کد خبر: 922491
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
دختری که قربانی سوءاستفاده فردی در فضای مجازی از عکس‌های خصوصی‌اش شده بود، جزئیاتی از این ماجرا را تشریح کرد؛ جزئیاتی که شاید پندآموزی برای جوانان داشته باشد تا آن‌ها هم در چنین شرایطی قرار نگیرند.

جوان آنلاین: دختری که قربانی سوءاستفاده فردی در فضای مجازی از عکس‌های خصوصی‌اش شده بود، جزئیاتی از این ماجرا را تشریح کرد؛ جزئیاتی که شاید پندآموزی برای جوانان و خانواده‌ها داشته باشد تا آن‌ها هم در چنین شرایطی قرار نگیرند.

من سارا هستم، دانشجوی 21 ساله ای که پدر و مادرم به من اطمینان کردند و مرا به سمنان فرستاده اند تا درس بخوانم و آینده ام را بسازم. خانواده اصیل و آبرومندی داریم و حریم خانوادگی و حفظ آن برای همه ما یک ارزش است و از این رو سعی می کنیم در روابط اجتماعی مان خطایی نکنیم تا خدشه ای به آبروی خانواده وارد نشود.

از همین رو در دانشگاه تنها با چند هم کلاسی مورد اعتماد هم اتاقی شدم و روابطم را با دیگر دانشجویان به ویژه آقا پسرها محدود کردم.

اما همه این مراقبت ها با خرید یک گوشی تلفن همراه هوشمند تحت تاثیر قرار گرفت. مجبور بودم همه کارهایم را با اینترنت انجام دهم و تلفن همراه شده بود همراه همه وقت من.

با اینکه شنیده بودم خطراتی نیز دارد، ولی با این حال بی محابا خودم را در اختیارش قرار داده بودم و تمام ارتباطاتم با خانواده و دوستان صمیمی دوران دبیرستانم را نیز با تلفن همراه و شبکه های اجتماعی مختلف بود.

یک روز صبح از خواب بیدار شدم و برای رفتن به کلاس حاضر می شدم که دیدم یک فرد ناشناس، در تلگرام پیامی برایم فرستاد.

توجهی نکردم و به دانشگاه رفتم؛ ظهر برای کنترل پیام ها دوباره اینترنت گوشی را روشن کردم و با تعجب دیدم، عکس همان پروفایل، تصویر خصوصی من است. وقتی محتوای آن را باز کردم، آسمان به سرم خراب شد. تمام عکس های من به همراه محتوای بسیار زننده داخل پروفایل یک "آی دی" ناشناس بود.

از شدت ناراحتی به گریه افتادم، دوستم لیلا متوجه ماجرا شد. گوشی ام را دید و او نیز انگشت به دهان مانده بود. نمی دانستم چه بلایی سرم آمده!.

بی خیال کلاس بعدی شدم و سریع خودم را به پلیس فتا رساندم. ماجرا را برای افسر سایبری پلیس تعریف و گریه کنان درخواست کردم کاری کنید، کسی از دوستان، خانواده و دانشجویان عکس هایم را نبیند. به خدا مادرم سکته می کند.

کارشناس پلیس مرا به آرامش دعوت کرد و چند سوال ازم پرسید که متوجه شدم، خودم مقصر اصلی هستم. عکس هایم را با دست خودم در اختیار دیگران قرار دادم.

هر چند خیلی سریع عامل انتشار عکس هایم دستگیر شد، ولی خیلی ها آنچه را که نباید می دیدند، دیدند.

سرهنگ "حسین صادقی کاشان" رئیس پلیس فتا استان سمنان در این خصوص گفت: شبکه های اجتماعی دارای مزایا و فرصت های فراوان و بی شماری است اما در صورت رعایت نکردن ملاحظات ایمنی، قطعا گرفتار شکارچیان فضای مجازی خواهید شد.

کاربران به هیچ عنوان عکس‌های خصوصی خود را در شبکه های اجتماعی پر مخاطب به خصوص تلگرام و اینستاگرام به اشتراک نگذارند و به مطالبی که در پروفایل خود بارگذاری می کنند توجه ویژه ای داشته باشد.

و در نهایت تاکید می کنم که پلیس فتا تنها مرجع رسیدگی به جرایم اینترنتی است و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی در میان بگذارید.

منبع: سایت پلیس

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
عکسهای خصوصی ؟! که آسمان را روی سر آدم خراب کند چه جور عکسهایی استکه خود شخص هم نمیبیند چه رسد به......
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار