کد خبر: 922641
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
«شوکران» پنجم میزبان «منوچهر آشتيانى» متفكر ٨٨ ساله، از پيشروان حزب توده ايران و جامعه‌شناس نئوماركسيست است.

به گزارش جوان آنلاین، چهارمين قسمت برنامه تلويزيونى «شوکران» دوشنبه ۲۹ مرداد با حضور دکتر منوچهر آشتيانى، متفكر ٨٨ ساله و جامعه‌شناس نئوماركسيست از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
آشتیانی خواهرزاده نیما یوشیج، از پيشروان حزب توده ايران و از رهبران كنفدراسيون دانشجويان ايرانى خارج كشور در عصر پهلوى است و به پرسش‌های پیام ‌فضلی‌نژاد سردبیر برنامه پاسخ می‌دهد.
وی در این برنامه براى اولين بار خاطرات ناگفته خود از احسان طبرى و نورالدين كيانوري را بيان می‌كند و درباره فعاليت‌هاى مخفى حزب توده پس از انقلاب، ماجراى بازسازى حزب در دوره خاتمى، روش رفرم در ماركسيسم و... توضیح می‌دهد.
بر اساس این گزارش، برنامه «شوکران» در اولين قسمت خود ميزبان دکتر داوود هرميداس باوند سخنگوى جبهه ملى ایران و در برنامه دوم ميزبان دکتر شاهين فرهت پدر سمفونى ايران بود. سومین قسمت شوکران نیز با حضور دکتر هوشنگ ماهرویان از جامعه‌شناسان معاصر روی آنتن رفت و چهارمین قسمت با حضور آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم پخش شد.
«شوکران» محصول مشترک حوزه هنرى و شبکه چهار سيما به تهيه‌کنندگى على قربانى است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روى آنتن می‌رود و بازپخش آن نيز روزهاى سه‌شنبه ١٠ صبح، جمعه ۱۴ و يکشنبه ساعت ١٩ است.
علاقه‌‌مندان برای تماشای قسمت‌های قبلی برنامه به آرشیو شبکه چهارم سیما یا صفحات شوکران به نشانی @ShokaranTV در فضای مجازی مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار