کد خبر: 922347
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین:
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین گفت: پتانسیل و ظرفیت‌های تبلیغی که در بانوان وجود دارد به مراتب بیشتر از مردان است و بانوان حوزوی می‌توانند با قطب‌های فکری فرهنگی و میزهای تخصصی آشنا و ذیل مسائل احصا شده در جامعه، بسته‌های فعالیتی پیشنهادی تهیه و ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی اصفهانی در همایش مبلغان مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین که با هدف تأکید بر رسالت‌های تبلیغی خواهران حوزوی در عرصه‌های سنتی و نوین برگزار شده بود، اظهار داشت: این همایش به مناسبت اول ذی الحجه امسال که مقارن با روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی است و به هدف ترغیب و تشویق هر چه بیشتر خواهران فارغ التحصیل مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین به تشکیل گروه های تبلیغی برگزار شده است.

وی افزود: خواهران حوزوی نباید برای انجام فعالیت های تبلیغی همیشه منتظر فراخوان اعزام و اعلام و تعریف فعالیت تبلیغی از سوی دفتر باشند بلکه انتظار این است که با خودباوری و خود تحرکی به تعریف و مکان یابی فعالیت تبلیغی خود بپردازید.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین ابراز داشت: در طی این سال ها به تجربه بر من ثابت شده است که هر کار فرهنگی و آموزشی که به خانم های مبلغه سپرده شده است، بسیار بهتر و متقن تر و منظم‌تر از آقایان و با سطح توقعات بسیار متعادل‌تر نسبت به آقایان انجام شده است.

وی ادامه داد: چرا بانوان  همیشه منتظر اعزام دفتر هستند و خودشان به دنبال کشف خلأهای تبلیغی جامعه نمی‌روند و در انجام کارهای تبلیغی تیمی ضعیف هستند؟ این انتظاری است که امیدواریم به برکت این جلسات تحقق یابد.

حجت الاسلام صافی با بیان اینکه هدف این جلسات این است که خواهران، تشکل‌های تبلیغی احداث کنند اذعان نمود : خواهران با انتخاب یک عنوان و محور برای فعالیت تبلیغی خود یک گروه تبلیغی نوین یا سنتی را به وجود آورند و به فعالیت بپردازند.

وی افزود: مؤسسات دینی فرهنگی و سمن های تبلیغی در سالهای قبل مورد حمایت مالی برخی از نهادها بودند و لی در سالهای اخیر این حمایت ها به کلی قطع شده است  ولی این اقدام دفتر در این شرایط حکم نوشداروئی را دارد که می تواند بسیار بجا و مناسب این مؤسسات را حفظ  و  نشاط فرهنگی را به آن ها برگرداند.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در این دوره بی مهری به تشکل‌های فرهنگی، سیاسی و انقلابی و به ویژه تیم های طلبگی، درست و به موقع  وارد صحنه شد  تا به سهم خود  از گروه‌های طلبگی و تبلیغی با واگذاری برنامه‌های خود حمایت کند.

وی افزود: براساس مدل قطب‌ها و میزها که اکنون در دفتر ایجاد شده امکان ارائه پیشنهاد هم وجود دارد یعنی می‌توانید منفعلانه عمل نکنید و گروه شما بسته فعالیتی خاصی را براساس مسائل  قطب‌ها و میزها طراحی و آن بسته را پیشنهاد دهند و در صورت تصویب، خود به اجرای آن اقدام کنند.

حجت الاسلام صافی خاطرنشان کرد: درحال حاضر گروه های تبلیغی به صورت انفعالی عمل می‌کنند یعنی دفتر تبلیغات بسته‌های فعالیتی خود را سفارش داده  و گروه های تبلیغی در یک فرآیند و فرصت برابر به اجرای این فعالیت ها می پردازند

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین اظهار داشت: امروز در ایران و دنیا فقط کار تیمی جواب می‌دهد و دوران اقدامات انفرادی گذشته است و مقداری هم فرمت‌ها توسعه پیدا کرده شاید تا یک دهه قبل از مبلغان تنها انتظار داشتیم خوب منبر بروند و سخنرانی کنند اما الآن منبر یکی از ابزارهای تبلیغی است و صدها ابزار دیگر چون پیام رسان‌ها و تشکل‌ها و غیره وجود دارد که باید از همه آن‌ها استفاده کرد.

وی افزود: دردانشگاه ها این ظرفیت‌ها به فعلیت رسیده و اعضای هیأت علمی و کادرهای ستادی آقایان و بانوان برابر و حتی در مواردی حضور خانم‌ها پررنگ تر از آقایان  است اما در حوزه های علمیه خواهران، عدم خودباوری و مخدّره بودن و پرده نشینی خواهران حوزوی که از عرصه های اجتماعی دور نگه داشته شده اند، جامعه را فعلیت فعالیت های دینی و فرهنگی آنان بی بهره ساخته است.

حجت الاسلام صافی با اشاره به آموزه‌های قرآنی تصریح کرد: در روز قیامت از ما بابت به قعلیت نرساندن استعدادها سوال و بازخواست می‌شود و گزاره‌های روایی و قرآنی بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از بانوان طلبه و مبلغ درحال درجا زدن هستند و موقعیتی کاملاً انفعالی دارند و همیشه متوقع‌اند درحالیکه در برون سپاری حدود 17 فعالیت آموزشی دفتر اصفهان، شاهد حضور دوگروه تبلیغی از خانم‌ها بودیم که به نظر من در شورای پذیرش به مراتب از گروه های تبلیغی آقایان ظاهر شدند  و طرح های قویتر و منظم تری را ارئه نمودند.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین خاطر نشان کرد: امیدواریم خواهران خروجی و فارغ التحصیل مجتهده امین بیش از این در عرصه فعالیت های تبلیغی و فرهنگی حاضر شوند و فعالیت های  مفیدی را ارائه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار