کد خبر: 922537
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
حاشیه‌ای بر اتفاقات شب دوم هفته چهارم لیگ برتر فوتبال
‌در حالی تماشاگران تراکتور با حضور ۶۰ هزار نفری در ورزشگاه یادگار امام خاطره پرشور‌ها را دوباره زنده کردند که در ورزشگاه آزادی چاقوکشی روی سکو‌ها اتفاقات زشتی را ثبت کرد.
سعید احمدیان
‌در حالی تماشاگران تراکتور با حضور ۶۰ هزار نفری در ورزشگاه یادگار امام خاطره پرشور‌ها را دوباره زنده کردند که در ورزشگاه آزادی چاقوکشی روی سکو‌ها اتفاقات زشتی را ثبت کرد.
تمام تصوراتتان را از بازی‌های اعصاب خردکن و خواب‌آور هفته‌های اول لیگ برتر کنار بگذارید. اگر تا سال پیش خیلی‌ها بهانه می‌آوردند که در شروع لیگ تیم‌ها تازه از بدنسازی خارج شده‌اند و چند هفته طول می‌کشد تا روی دور بیفتند، در فصل جدید لیگ برتر از همان چند هفته اول، لیگ دیدنی از آب درآمده است، طوری که لیگ هجدهم تا امروز روی همه آن تصورات پیشین از کیفیت هفته‌های اول خط می‌کشد و هر هفته که از لیگ می‌گذرد رقابت‌ها داغ‌تر دنبال می‌شود، مانند بازی‌های هفته چهارم که جمعه شب در حالی به پایان رسید که هواداران فوتبال از اتفاقات جذاب مسابقات لذت بردند.
دفاع اتوبوسی سد گل نزنان قرمز‌ها
دو تساوی پشت سر هم پرسپولیس در هفته‌های سوم و چهارم، خیلی زود ترمز برد‌های شاگردان برانکو در فصل جدید لیگ برتر را کشید. پس از اینکه قرمز‌ها در هفته‌های اول و دوم مقابل پدیده و فولاد پیروز شدند، در هفته‌های سوم و چهارم مقابل استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان با تساوی بدون گل متوقف شدند تا با هشت امتیاز در رده سوم جدول قرار گیرند. شاگردان برانکو تا پیش از بازی‌های هفته چهارم صدرنشین بودند، اما جمعه شب با دفاع اتوبوسی شاگردان عبدالله ویسی، هرچه زدند به در بسته خورد تا برای دومین بازی متوالی تنها با یک امتیاز از زمین بازی خارج شوند. بازی دفاعی حریفان پرسپولیس در دو بازی اخیر این تیم سبب شده تا تیم برانکو راه‌حلی برای دور زدن این تاکتیک نداشته باشد و نتواند از برتری که در جریان بازی دارد استفاده کند، مسئله‌ای که سرمربی کروات قرمز‌ها باید چاره‌ای برای آن در بازی‌های آینده بیندیشد.
برانکو با توجه به محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات نتوانست در تابستان بازیکن جدیدی به ترکیبش اضافه کند و در مقابل فرشاد احمدزاده و وحید امیری، دو مهره مؤثر هجومی‌اش را نیز از دست داد تا در شروع لیگ هجدهم، خط حمله سرخ‌ها آن زهر همیشگی را نداشته باشد و به نظر می‌رسد هنوز موتور علی علیپور و گادوین منشا روشن نشده تا این تیم این هفته‌ها برای گلزنی به مشکل بخورد.
فرار تراکتور از بحران
هفته چهارم به کام تبریزی‌ها بود، تیمی که پس از سه هفته ناکامی سرانجام این هفته پیروز شد تا بحران تراکتور طولانی نشود و جان توشاک یک نفس راحت بکشد. تراکتور که به‌رغم هزینه ۱۰۰ میلیاردی در نقل و انتقالات تا پیش از هفته چهارم، دو تساوی و یک باخت کسب کرده بود، این هفته توانست در اولین نمایش جلوی چشم تماشاگران خودی به پیروزی برسد و با برد یک بر صفر مقابل سایپا، اولین سه امتیاز لیگ هجدهم را دشت کند تا فعلاً پیش‌بینی‌هایی که درباره تبدیل شدن این تیم به استیل آذین دوم در رسانه‌ها می‌چرخید، بایگانی شود. پاس گل مسعود شجاعی و ادامه جنگندگی‌های اشکان دژاگه در ترکیب تراکتور در بازی این هفته نشان داد که کاپیتان‌های تیم ملی کم‌کم در حال جا افتادن در لیگ ایران هستند و برخلاف سؤال بی‌ربط یکی از خبرنگاران از دژاگه که حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت، ثابت شده که دو لژیونر سابق کشورمان برای استراحت به تبریز نیامده‌اند!
علاوه بر این حضور پرشور تماشاگران تبریزی در ورزشگاه یادگار امام پس از چند سال، از نکات قابل توجه بازی‌های این هفته بود. تراکتوری‌ها که در دو، سه فصل اخیر کمتر حضورشان در ورزشگاه حتی به ۱۰ هزار نفر هم می‌رسید، در بازی مقابل سایپا حضوری ۶۰ هزار نفری داشتند تا دوباره یاد فصل‌های اول حضور تراکتور در لیگ را زنده کنند. بازگشت تماشاگران تبریزی به یادگار می‌تواند خبر خوبی برای فوتبال باشد که به حضور پرشور این تماشاگران احتیاج دارد.
جان گرفتن دوباره سپاهان
سپاهان پس از سه فصل ناکامی مطلق که حتی این تیم پرافتخار را تا پای سقوط به لیگ دسته اول هم پیش برد، در لیگ هجدهم با نشستن امیر قلعه‌نویی روی نیمکت این تیم دوباره جان گرفته است. زردپوشان اصفهانی این هفته در دربی نصف جهان، ذوب‌آهن را ۲ بر یک شکست دادند تا در پایان بازی‌های این هفته با دو برد و دو مساوی و بدون باخت و کسب هشت امتیاز، با توجه به تفاضل گل بهترشان نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول قرار بگیرند. سپاهان با هشت گل زده و با اختلاف بهترین خط حمله لیگ را به خودش اختصاص داده، برخلاف دو، سه فصل اخیر در لیگ هجدهم یکی از مدعیان جدی جام است، تیمی که با ریخت و پاش‌های زیاد در فصل نقل و انتقالات از همان ابتدا برای بازگشت دوباره به ریل قهرمانی بسته شد و با نتایج شاگردان قلعه‌نویی تا امروز به نظر می‌رسد هواداران این تیم خودشان را برای سر دادن شعار «ما سپاهانیم و حالا‌حالا‌ها قهرمانیم» آماده کرده‌اند.
نوبت به چاقوکشی رسید
با تمام جذابیت‌های داخل زمین هفته چهارم، اما مانند سه هفته پیش باز هم شاهد اتفاقات تلخی روی سکو‌ها بودیم. یک هفته پس از جنجال‌های بازی استقلال و تراکتور، این‌بار این هواداران مسجدسلیمانی بودند که پس از شعار هواداران پرسپولیس علیه بازی دفاعی تیم ویسی از کوره در رفتند و با هر چیزی که به دست‌شان می‌رسید به سمت تماشاگران پرسپولیس حمله‌ور شدند. تلخ‌ترین این اتفاقات، حمله یکی از هواداران خوزستانی با چاقو به جایگاه قرمز‌ها بود، اتفاقی که نشان داد در صورتی که فکری جدی برای برخورد با ناهنجاری‌ها روی سکو‌ها و فرهنگ‌سازی بین هواداران نشود، هفته به هفته باید شاهد اتفاقات تلخ‌تری در ورزشگاه‌ها باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار