خواهد کرد. در بخش‌هایی از این استان‌ها با مشکلات آب شرب و سایر عوارض خشکسالی مواجه هستیم که تأکید ما بر آب شرب است.
وی درباره فعالیت‌هایی که در طرح نذر آب در استان سیستان‌و‌بلوچستان انجام شده، اینگونه توضیح داد: ما ۵۲۱ روستا را شناسایی کردیم که یا شبکه آبرسانی در این روستا‌ها وجود نداشت یا اگر بود، در این شبکه آبرسانی نمی‌شد و این افراد برای تأمین آب باید کیلومتر‌ها را طی می‌کردند. ما روی راه‌اندازی شبکه آب تمرکز کردیم و این شبکه متناسب با جمعیت هر روستا در نظر گرفته و مخازنی تهیه شد و این مخازن به صورت متناوب آبرسانی می‌شوند و براساس میزان نیاز هر منطقه پر می‌شوند.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این شبکه مستقر شده و برای تداوم این کار نیازمند تأمین منابع مالی هستیم. ۷۰ تانکر در طول پنج ماه از سال باید این کار را انجام دهند و برای تأمین منابع مالی آن نیازمند کمک مردم هستیم و در صورتی که مردم کمک بیشتری داشته باشند، می‌توانیم این کار را به سایر استان‌ها گسترش دهیم.
وی در مورد نحوه مشارکت مردم در طرح نذر آب نیز گفت: چند روش برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی وجود دارد که یکی از آن‌ها شماره حساب جمعیت به شماره ۶۶۶۶۶ است. همچنین مردم کشورمان با ارسال عدد ۴ به سامانه ۲۰۹۹۹۹۹ می‌توانند روزانه تا هر زمانی که خواستند، ۵۰۰ تومان به کمپین کمک کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار