کد خبر: 922452
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
با اختصاص اعتبار 600 میلیاردی از طرف آستان قدس
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از اختصاص اعتبار 600 میلیارد ریالی کمک هزینه خرید جهیزیه ویژه زوج‌های جوان محروم سراسر کشور به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) خبر داد.

به گزارش جوان آنلاين، مصطفی خاکسار قهرودی با بیان اینکه طرح اعطای کمک هزینه خرید جهیزیه با دستور تولیتآستان قدس رضوی و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: با اجرای این طرح در استان‌های کشور، 600 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد به 20 هزار زوج‌ جوان نیازمند اعطا می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح ویژه تازه عروس و دامادهای محروم و نیازمندی است که برای شروع زندگی مشترک و تأمین جهیزیه مشکل دارند، ادامه داد: در این طرح زوجین نیازمند می‌توانند به سلیقه خود اجناس مورد نیازشان را از میان «کالاهای ایرانی» خریداری ‌کنند، تا ضمن تأمین وسایل مورد نیاز برای آغاز یک زندگی مشترک، از تولید ملی و تولیدکننده ایرانی نیز در راستای تحقق شعار سال حمایت به عمل آید.
وی در رابطه با چگونگی شناسایی این زوج‌ها توضیح داد: این زوجین با کمک ارگان‌های امدادرسان کشور شناسایی و برای مساعدت به معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضویمعرفی می‎شوند.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که با بانک قرض الحسنه رسالت منعقد شده است، به 20 هزار زوج نیازمند سراسر کشور کمک هزینه خرید جهیزیه در قالب اعطای وام قرض الحسنه بدون کارمزد به مبلغ 30 میلیون ریال اعطا می‌شود.
خاکسار با بیان اینکه معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی طی دو سال اخیر به بیش از 5 هزار زوج نیازمند کمک هزینه بلاعوض خرید جهیزیه اعطا کرده است، گفت: در کنار اعطای کمک هزینه خرید جهیزیه و تسهیلات بدون کارمزد به زوج‌های جوان، عموما خدمات رایگان مشاوره‌ای و آموزش‌های مهارت‌های زندگی توسط مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی به این زوج‌ها نیز ارائه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار