کد خبر: 922553
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان:
رییس کمیسیون گردشگری و برندشهری اتاق بازرگنی اصفهان گفت: در صنعت گردشگری اغلب همایش و نشست ها به بیان مسایل و مشکلات صرف می شود و راهکارهای اجرایی و زمان بندی شده اعلام نمی شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،محمدرضا رجالی  در دومین جلسه هیات رییسه  کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:هم افزایی در صنعت گردشگری و حرکت حول یک محور مهمترین مساله این صنعت در استان اصفهان است.

وی برگزاری دوره های آموزشی برای ذینفعان گردشگری را یکی از رویکرد های کمیسیون  اتاق بازرگانی اصفهان  برشمرد و گفت:آموزش یکی از رکن های مهم صنعت گردشگری است تا نحوه برخورد با گردشگران از فرودگاه تا هتل،مراکز توریستی و رستوران ها به صورت صحیحی انجام شود.

حسن امجدی مدیر کل فرودگاه اصفهان در این جلسه گفت:صنعت گردشگری استان اصفهان گریبانگیر انسجام معکوس است یعنی هر کسی یک بخش از گردشگری را بدون هماهنگی با سایر بخش ها دنبال می کند و در بسیاری از اوقات بخش ها بر خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند.

وی فرودگاه را دروازه طلایی ورود هر شهر برشمرد و گفت:متاسفانه فرودگاه از نظر مسوولیت شهر و استان و بخش خصوصی به عنوان دروازه اصلی ورودی گردشگران خارجی شناخته نمی شود و هیچ حمایتی از آن نمی شود.

وی افزود:ترمینال خارجی فرودگاه اصفهان با وجود هزینه بالای نگهداری هر سال شاهد کاهش پروازهای خارجی است.   

وی تاکید کرد:وظیفه هر سازمان در سند گردشگری اصفهان باید مشخص شود تا توان و نیروی هر بخش در یک هدف متمرکز شود و همدیگر را دفع نکنند.

امجدی خاطر نشان کرد:سازهای صنعت گردشگری اصفهان ناهمگون نواخته می شود و در قالب یک ارکستر منظم و منسجم نواخته نمی شود.

وی با اشاره به تعطیل شدن خط وین – اصفهان گفت:به دلیل همکاری نکردن آژانس ها و سایر بخش های گرشگری این خط هوایی که قرار بود نقش مهمی در جذب گردشگران اروپایی را داشته باشد به دلیل خالی بودن پروازها  تعطیل شد. 

محسن یارمحمدیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در این جلسه حلقه واسطه گردشگری  سلامت را دانشگاه علوم پزشکی برشمرد.

علیرضا  سالاریان  رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان در این جلسه خواستار تمرکز گردشگری سلامت استان بر افغانستان ، عراق و کشورهای حاشیه خلیح فارس برشمرد و گفت:این دفتر اماده رایزنی برای ارتباط با نمایندگی های ایران در این کشورهاست .

وی خواستار تولید محتوا  از خدمات گردشگری سلامت به زبان های مختلف از جمله انگلیسی و عربی شد و گفت: برای جذب گردشگران باید به زبان آنان خدمات را معرفی کرد. 

سحر امینی دبیر کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از برگزاری دوره زبان انگلیسی برای فروشندگان صنایع دستی اصفهان خبر داد و گفت:هدف از برگزاری این دوره اموزشی توانمندشدن فروشندگان  صنایع دستی اصفهان با گردشگران و نحوره فروش آن است .

وی همچنین از برگزاری دوره آموزشی بسته بندی برای تولیدکنندگان صنایع دستی به همت اتاق بازرگانی و معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی  استان اصفهان خبر داد.

حمیدرضا امیدان مدبیر دبیرخانه کمیسیون ها و تشکلهای اتاق بازرگانی اصفهان   در این جلسه از بررسی 6 طرح پژوهشی کمیسیون گردشگری در شورای پژوهشی  اتاق خبر داد و گفت:دو طرح پس از تصویب شورا در مرحله اجراست .

رضا هیبتی مدیر پروژه شهرک سلامت اصفهان در  این جلسه گفت: نمایشگاه سلامت شهریور ماه در شهرک سلامت با حضور بخش های مختلف فعال در این بخش برگزار می شود .

وی بازار چین را یکی از بازارهای هدف صادرات شهرک سلامت برشمرد و گفت:این شهرک به عنوان یک مرکز جذب گردشگری سلامت خواستار همکاری با اتاق بازرگانی و سایر بخش های فعال در این زمینه است .

هیبتی تاکید کرد:متاسفانه مرکز توریسم سلامت در ساختار دولتی و خصوصی تعریف نشده است و استاندارد مشخص برای این بخش وجود ندارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار