کد خبر: 922551
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
مدير كل سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور:
نياز ما تغيير رويكرد و تغيير نگاه است و تا زماني كه از اين صدف سخت پوست خارج نشويم و فرصت رشد ندهيم پويا نخواهيم شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، اميرسعيد مصباح مدير كل مؤسسات كارآموزي آزاد و مشاركت هاي مردمي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در خصوص بررسي مسائل و وضعيت مؤسسات كارآموزي آزاد و نحوه ارائه خدمات و مشكلات آنان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مصباح در پاسخ به سئوال عدم امكان بروز رساني آموزش ها براساس نياز بازار كار استان گفت: دنياي امروز دنياي پويا و رقابتي است و مزيت هاي رقابتي حرف اول را براي حضور در بازار و پاسخگويي سريع به مشتريان در بازار كسب و كار مي زند. ما در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به صورت گسترده شيوه ها و روشهايمان را پويا و حداكثر فرصت براي پاسخگويي آموزشگاه داران با  نياز بازار كار را فراهم مي نماييم.

وي افزود: نياز ما تغيير رويكرد و تغيير نگاه است و تا زماني كه از اين صدف سخت پوست خارج نشويم و فرصت رشد ندهيم پويا نخواهيم شد.

مدير كل مؤسسات كارآموزي آزاد و مشاركت هاي مردمي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در خصوص استانداردهاي آموزشي اظهار داشت: در اكثر كشورهايي كه در حوزه هاي آموزش فني و حرفه اي قدم هاي مثبتي را برداشتند مصرف كننده نيروي كار است كه تشخيص مي دهد كه آيا اين نيروي كار شايستگي هاي لازم متناسب با نياز بازار كار را دارد يا نه؟

مصباح بیان داشت :بايستي در بخش دولتي به اين باور برسيم كه مصرف كننده فهيم است. نگاه به نياز و تخصص حرفه متفاوت است. اين فرصت فراهم مي شود تا فرد به آنچه را كه مي خواهد با ارائه خدمات يادگيري به توافق برسد. بنابراين بايد عبارت خدمات آموزشي را به خدمات يادگيري تغيير دهيم.

مدير كل مؤسسات كارآموزي آزاد و مشاركت هاي مردمي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در خصوص رتبه بندي مراكز آموزش فني و حرفه اي ابراز نمود: بحث اعتبارسنجي و رتبه بندي براي بيش از 90 درصد آموزشگاههاي صورت پذيرفته است.

وي افزود: 11 هزار و 653 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي در كشور فعال هستند كه 511 آموزشگاه در كشور يعني 4/4 درصد آموزشگاههاي كشور و  1/29 عملكرد سال 96 توسط بخش خصوصي انجام گرديده است.

مصباح در پايان تصريح كرد: بايستي براي بخش خصوصي نقش تسهيل گر و نظاره گر با نگاه هدايت را ايفا نموده و مزيت رقابتي را ايجاد كنيم تا اگر دستگاههاي ديگر وارد اين حوزه شدند مشتري به اين نتيجه برسد كه رجوع به آموزش فني و حرفه اي و آموزشگاههاي آزاد از لحاظ  اقتصادي، فني و محتوايي به نفعشان است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار