کد خبر: 922329
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
هفته چهارم لیگ برتر، از استعفای پورموسوی تا اشک‌های شفر
شکست استقلال در جم بحران آبی‌پوشان را تکمیل کرد. در آغاز هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، آبی‌های تهران با یک گل به خودی نتیجه را به پارس جنوبی واگذار کردند تا همچنان در حسرت چشیدن طعم پیروزی خارج از خانه در فصل جدید باقی بمانند و در عوض نخستین باخت این فصل را دشت کنند.
شیوا نوروزی
شکست استقلال در جم بحران آبی‌پوشان را تکمیل کرد. در آغاز هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، آبی‌های تهران با یک گل به خودی نتیجه را به پارس جنوبی واگذار کردند تا همچنان در حسرت چشیدن طعم پیروزی خارج از خانه در فصل جدید باقی بمانند و در عوض نخستین باخت این فصل را دشت کنند.

شفر امیدوار بود شاگردانش در مقابل پارس جنوبی به خودشان بیایند و با کسب هر سه امتیاز بازی هم سروسامانی به اوضاع خود در جدول بدهند و هم انتقام شکست دور رفت فصل قبل را از تارتار و مردانش بگیرند، اما خیلی زود معلوم شد که استقلال شرایط خوبی ندارد. گل به خودی آرمین سهرابیان در دقیقه ۱۲ بازی نشان داد که آبی‌ها برنامه‌ای برای رویارویی با پارس حداقل در نیمه اول نداشتند. اگرچه بازیکنان استقلال در نیمه دوم موقعیت‌هایی را روی دروازه میزبان خلق کردند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانست این تیم را از شکست نجات دهد. نکته قابل تأمل دیگر در خصوص استقلال بازیکنان خارجی این تیم بودند، نه طارق همام و نه نیومایر هیچ‌کدام در حد و انداز‌های خود ظاهر نشدند تا نگرانی‌های هواداران آبی دوچندان شود.

جنجال یک دروازه‌بان
اشک‌های سرمربی استقلال پس از باخت اصلی‌ترین سوژه رسانه‌ها بود. شفر حق دارد که گریه کند؛ اوضاع تیم او روبه‌راه نیست و حاشیه و بحران هم به آن اضافه شده است. شفر حالا علاوه بر اینکه باید مشکلات فنی تیمش را سریعاً برطرف کند تا بیش از این امتیاز از دست ندهند، باید چاره‌ای هم برای بازیکنان حاشیه‌ساز تیمش بیندیشد. پس از محرومیت دو بازیکن استقلال از سوی کمیته اخلاق، سیدحسین حسینی دروازه‌بان دوم این تیم از اینکه در مصاف با پارس در ترکیب اصلی قرار نگرفت، عصبانی بود تا جایی که اردوی تیم را ترک کرد و با استقلال به تهران بازنگشت. رفتار‌های حسینی کادر فنی استقلال را به شدت ناراحت کرده و باید دید شفر چه واکنشی به سرکشی‌های حسینی نشان می‌دهد.

امان از بازی مستقیم
وینفرد شفر با وجود اینکه از اشتباهات بازیکنانش ناراضی بود، اما در کنفرانس خبری پس از بازی ابراز امیدواری کرد که مشکلات آبی‌ها هرچه زودتر برطرف شود: «در تمرینات گفته بودم زمانی به مشکل می‌خوریم که تیم حریف رو به بازی مستقیم بیاورد. می‌دانستیم دروازه‌بان و دو بازیکن پارس رو به بازی بلند می‌آورند. در این صحنه مدافعان ما عقب ماندند. آرمین سهرابیان باید به سرعت توپ را به دروازه‌بان پاس می‌داد، اما این اتفاق نیفتاد و ما گل خوردیم و بازی را باختیم. تیم ما در نیمه نخست محکم بازی نکرد. درباره نیمه دوم چه بگویم؛ چیزی که باید یاد بگیریم این است که تیم شویم. بازیکنان نیاز به کسب تجربه بیشتر دارند. باید رقبایمان را آنالیز کنیم و چند کار را بهتر انجام دهیم تا در آینده بهتر کار کنیم. گذشته برای ما اهمیتی ندارد و مهم شرایط فعلی و آینده‌مان است.»

کار بزرگ
سرمربی پارس جنوبی غلبه بر استقلال را کاری بزرگ خواند. مهدی تارتار که از کسب این برد خانگی خوشحال بود از هواداران تیمش تشکر کرد: «بردن استقلال بعد از آمدن شفر کار هر تیمی نیست. می‌دانستیم کار سختی داریم، با توجه به نتیجه این تیم مقابل تراکتورسازی، بازیکنانش روحیه مضاعفی داشتند. انصافاً بازیکنان ما در نیمه نخست کار استقلال را تمام کردند. آنقدر خوب بودند که استقلال از زمین خودش خارج نشد. اگر گل دوم را می‌زدیم، اینقدر زیر فشار استقلال نمی‌ماندیم. طبیعی بود استقلال تیم ما را تحت فشار قرار دهد. با وجود این، بازیکنان ما می‌توانستند در تصمیمات آخر بهتر کار کنند. باید از این هواداران که یکپارچه زرد پوشیده بودند، تشکر کنم. باید از هر چهار بازیکن کناری تیم تشکر ویژه کنم که اجازه ارسال توپ به بازیکنان استقلال را ندادند. همه بازیکنان ما زحمت کشیدند. کسب تجربه در لیگ هفدهم باعث بهتر شدن جایگاهمان در جدول می‌شود. اگر منطقی باشیم، ما نباید بالای جدول باشیم. بازیکنان از نظر مالی هم خوب تأمین نمی‌شوند. امیدوارم مسئولان استانی بیش از این به تیم‌مان توجه کنند.»

سایر بازی‌ها
فولاد خوزستان در خانه پیروزی شیرینی برابر نساجی مازندران به دست آورد، اما شعار‌های هواداران و خداحافظی پورموسوی شیرینی این برد را خیلی زود از بین برد. فولادی‌ها ۲ بر یک تیم شمالی را شکست دادند و هفت امتیازی شدند. شعار‌های هواداران فولاد علیه سرمربی کاسه صبر سیدسیروس پورموسوی را لبریز کرد و او پس از پایان مسابقه از بازیکنان تیمش خداحافظی کرد تا زمزمه استعفایش مطرح شود. نکته جنجالی دیگر این بازی، اعتراض مازندرانی‌ها به قضاوت داور بازی بود، حتی باشگاه نساجی خبر شکایت از بنیادی‌فر را نیز تأیید کرد. جواد نکونام، سرمربی این تیم هم داور را عامل شکست تیمش دانست. در دیگر دیدار، پدیده با هدایت یحیی گل‌محمدی با دو گل سپیدرود را شکست داد و دست پر رشت را ترک کرد. تیم مشهدی با این پیروزی ۹ امتیازی شد و پیش از بازی‌های دیشب موقتاً جای پرسپولیس را در صدر جدول گرفت. جدال پیکان و گسترش فولاد نیز برنده نداشت و دو تیم به تساوی یک – یک رضایت دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار