کد خبر: 922345
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
شمارش معکوس جشنواره فیلم کودک و نوجوان شروع شد؛
سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۸ تا ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۷ برابر با ۳۰ آگوست تا ۵ سپتامبر ۲۰۱۸ در دو بخش ملی و بین‌المللی در اصفهان برگزار می‌شود.

  به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، وحید شریفی، طراح پوستر این دوره از جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان است که اثرش بعد از انتشار مورد نقد قرار گرفت. او که طراح، اثر گرافیکی و سفارش‌دهنده، را سه ضلع تشکیل‌دهنده مثلث گرافیک برای شکل‌گیری یک اثر گرافیکی می داند  وبرای خلق یک اثر گرافیکی ارزش و حدود سفارش‌دهنده در یک اثر را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت چرا که نبود هرکدام از این ضلع‌ها به بدنه اثر ضربه وارد می‌کند.

این طراح که در پوستر جشنواره کودکانی را به تصویر کشیده که سوار بر اسبی بالدار هستند، ادامه می دهد: در مرحله تصویرسازی برای پوستر این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اثر من از میان آثار دیگر انتخاب شد و در این مرحله تمام تلاشم را کردم. وقتی کار به مرحله گرافیک رسید شورای نظارت اعمال‌نظرهایی کردند یعنی هرکدام از زاویه دید خود به لحاظ اجتماعی، هنری، مدیریتی و امنیتی به موضوع نگاه کردند و توقع داشتند حتماً نظرها در پوستر پیاده شود و در این میان کار گرافیست این است که نظرهای این دوستان را با توجه به اینکه به طرحش لطمه‌ای وارد نشود، تعمیم کند.

وی با اشاره به طرح متفاوت پوستر جشنواره امسال می گوید: قرار بود پوستری طراحی کنیم تا نماد جشنواره‌ای باشد که در اصفهان برگزار می‌شود و با اینکه این جشنواره، بین‌المللی است اما در تمام جهان مرسوم است که یک اثر گرافیکی که برای یک رویداد تولید می‌شود طعم، رنگ و لهجۀ آن دیار و سرزمین را تداعی کند و قرار بر این است که هر کس این پوستر را در هرکجای جهان می‌بیند بداند که این پوستر از جایی در شرق و حتی از اصفهان آمده است.

شریفی ابراز داشت : طرح های ۳۰ دوره گذشته جشنواره پروانه محور بود ولی امسال به یک ایده جدید نیاز داشتیم، بر این اساس اولین سَنبلی که برای اصفهان به ذهن می‌آید رودخانه زاینده‌رود بود، اما زاینده‌رود خشک برای کودکانی که می‌آیند یک برند کلیشه‌ای است و کودکی که آب را در زاینده‌رود ندیده نمی تواند با زاینده‌رود ارتباط بگیرد، بنابراین سنبل دیگری درنظر گرفته شد که در اصفهان به‌اندازه زاینده‌رود شناخته شده باشد و آن میدان نقش‌جهان است.

طراح پوستر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان می افزاید: درشکه‌ها در میدان نقش‌جهان از قدیم تا امروز توجه مسافران به‌خصوص کودکان را جلب می‌کند و در این پوستر نیز اسب همراه با بچه‌ها به دور میدان می‌چرخد و از رنگین‌کمان بالا رفته و به سمت آسمان پرواز می‌کند.

او با اشاره به رمز این پوستر می گوید: اسب بالدار نمادی از خیال بچه‌ها است و اگر باور داشته باشیم که در دنیای بچه‌ها مرز میان تخیل و واقعیت کم‌رنگ است و دنیای خیال‌انگیز بچه‌ها زیباتر از دنیای ما است، بچه‌ها می‌توانند فارغ از رنگ پوست و زبان و نژاد با اسب خیال خود در آسمان پرواز کنند و شاد باشند.‌

شریفی می گوید: رنگین‌کمانی که در پوستر قرار دارد در ابتدا به‌صورت نگاتیوهای رنگی بود، اما یکی از تغییراتی که در پوستر اعمال شد تغییر نگاتیو به رنگین‌کمان بود چرا که گفتند دیگر نگاتیو در صنعت سینما استفاده نمی‌شود، درحالی‌که لوگوی این جشنواره یک قطعه نگاتیو است و این تغییر باعث شد ارتباط مخاطب با پوستر چنین جشنواره‌ای قطع شود.

 

   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر