کد خبر: 922307
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
سردار حسين اصغري در مراسم رونمايي از كتاب «جُندي مُكلف»:
سردار حسین اصغری در مراسم رونمایی از کتاب «جُندی مُکلف» که شامل خاطرات وی از دوران اسارت است، گفت: «من راوی جنگ نیستم، من شاهد جنگ هستم، وقتی به ما گفتند بزنید به خط، نپرسیدیم چرا؟ پاهایمان را روی پیکر شهدا گذاشتیم و رد شدیم، اما روی آرمان‌های شهدا پا نگذاشتیم.»
مصطفی محمدی
سردار حسین اصغری در مراسم رونمایی از کتاب «جُندی مُکلف» که شامل خاطرات وی از دوران اسارت است، گفت: «من راوی جنگ نیستم، من شاهد جنگ هستم، وقتی به ما گفتند بزنید به خط، نپرسیدیم چرا؟ پاهایمان را روی پیکر شهدا گذاشتیم و رد شدیم، اما روی آرمان‌های شهدا پا نگذاشتیم.»

در این مراسم سعید اوحدی در سخنانی کوتاه گفت که اسرا همه وجود و اخلاص و داشته هایشان را اهدا کردند. دنیای اسارت مینیاتوری از فضای جامعه بود و از کودک و پیر و ترک و لر و مسلمان و مسیحی در میان اسرا حضور داشتند و اسارت قطعه‌ای از بهشت بود. حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران نیز در سخنانی گفت: اسارت یک برگ زرین و زیبا و ماندگار و پر اثر از تاریخ ایران و دفاع مقدس است؛ عرصه‌ای که باید به حوزه‌ای از انواع تهدید‌ها تبدیل می‌شد، به یک فرصت استثنایی برای رسیدن به عالی‌ترین مدارج انسانی تبدیل شد. وی ادامه داد: اسارت به معنای واقعی کلمه دانشگاهی برای تعالی و تکامل و تقرب به خدا بود. ارزش‌های اسارت دستاورد‌هایی ناشی از ایثار و جهاد بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: خداوند متعال به احترام این فرزندان مجاهد، جهنم صدام را مبدل به قطعه‌ای از بهشت کرد. اسرا در زندان‌ها بهشت صبر، استقامت، خدمت، تعلیم و تربیت، عبادت، سپر قرار گرفتن برای سلامت دیگران، ایستادگی برای پیروزی ملت ایران، انس با خدای متعال و پالایش دل از تعلقات دنیوی را ایجاد کردند و به اذعان صلیب سرخ در اردوگاه‌های عراق یک جمهوری اسلامی تشکیل دادند. حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام ابوترابی در مقابل آزادگان خجلت زده بود و می‌گفت: «شما نمی‌دانید این‌ها چه کردند؟» انقلابی که چنین سرمایه‌ای دارد پیروز است. آن روزی که چنین سرمایه‌هایی نداشتیم آن گونه افتخارات خلق شد، امروز که کشور، کشور خانواده شهدا و ایثارگران است مطمئناً کار‌های بزرگ‌تری داریم و با این سرمایه‌ها بر چالش‌ها پیروز می‌شویم. سردار حسین اصغری راوی کتاب نیز به عنوان یکی از سخنرانان در سخنانی گفت: هر نقطه اسارت برای من محکی شده که من هر کاری را نکنم. من راوی جنگ نیستم، من شاهد جنگ هستم و در قسمت‌هایی بودم، وقتی به ما گفتند بزنین به خط نپرسیدیم چرا؟ درگیری به صورتی شد که بچه‌ها پرپر شدند و پاهایمان را روی پیکر شهدا گذاشتیم و رد شدیم، اما روی آرمان‌های شهدا پا نگذاشتیم و مدیون شهداییم و اگر نوری به ما می‌تابد از آن شهداست. عزت الله ضرغامی نیز در سخنانی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید برای شما علامت قرار می‌دهیم که گم نشوید و ستاره‌ها را برای شما علامت گذاشتیم. در حال حاضر آزادگان علامت و ستاره‌ها علامتند.

وی ادامه داد: آقای اصغری سرتیم حفاظت من در دوران ریاست سازمان صدا و سیما بود. ایشان کاملاً متواضعانه با ما برخورد داشتند وقتی کتابشان منتشر شد و خانواده من این را خواندند اولین حرفی که زدند و گفتند این بود که «آقای اصغری خیلی آدم بزرگی هست». در انتهای مراسم از این کتاب رونمایی شد و از سردار اصغری به عنوان راوی و محسن صالحی خواه به عنوان خاطره‌نگار کتاب تجلیل به عمل آمد. برپایه این گزارش، کتاب «جُندی مُکلف» که محسن صالحی خواه نویسندگی آن را بر عهده داشته در ۲۶۸ صفحه تنظیم شده و به دوره اسارت سردار پاسدار حسین اصغری اختصاص دارد.

سردار اصغری که سال‌ها محافظت از شخصیت‌های عالی رتبه نظام همچون مقام معظم رهبری در دوره ریاست جمهوری، مرحوم هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، محسن رضایی و دیگر مقامات را در کارنامه خود دارد در عملیات سیدالشهدا که با هدف آزادسازی منطقه فکه صورت گرفت به اسارت نیرو‌های بعث درآمد. وی برای آنکه مانع از مشخص شدن هویتش در دوره اسارت در زندان‌های رژیم استخبارات بعث شود نام خود را به عربی جندی مکلّف یعنی سرباز وظیفه تغییر داده بود. سردار اصغری بالاخره بعد از ۱۶۰۰ روز اسارت همزمان با بازگشت دیگر آزادگان، به میهن اسلامی باز می‌گردد. گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب «جُندی مُکلف» خاطرات دوران اسارت سردار حسین اصغری از پاسداران سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و جمعی از رزمندگان، آزادگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار