کد خبر: 922536
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
مرتضی شریفی، ستاره جوان تیم ملی والیبال در گفت‌وگو با «جوان»:
‌تیم ملی والیبال در حالی دوشنبه برای تکرار قهرمانی در بازی‌های آسیایی به جاکارتا می‌رود که کولاکوویچ روی درخشش بازیکنان جوانش برای رسیدن به مدال طلا حساب ویژه‌ای باز کرده است.
مانی سعيدی
‌تیم ملی والیبال در حالی دوشنبه برای تکرار قهرمانی در بازی‌های آسیایی به جاکارتا می‌رود که کولاکوویچ روی درخشش بازیکنان جوانش برای رسیدن به مدال طلا حساب ویژه‌ای باز کرده است. یکی از این جوانان مرتضی شریفی است که با ۱۹ سال سن در لیگ ملت‌ها با نظر کولاکوویچ به ترکیب تیم ملی والیبال اضافه شد و توانست با درخشش در این رقابت‌ها خودش را به ترکیب ۱۴ نفره والیبال برای جام ملت‌ها تحمیل کند.
شریفی در گفت‌وگو با «جوان» درباره شرایط تیم ملی والیبال در آستانه بازی‌های آسیایی می‌گوید: «شرایط تیم نسبت به لیگ ملت‌ها خیلی بهتر شده و همه با انگیزه تمرین می‌کنند تا طلای بازی‌های آسیایی را برای دومین بار متوالی برای والیبال کشورمان این‌بار در جاکارتا کسب کنند.» در صورتی که والیبالی‌ها در جاکارتا قهرمان شوند، بازیکنان جوان این تیم که سربازی نرفته‌اند، طبق قانون سرباز قهرمان معاف خواهند شد، موضوعی که به گفته شریفی انگیزه او و سایر جوانان تیم را بیشتر کرده است: «علاوه بر انگیزه‌مان برای قهرمانی، ما بازیکنان جوان هم به خاطر اینکه با قهرمانی از سربازی معاف می‌شویم، انگیزه بیشتری داریم و امیدواریم با قهرمانی در این مسابقات به این هدفمان برسیم.»
ملی‌پوش ارومیه‌ای تیم ملی والیبال معتقد است در کنار بازیکنانی مانند امیرحسین توخته، صابر کاظمی و محمدرضا حضرت‌پور که از چهره‌های جوان شده تیم ملی والیبال هستند، او و دیگر جوانان تیم نسبت به لیگ ملت‌ها با کمک بازیکنان باتجربه، هماهنگ‌تر شده‌اند: «در لیگ ملت‌ها تازه به ترکیب تیم اضافه شده بودیم، اما الان پس از چند ماهی که کنار تیم هستیم و تمرین می‌کنیم با بازیکنان باتجربه هماهنگ‌تر شده‌ایم. از آقای کولاکوویچ به خاطر اعتمادی که با ما بازیکنان جوان کرد، تشکر می‌کنم. از سعید معروف و سیدمحمد موسوی هم خیلی ممنونیم که هم در جریان بازی‌ها و هم تمرینات به ما کمک فراوانی می‌کنند. تجربه‌های این بازیکنان خیلی به ما کمک کرد.»
شریفی پس از درخشش در لیگ ملت‌ها مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفت و به ورونای ایتالیا پیوست تا در کنار محمدجواد معنوی‌نژاد در سری آ. بازی کند. این بازیکن در حالی یکی از جوان‌ترین لژیونر‌های والیبال لقب گرفته که خیلی از ستاره‌های تیم ملی با توجه به بالاتر بودن رقم قراردادهایشان در ایران، ترجیح دادند به پیشنهاد‌های خارجی‌شان نه بگویند. با این حال شریفی می‌گوید که اصلاً به پول فکر نمی‌کند و برای او پیشرفت در درجه اول قرار دارد: «من به خاطر پول نرفتم، رفتم که خودم را نشان دهم و پله به پله بالاتر بروم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار