کد خبر: 922605
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
فوتبالیست ایرانی شاغل در روسیه اختلاف سطح فنی فوتبال دو کشور را زیاد دانست و گفت: وقتی از ایران آمدم فوتبالیست ضعیفی بودم اما در روسیه رشد کردم و از فوتبال لذت می برم.
رضا شکاری

جوان آنلاین: تیم روبین کازان روسیه با داشتن دو لژیونر فوتبال ایران یعنی سردار آزمون و رضا شکاری مورد توجه هواداران ایرانی است. این تیم در فصل جاری لیگ روسیه از سه دیدار خود چهار امتیاز به دست آورده است و در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار دارد.

سردار آزمون بعد از افت فاحش در فصل گذشته، فصل جاری این مسابقات را با وضعیت مطلوب‌تری آغاز کرده است اما در کنار او رضا شکاری نیز رفته رفته به ترکیب این تیم ‌اضافه شده و این انتظار می‌رود که مهاجم ۲۰ ساله فوتبال ایران بتواند جای خود را در لیگ روسیه باز کند. او هفته‌ گذشته در دیدار تیمش مقابل زنیت روسیه از نیمه دوم وارد زمین شد و به عنوان زوج سردار آزمون نقش آفرینی کرد.

رضا شکاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که وضعیتش نسبت به فصل گذشته بهتر است، اظهار کرد: پارسال در بازی‌های محدودی برای روبین کازان بازی کردم اما در این فصل تا قبل از دیدار با زنیت فرصتی به دست نیاورده بودم. در بین دو نیمه دیدار با زنیت مربی از من خواست که  وارد زمین شوم. به نظر خودم در ۴۵ ‌دقیقه‌ای که در میدان بودم توانستم عملکرد خوبی ارائه دهم و برای این موضوع خدا را شکر می‌کنم.

بازی کردن با سردار راحت‌تر از هر بازیکنی است

بازیکن جوان روبین کازان به شناختش از سردار آزمون اشاره کرد و افزود: در دیدار با زنیت، سردار مهاجم هدف و من مهاجم مکمل بودم. بعد از یک سال و نیم حضور در کنار سردار شناخت خوبی از هم داریم و می‌دانم او به چه نحوی فوتبال بازی می‌کند. بازی کردن با سردار خیلی راحت‌تر از بقیه بازیکنان است.

او قربان بردیف را با الکس فرگوسن مقایسه کرد و یادآور شد: بردیف علاقه زیادی برای کار کردن با جوانان دارد و به خوبی استعدادهای فوتبال را پیدا می‌کند و پرورش می‌دهد. امیدوارم در ادامه‌ فصل اتفاقات خوبی را رقم بزنم و برای روبین کازان گلزنی کنم. همه چیز به وضعیت  و تلاش خودم بستگی دارد.

سبک فوتبال من در روسیه کارایی نداشت

شکاری با تاکید بر این که اختلاف سطح فوتبال ایران و روسیه بسیار زیاد است، گفت‌: بازی کردن در روسیه بسیار سخت است. بعد از انتقال به روسیه به مدت نیم فصل در تیم "ب" روبین کازان بازی کردم تا فوتبال را بفهمم. من به سبک خودمان فوتبال بازی می‌کردم که در روسیه کارایی نداشت.

لژیونر فوتبال ایران به عملکرد خوبش در جام جهانی زیر ۲۰ سال اشاره کرد و گفت‌: قبل از این که به جام جهانی جوانان بروم مورد توجه چند تیم بودم اما در کره جنوبی خودم را نشان دادم و توانستم خیلی زود به روسیه و روبین کازان منتقل شوم.

او  با ابراز امیدواری برای کسب سهمیه لیگ اروپا ادامه‌ داد: هدف تیم ما حضور در بین چهار تیم اول جدول رده‌بندی است. هدف شخصی خودم این است که بیش از این بازی کنم و در صورت صعود به لیگ اروپا در بازی‌های اروپایی تجربیات بیشتری به دست بیاورم.

هدفم دعوت شدن به تیم ملی است

شکاری درباره هدف نهایی‌اش در روبین کازان خاطر نشان کرد: هدفم این است با بازی‌هایی که انجام می‌دهم، نظر سرمربی تیم‌ ‌ملی را جلب کنم و به تیم‌ ‌ملی دعوت شوم.

دوست داشتم تیم امید را همراهی کنم

این مهاجم همچنین درباره همراهی نکردن تیم‌ ‌ملی امید در جاکارتا یادآور شد: تیم‌ ‌ملی امید برای به خدمت گرفتن من نامه زده بود اما بازی‌های آسیایی در روزهای فیفا دی برگزار نمی‌شود و نمی‌توانستم تیم‌ ‌ملی کشورم را همراهی کنم. فرقی نمی‌کند در خدمت تیم‌ ‌ملی امید باشم یا بزرگسالان چرا که پیراهن تیم‌ ‌ملی کشورم در رده‌ای برایم ارزشمند است. من در تمامی رده‌های سنی حضور داشتم و علاقمند بودم تیم‌ ‌ملی امید را در بازی‌های آسیایی جاکارتا همراهی کنم. در حال‌ حاضر هم با خیلی از بازیکنان تیم در ارتباط هستم. اخبار و نتایج این تیم را زیر نظر دارم.

مهاجم جوان روبین کازان با بیان این که تیم‌ ‌ملی امید بازیکنان توانمندی را در اختیار دارد، اظهار کرد: ۵۰، ۶۰ درصد از تیم فعلی دوستان نزدیکم هستند و با آنها رفت و آمد دارم. خیلی از بازیکنان از نظر فردی توانایی تکنیکی زیادی دارند. امیدوارم این تیم به هدفش برسد چرا که یک مربی باهوش مثل آقای کرانچار هدایت این تیم را بر عهده دارد. در اردوهای قبلی تیم‌ ‌ملی امید را همراهی کرده‌ام و می‌دانم این تیم موفق می‌شود.

می‌خواهم در جام ملت‌ها حضور داشته باشم

او کارلوس کی‌روش را مربی بزرگی دانست و گفت‌: کی‌روش می‌داند که سطح مسابقات اروپایی بالاست و برای همین همه لژیونرها را زیر نظر دارد. نمی‌گویم در حال‌ حاضر حقم نیست که به تیم‌ ‌ملی دعوت شوم اما تلاشم را خواهم کرد تا به جام ملت‌های آسیا برسم. افتخار بزرگی است که در خدمت تیم‌ ‌ملی ایران باشم. دوست دارم پیراهن تیم‌ ‌ملی فوتبال کشورم را بر تن کنم.

روسیه بهترین لیگ سطح ۲ اروپا است

شکاری در پاسخ به این سوال که اگر یک فصل در لیگ برتر بازی می‌کرد می‌توانست همانند قلی‌زاده، نورافکن، محرمی و ... به تیم‌های اروپای غربی منتقل شود؟ گفت‌: در فوتبال اروپا لیگ‌ها در دو سطح مختلف قرار داردند. سطح یک مربوط به اسپانیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه است. لیگ‌هایی مانند روسیه، اتریش ، بلژیک و ... در سطح دو قرار دارند. در بین همه این‌ها روسیه بهترین سطح را دارد. من از کشورهای دیگر نیز پیشنهاداتی داشتم اما دوست داشتم خیلی زود لژیونر شوم و زیر نظر قربان بردیف کار کنم چرا که او یک بازیکن‌ساز است. سطح من پایین بود اما بردیف کمکم کرد. اگر می‌خواستم به کشورهایی که گفتید بروم در ذوب آهن می‌ماندم و با این تیم نتیجه‌ می‌گرفتم اما خدا لطف کرد و در جام جهانی جوانان خوب کار کردم.  

در روسیه از فوتبال لذت می‌برم

او در پایان با بیان این که هدفش از حضور در اروپا لذت بردن از فوتبال است گفت‌: خیلی از بازیکنان لژیونر می‌شوند که از فوتبال لذت ببرند. من در روسیه از فوتبال لذت می‌برم چون فوتبال را درست بازی می‌کنم. امید نورافکن دوست صمیمی من است. او بعد از انتقال به بلژیک گفت‌ که تازه فهمیده فوتبال چیست؟ خیلی‌ها نظر من را دارند و برای لذت بردن به اروپا می‌روند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار