کد خبر: 922538
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
آرژانتین درگیر بزرگ‌ترین چالش فوتبالی تاریخ
آرژانتینی‌ها کم‌کم در حال فراموش کردن کابوس جام جهانی هستند. با این حال تبعات شکست بد آلبی‌سلسته در روسیه ۲۰۱۸ همچنان باقی است. لیونل مسی، فوق‌ستاره فوتبال آرژانتین که از مدت‌ها قبل با انتقاد‌های زیادی در خصوص عملکردش در تیم ملی روبه‌رو بود
فریدون حسن
آرژانتینی‌ها کم‌کم در حال فراموش کردن کابوس جام جهانی هستند. با این حال تبعات شکست بد آلبی‌سلسته در روسیه ۲۰۱۸ همچنان باقی است. لیونل مسی، فوق‌ستاره فوتبال آرژانتین که از مدت‌ها قبل با انتقاد‌های زیادی در خصوص عملکردش در تیم ملی روبه‌رو بود، حالا بیشتر از قبل با این حملات مواجه شده است. خداحافظی موقتی او از تیم ملی تا پایان سال ۲۰۱۸ یکی از تبعات شکست آرژانتین در جام جهانی و افزایش انتقاد‌ها به عملکرد این بازیکن است.

کادر فنی جدید تیم ملی آرژانتین به رهبری لیونل اسکالونی، هرچند برای چهار بازی دوستانه این تیم در اواخر سال جاری میلادی تصمیم گرفته ستاره‌های دیگر آرژانتین همچون دی‌ماریا، هیگواین و آگوئرو را نیز دعوت نکند، اما داستان مسی با تمام این بازیکنان فرق می‌کند، به خصوص که او خود از فدراسیون فوتبال کشورش و سرمربی جدید تیم این درخواست را داشته تا در این فرصت بیشتر در خدمت باشگاهش باشد. اتخاذ این تصمیم به طور حتم واکنش‌های جدیدی را علیه مسی در پی خواهد داشت، چراکه او پیشتر هم به تلاش و کار برای بارسلون در مقابل کم‌کاری و بی‌مسئولیتی در تیم ملی متهم شده بود و حالا با اتخاذ چنین تصمیمی حتماً با انتقادات بیشتری هم روبه‌رو خواهد شد.

فقط در اروپا بازی کن
در این میان دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین اظهارنظری جالب در خصوص وضعیت مسی و بازی کردن او در تیم ملی دارد. مارادونا که یکی از اصلی‌ترین منتقدان و البته حامیان کاپیتان تیم ملی آرژانتین و بارسلوناست، می‌گوید: «اگر من بودم به مسی فرصت بیشتری برای استراحت می‌دادم و به او می‌گفتم که فقط در اروپا بازی کند. آرژانتین نباید به این خاطر که شانس پیروز شدنش در بازی‌های دوستانه با مسی بالاتر می‌رود، او را خسته کند.»
مارادونا در ادامه می‌افزاید: «اصلاً نیازی نیست که او در یک یا چند بازی دوستانه حضور داشته باشد. مسی نباید سفر کند و نباید اجازه دهد تا از او استفاده کنند. این بازیکن نیاز به استراحت و تمرکز دارد و این فرصت با حضور در بارسلون به او داده می‌شود. مسی می‌تواند قدرتمندتر از گذشته به تیم ملی بازگردد،، اما الان باید استراحت کند.»
مارادونا در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی آرژانتین هم نظر جالب توجهی دارد. در حالی که فدراسیون فوتبال آرژانتین در حال رایزنی برای انتخاب و اعلام گزینه نهایی از بین دیه‌گو سیمئونه و مائوروسیو پوچتینو است، مارادونا از سزار منوتی ۸۰ ساله، سرمربی تیم ملی آرژانتین در سال ۱۹۷۸ به عنوان گزینه مناسب یاد می‌کند: «اگر من تصمیم‌گیر بودم، منوتی را انتخاب می‌کردم. سیمئونه به خاطر پول زیادی که می‌گیرد، نمی‌آید و پوچتینو نیز در تاتنهام شرایط خوبی دارد، گزینه دیگری هم وجود ندارد.» حمایت مارادونا از سزار منوتی در حالی است که این مربی مسن در ۱۰ سال گذشته هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار