کد خبر: 922554
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
معاونت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان :
با توجه به اهمیت موضوع طلاق برنامه ریزی هایی که بیشتر ناظر بر محورهایی هم چون تحکیم بنیان خانواده ها و انتخاب آگاهانه ، پرهیز از باورها و انگاره های غلط و افزایش دانش و آگاهی های لازم قبل از ازدواج بوده است در حوزه مدیریت شهری مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،در طول سالیان اخیر موضوع طلاق به عنوان یکی از آسیب های جدی در کشور مطرح شده تا جایی که در برنامه ششم توسعه و بر اساس مصوبات شورای عالی اجتماعی کشور ، طلاق به عنوان یکی از پنج آسیب نخست کشور مطرح گردیده و کلیه نهادهای کشوری در حوزه اجتماعی موظف به اجرای برنامه های خود در راستای کاهش آمار طلاق گردیده اند.

آمار مربوط به طلاق در شهر اصفهان نیز هم چون سایر کلان شهرهای کشور روندی صعودی دارد و به گفته کارشناسان درصد قابل توجهی از جدایی ها در مورد زوج های جوان و در پنج سال نخست پس از ازدواج اتفاق افتاده است .

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه ریزی هایی که در حوزه مدیریت شهری در رابطه با کاهش آمار مربوط به طلاق انجام پذیرفته است می گوید : با توجه به اهمیت موضوع طلاق برنامه ریزی هایی که بیشتر ناظر بر محورهایی هم چون تحکیم بنیان خانواده ها و انتخاب آگاهانه ، پرهیز از باورها و انگاره های غلط و افزایش دانش و آگاهی های لازم قبل از ازدواج بوده است در حوزه مدیریت شهری مد نظر قرار گرفته است .

مهدویان فر از برگزاری جشنواره ای با عنوان  وقت خوب ازدواج با همین مضمون خبر داده و می گوید : در راستای اجرای برنامه هایی با قالب آموزشی و پیشگیرانه و نیز با توجه به رویکرد اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی به صورت محله محور  در تمامی مناطق 15 گانه شهری ، با هماهنگی ادارات فرهنگی اجتماعی مناطق جشنواره ای با عنوان وقت خوب ازدواج در سطح شهر اصفهان شکل اجرایی به خود گرفته است .

وی در تشریح بخش ها و قالب اجرایی این جشنواره می گوید : این جشنواره مشتمل بر سه بخش کلی خواهد بود که در بخش نخست آن تئاتری خیابانی با مضمونی آموزشی در رابطه با باورهای غلط جوانان در رابطه با موضوع ازدواج در بیش از 60 نقطه پرتردد شهری به اجرا در خواهد آمد .

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه می دهد : در بخش های دیگر این رویداد شهری نمایشگاهی شامل پوستر و طرح های گرافیکی در رابطه با موضوع اشتباهات خطرناک در امر ازدواج در مناطق پر تردد شهری هم چون پارکها و مجتمع های مسکونی به نمایش گذاشته خواهد شد .

مهدویان فر تولید ویدیوهای آموزشی با هدف افزایش آگاهی های عمومی شهروندان در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده را سومین بخش این جشنواره عنوان کرده و اضافه می کند : این ویدیوهای آموزشی با هدف انتشار بر روی فضای مجازی و نمایش در اماکن عمومی تهیه شده و افزایش آگاهی شهروندان اعم از پدران و مادران و جوانان در سنین ازدواج را هدف گذاری نموده است .

وی در پایان به برنامه مشترک شهرداری اصفهان با سازمان بهزیستی استان اصفهان در حوزه تحکیم خانواده اشاره کرده و خاطرنشان کرد : در برنامه ای مشترک و با مشارکت چهار مرکز مشاوره منتخب تا پایان مدت این جشنواره هر روز بعدازظهر کارگاههای آموزشی برای عموم شهروندان در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی واقع در پل خواجو با موضوع ارائه راهکارهایی در راستای تحکیم خانواده برگزار خواهد شد .

شایان ذکر است جشنواره وقت خوب ازدواج از 25 مرداد آغاز گردیده و تا 10 شهریور ماه ادامه خواهد داشت .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر