کد خبر: 922241
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
رئیس پلیس تهران وعده داد
رئیس پلیس پایتخت از کنترل انبار‌های کالا‌های احتکار شده در تهران خبر داد. سردار حسین رحیمی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه انبار‌های کالا‌های احتکار شده در جغرافیای معینی از تهران قرار دارد و پلیس چه زمانی عملیات گشایش آن‌ها را اجرایی خواهد کرد، گفت: «تمام انبار‌ها با هماهنگی دستگاه قضایی کنترل شده‌است و در روز‌های پیش رو در خصوص انبار‌های کشف شده اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ که در حاشیه طرح بازداشت سارقان در جمع خبرنگاران حاضر شده بود همچنین از احضار ۸۵۰‌نفر در ارتباط با پرونده‌های سکه و ارز خبر داد. سردار رحیمی درباره فعالیت‌های پلیس در بازار سکه و ارز اظهار داشت: رسیدگی به پرونده متهمان سکه و ارز با دستور و هدایت مقام محترم قضایی ادامه دارد. وی ادامه داد: تا امروز حدود ۸۵۰‌نفر در این رابطه به پلیس آگاهی احضار شدند و تحقیقات درباره آنان ادامه دارد. وی با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی دقیق درباره پرونده‌های تشکیل شده در بازار سکه و ارز از سوی مسئولان قضایی انجام می‌شود، ادامه داد: تعداد زیادی از این افراد به زندان رفته‌اند و پرونده تعداد دیگری نیز در مرحله صدور رأی در دادسرا در حال رسیدگی است و جزئیات آن از سوی سخنگوی دستگاه قضا اعلام می‌شود.
رئیس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به تشکیل یک پرونده بزرگ در خصوص قاچاق و احتکار کاغذ در تهران گفت: در دو روز گذشته یک پرونده بزرگ مرتبط با کاغذ در پلیس آگاهی تشکیل شده‌است و همکاران ما در حال رسیدگی به آن هستند و پس از تکمیل رسیدگی‌ها نتایج آن اعلام خواهد شد.

درباره طرح بازداشت سارقان
رئیس پلیس تهران درباره طرح بازداشت سارقان حرفه‌ای هم گفت: «در این طرح که طی روز‌های اخیر از سوی همکارانمان در پلیس‌آگاهی به اجرا درآمد، سارقان حرفه‌ای که به صورت باندی اقدام به سرقت، جعل، کلاهبرداری و... کرده بودند، شناسایی و بعد از هماهنگی با مقام قضایی ۱۴۷‌نفر از آنان دستگیر شدند. ۵۷ درصد از این افراد سابقه‌دار و جزو سارقان حرفه‌ای بودند که در قالب ۳۹‌باند فعالیت می‌کردند. میانگین سنی این افراد حدود ۳۰ سال است.»
سردار رحیمی در ادامه گفت: «۱۷ باند از این ۳۹ باند در حوزه سرقت به عنف، کیف قاپی، پنج باند در حوزه سرقت مغازه و منزل و ۱۵‌باند نیز اقدام به سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو کرده بودند که تنها یکی از باند‌های سرقت خودرو تاکنون به بیش از ۵۳ فقره سرقت اعتراف کرده است.»

ضرورت نصب GPS روی خودرو‌های داخلی
سردار رحیمی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه هنوز پراید بیشترین خودروی سرقتی است، گفت: «متأسفانه هنوز این خودرو در تهران بیشترین آمار سرقت را دارد. نصب GPS روی خودرو‌ها یکی از ضرورت‌هایی است که حتماً باید مورد توجه خودروسازان داخلی قرار بگیرد که متأسفانه خودرو‌های داخلی ما مشکلات جدی در حوزه ایمنی دارند.»

لزوم یادداشت سریال گوشی‌های همراه
رئیس پلیس تهران درباره سرقت تلفن همراه نیز گفت: با توجه به افزایش قیمت تلفن همراه، درخواست ما از شهروندان این است از گوشی تلفن همراه خود مراقبت کرده و هنگام خرید سریال گوشی را یادداشت کنند؛ چراکه با تهیه لیست‌هایی در این خصوص، با ثبت سریال گوشی‌های همراه می‌توانیم آن‌ها را ردیابی و کشف کنیم.

افزایش سرقت‌های خرد
وی همچنین از افزایش سرقت‌های خرد در تهران در سال جاری خبر داد و گفت: «البته در سرقت‌های عمده، سازمان یافته و سرقت‌های خاص کاهش چشمگیری داشته‌ایم و کشفیات ما هشت درصد افزایش داشته است.»

آغاز امنیت طرح شبانه پایتخت
وی در خصوص طرح امنیت شبانه تهران گفت: «این طرح از اوایل این هفته آغاز می‌شود و با کمک پلیس آگاهی، راهور، پلیس پیشگیری و دیگر پلیس‌های تخصصی در سطح شهر تهران ادامه خواهد داشت. نیرو‌های پلیس در پارک‌ها و نقاط مختلف شهر حضور دارند و طرح‌های امنیت محله محور با جدیت ادامه خواهد داشت.»
 
 
گفت و گو با متهمان

کمک به پیرزنان برای سرقت
در سومین طرح دستگیری سارقان حرفه‌ای پایتخت در پلیس‌آگاهی، متهمان کنار هم روی زمین نشسته بودند. بین آن‌ها مرد جوانی بود که با همدستی دو دختر جوان به اتهام خفتگیری از پیرزنان در تره‌بار دستگیر شده بود.
شغلت چیست؟
مسافرکش با خودروی پراید هستم.
با همدستانت چطور آشنا شدی؟
روزی دو دختر به عنوان مسافر سوار شدند و سر صحبت باز شد. مدتی بعد از آشنایی تصمیم گرفتیم نقشه خفتگیری از پیرزنان را اجرا کنیم.
از نقشه‌ات بگو.
با همدستانم مقابل غرفه‌های تره‌بار می‌رفتیم و پیرزنان را شناسایی می‌کردیم. من داخل ماشین می‌نشستم و همدستانم که دو دختر بودند سراغ آن‌ها می‌رفتند و به بهانه کمک آن‌ها را سوار ماشین می‌کردند. همدستانم پیرزن‌ها را تا داخل خانه‌شان همراهی می‌کردند و بعد یکی از آن‌ها پیرزن را سرگرم می‌کرد و دیگری به بهانه سرویس بهداشتی پول و طلا‌ها را سرقت می‌کرد.
غرفه‌های تره بار شناسایی شده بیشتر در کدام محله‌ها بود؟
شمال تهران و گیشا.

سرقت مزدا ۳ برای دور دور شبانه
دیگر متهم مرد ۳۱‌ساله‌ای بود که می‌گفت: فقط عاشق این بودم کت و شلوار بپوشم و با مزدا ۳ در خیابان‌ها دور دور کنم.
او سارق ۱۵ خودروی مزدا‌۳ بود. متهم مقابل چشمان صاحب یکی از خودرو‌های سرقتی در پلیس‌آگاهی در کمتر از ۳‌دقیقه در قفل شده خودرو را باز کرد و آنرا روشن کرد.
شغلت چیست؟
مکانیک ماشین‌های سنگین هستم.
سابقه داری؟
بله، سه سال حبس برای سرقت خودروی مزدا ۳ دارم.
چرا بعد از آزادی دوباره سراغ سرقت رفتی؟
حدود یکسالی بود آزاد شده بودم، اما وقتی مزدا ۳ را دیدم دوباره وسوسه شدم.
چرا؟
عاشق این بودم که با کت و شلوار سوار مزدا ۳ شوم و با آن به دور دور در خیابان‌ها بروم.
چرا با مزدا ۳؟
به نظرم هیچ ماشینی سرعت و شتاب مزدا ۳ را ندارد.
سرقت خودرو راحت بود؟
بله، در فاصله زمانی کمتر از ۳‌دقیقه در خودرو را باز می‌کردم و آنرا روشن می‌کردم. بعد سوار آن می‌شدم و به محض اینکه چراغ بنزین آن روشن می‌شد مقابل خانه‌ای پارک می‌کردم و فرار می‌کردم. مطمئن بودم صاحب آن پیدا می‌شود.
چطور دستگیر شدی؟
آخرین بار وقتی چراغ بنزین مزدا ۳ سرقتی روشن شد آنرا مقابل خانه‌ای پارک کردم. همسرم که تازه با هم نامزد کرده بودیم، گفت که اجازه بدهم سوار آن بشود. وقتی سوار شد حرکت کرد و به خاطر استرس با چند خودرویی که پارک بودند تصادف کرد. آنجا بود که دستگیر شد و مرا لو داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار