کد خبر: 922556
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
رئيس پليس فتاي اصفهان:
فردی که با ترفند درج آگهى اجاره باغ و ويلا در سايت‌هاى تبلیغاتی از شهروندان کلاهبرداری می کرد در عملیات کارشناسان پلیس فتای استان دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي بيان داشت : در پى شکایت یکی از شهروندان مبنی اینکه توسط فردی در یکی از سایت های تبلیغاتی اینترنت مورد کلاهبرداری قرار گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وي افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در يكى از سايت‌های تبلیغاتی اينترنت به دنبال اجاره باغ و ویلا براى گذراندن تعطيلات خود بوده كه پس از مشاهده يكى از آگهى‌ها و تماس با صاحب آن، مبلغ 4میلیون ریال به حساب صاحب باغ به عنوان بيعانه واريز می کند اما پس از واریز وجه فرد مورد نظر دیگر به تماس های شاکی پاسخگو نبوده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت:  با توجه به اظهارات شاكى و انجام تحقيقات  پليسى سرانجام كارشناسان پليس فتا متهم را شناسايى و پس از هماهنگى قضايى طی عملیاتی ویژه وی را دستگير و به پليس فتا منتقل کردند.

سرهنگ مرتضوي با اشاره به اينکه: متهم در مواجهه با ادله و مستندات، به بزه انتسابی اعتراف و عنوان داشت كه در يكى از مشاوران املاك در زمينه اجاره و فروش باغ ويلا مدتى فعاليت داشته و با تصاويرى كه از باغ ويلاها به دست آورده با انگيزه كسب درآمد اقدام به درج آگهى دروغين در يكى از سايت‌هاى واسطه‌گر اينترنتى کرده و مبالغى را به عنوان بيعانه از شهروندان كلاهبردارى مى‌كرده است.

رئيس پليس فتاي اصفهان در پايان به شهروندان توصيه کرد: همانطور كه در قوانين سايت‌هاي تبليغاتي ذكر شده است اين سايت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فيزيكى و بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند، بنابراين شهروندان بايد پس از رؤيت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله، هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينکه رعايت چند نکته ساده مي‌تواند از گرفتار شدن در دام اين‌گونه کلاهبرداري‌ها جلوگيري نمايد، توصيه كرد: براي اجاره خانه و تنظيم قرارداد به دفاتر املاک و داراي مجوز مراجعه نماييد ،همچنين قبل از مشاهده ملک و تنظيم قرارداد نياز به پرداخت هيچ‌گونه وجهي تحت عنوان بيعانه و ... نيست و حتماً در مقابل وجوه پرداختي خود رسيد دريافت نمائيد.

وي خاطر نشان كرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي می توانند موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي و كانال رسمي پليس فتا در پيام‌رسان‌هاي داخلي با آي دي cyberpolice با  کارشناسان پلیس فتا در‌ ميان بگذارند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار