کد خبر: 922782
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
رئیس سازمان نظام پزشکی: نصب کارتخوان در مطب‌ها اجباری نیست. راجع به این موضوع با رئیس سازمان مالیاتی تماس گرفتم و گله کردم و آن‌ها نیز عذرخواهی کردند!
در حالی که انتظار می‌رود رئیس سازمان نظام پزشکی در جایگاه رئیس این صنف در کنار حمایت‌های همیشگی، همکارانش را به رعایت نظم و قانون و فراهم‌کردن آسایش و رفاه بیماران توصیه کند، اما او از پزشکانی که کارتخوان ندارند، دفاع می‌کند
زهرا چیذری
در حالی که انتظار می‌رود رئیس سازمان نظام پزشکی در جایگاه رئیس این صنف در کنار حمایت‌های همیشگی، همکارانش را به رعایت نظم و قانون و فراهم‌کردن آسایش و رفاه بیماران توصیه کند، اما او از پزشکانی که کارتخوان ندارند، دفاع می‌کند و می‌گوید: «نصب کارتخوان در مطب‌ها اجباری نیست و اساساً کارتخوان در مطب‌ها نقشی در محاسبه مالیاتی پزشکان ندارد.»
اظهارات سرقافله پزشکان در حالی است که همین چندروز پیش رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: «نیمی از پزشکان تهرانی مالیات نمی‌پردازند.» پیش‌تر نیز سیدکامل تقوی‌نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درباره میزان فرار مالیاتی پزشکان گفته بود: این قشر جامعه ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند، اما با وجود این رئیس سازمان نظام پزشکی زیربار مستندات سازمان امور مالیاتی کشور نمی‌رود و اظهارات مسئولان حوزه مالیاتی را غیرمسئولانه می‌خواند!

ماجرای کارتخوان نداشتن مطب بسیاری از پزشکان حکایتی قدیمی است، اما مدتی است که این حکایت قدیمی داغ شده! دلیلش هم روشن است؛ از یک‌سو مراجعه بیمار به مطب پزشک با حاشیه‌هایی که در تخصص‌های مختلف طراحی شده همانند نوار قلب در پزشکان قلب و سونوگرافی در مطب پزشکان زنان و زایمان و موارد متعدد در تخصص‌های دیگر گاهی تا چند صد هزار تومان آب می‌خورد و در شرایط کنونی کمتر کسی چند صد هزار تومان پول نقد در جیب می‌گذارد و به مطب پزشک مراجعه می‌کند؛ از سوی دیگر هم حتی عابر بانک‌ها در طول شبانه‌روز حداکثر ۲۰۰ هزار تومان امکان برداشت پول دارند و این مسئله مشکل تأمین پول نقد برای پرداخت خدمات پزشکی را سخت‌تر می‌کند. اما نکته اصلی که موجب شده تا کارتخوان نداشتن پزشکان این همه به چشم بیاید، خدمات کارتخوان فروشندگان دوره‌گرد کنار خیابان و همچنین دستفروشان مترو است! اما با تمام این حکایت‌ها کم نیستند، پزشکانی که به رغم داشتن مطب‌های بسیار مدرن و با وجود حضور چندین منشی و حتی دستیار در مطبشان در حساب و کتاب ویزیت، حق و حقوق‌های دیگری که دارند یا برای خودشان می‌تراشند به روش منسوخ شده ده‌ها سال قبل پول می‌گیرند!

فرار از مالیات
پیش از این معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری حذف دستگاه کارتخوان در مطب برخی پزشکان را توهین به مردم و بیماران دانسته و تأکید کرده بود: این پزشکان افراد متخلفی هستند و این تخلف به‌عنوان تخلف انتظامی قابل تعقیب کیفری است. از نگاه وی، افزون‌خواهی از تعرفه‌های درمانی وزارت بهداشت و فرار از مالیات از بدیهی‌ترین نتایج فرار پزشکان از کارتخوان است.
سیدکامل تقوی‌ن‍ژاد، رئیس سازمان مالیاتی کشور هم در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، سهم پزشکان از فرار مالیاتی را نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد. وی با بیان اینکه برآوردشده کل مالیات پزشکان چیزی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است، اعلام کرد: پزشکان تنها ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات می‌دهند. تقوی‌نژاد همچنین از همکاری بیشتر پزشکان غیرتهرانی خبر داد.

کوچک‌نمایی درآمد برای کاهش مالیات
آنطور که رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران می‌گوید: اطلاعات درآمدی پزشکان از طریق سامانه‌های اطلاعاتی و نظام مالیاتی از جمله حساب‌های بانکی آنان در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد.
توضیحات وی نشان می‌دهد، پزشکان یا اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نمی‌کنند یا درآمد خود را بسیار کمتر از میزان واقعی آن اظهار می‌کنند. محمدرضا نوری می‌افزاید: از میان حدود ۲۰هزار پرونده پزشکان در تهران، تنها ۱۱هزار نفر برای عملکرد سال ۱۳۹۶ اظهارنامه ارائه کردند که میانگین مالیات اعلامی از سوی پزشکان برای هر نفر ۵میلیون و ۷۰۰هزار تومان بود. در حالی که با توجه به رسیدگی‌های انجام شده برای عملکرد سال ۱۳۹۵ که تقریباً به همین میزان مالیات ابرازشده بود، براساس آمار و اطلاعات سامانه‌های طرح جامع مالیاتی، این میانگین برای هر نفر حدود ۱۴میلیون تومان توسط سازمان تعیین و تشخیص داده شده است. وی با بیان اینکه ۵۰۰پرونده پزشکان که با درآمد بالا مورد حسابرسی خاص و مبتنی بر اطلاعات سامانه‌های طرح جامع مالیاتی سازمان امور مالیاتی واقع شدند، می‌افزاید: میانگین مالیات اعلام شده توسط پزشکان با درآمد بالا حدود ۱۷میلیون تومان برای هر نفر بود، در حالی که مالیات واقعی آن‌ها بالغ بر ۷۶میلیون تومان تعیین و تشخیص داده شده است. نوری تأکید می‌کند: پرونده‌های پزشکانی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند، به‌صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و نسبت به پذیرش هزینه‌ها و تعیین درآمد مشمول مالیات آن‌ها سختگیرانه برخورد می‌شود.

حل و فصل مسئله با گلایه تلفنی!
اما در برابر این مستندات، ایرج فاضل سرقافله سازمان نظام پزشکی می‌گوید: ما جهت سهولت مراجعان و بیماران به همکارانمان توصیه می‌کنیم، از دستگاه کارتخوان در مطب‌های خود استفاده کنند و حدود ۸۰درصد پزشکان این کار را انجام می‌دهند. البته قانونی در زمینه وجود این دستگاه‌ها در مطب‌پزشکان وجود ندارد و اگر کسی این دستگاه را نگذاشت، قانون‌شکنی نکرده است.
وی با بیان اینکه کارتخوان‌ها نقشی در محاسبه پرداخت مالیاتی پزشکان ندارند، اظهارات مسئولان سازمان مالیاتی را غیرمسئولانه و بی‌پایه می‌داند و می‌افزاید: در این زمینه با رئیس سازمان مالیاتی تماس گرفته و گله کردم و آن‌ها نیز عذرخواهی کردند. طرح چنین مباحث غیرمسئولانه و بی‌پایه در رسانه‌ها و تیترکردن آن‌ها قابل تعقیب حقوقی است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
France
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
آدم دیوونه میشه وقتی این چیزها را میشنود .....برند ولاکچری وپز وادا وبعد ساده ترین مسایل عملیاتی هنوز با چک وچونه ......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
تازه من پزشکی را سراغ دارم که در تبریز علاوه بر نوار قلبی با یک فوط کردن در یک بسته کاغذی سه چهارگرمی دویست هزار تومان از مریضهای بیچاره دهاتی و شهری که به آنجا پناه آورده اند فقط برای این فوت کردن میگیرد. حالا هزینه نوار قلبی و ویزیت بالا به کنار و کسی هم رسیدگی نمیکند و البته کارتخوان هم ندارد.
محمد
|
Seychelles
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
با سلام
در جامعه پزشکی امروز نوعی بی نظمی افسار گسیخته حاکم است بطوریکه نایب رییس مجلس درآمد معقول و متعارف خودشان در ماه را 600 میلیون تومان و اگر زیر میزی بگیرند بالای میلیارد ذکر می کنند(که البته معمول هم است). باید به این سخنان با دقت نگریست در جامعه ای زندگی می کنیم که درآمد ماهیانه پزشکان از 10 میلیون تومان (که شامل ۹۰% ازپزشکان عمومی و متخصص با کشیک های شبانه روزی ) تا بالای یک میلیارد متغییر است و البته اگر قرار بر برقراری نظم و تنبیه باشد مختص پزشکان پایین نمودار است بطور مثال وزیر محترم تصمیم به تعدیل کدها کتاب تعرفه می گیرد و جراحان را از این موهبت محروم و متخصصان بیهوشی که درآمدی گاه یک دهم جراحان هم ندارند را مشمول این لطف خود می کنند، و در موضوع کارت خوانها ،پزشکان عمومی مخاطبند ،نه جراحانی که میلیونها زیر میزی میزی می گیرند و در صندلی های تصمیم گیری نظام پزشکی و وزارت رای غالب و جاری را دارند.
پزشک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
... بر این سرقافله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار