کد خبر: 922238
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
بزرگ‌ترین مشکل استان لرستان، معضل بیکاری است که بخش عمده‌ای از نارسایی‌های اجتماعی و فرهنگی از آن نشأت می‌گیرد که با ایجاد ۱۴۰۰ فرصت شغلی از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این استان می‌توان افق‌های خوبی را برای این خطه از کشور متصور شد.
دکتر موسی خادمی استاندار لرستان با عنوان کردن مطلب فوق گفت: افزایش اشتغالزا‌یی به‌طور قطع باعث تغییر فضای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر‌های کوچک و در مجموع در کل استان لرستان می‌شود و بهبود سطح زندگی مردم به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد.
وی ورود بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به اجرای طرح‌های زیربنایی و عمرانی مانند ساخت مدارس برکت و هم‌چنین موضوعات اجتماعی از جمله کمک به درمان ناباروری زوج‌های نابارور روستایی و سرپرستی ایتام در استان لرستان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: برای درمان زوج‌های نابارور طرحی مشترک توسط بنیاد برکت و استانداری لرستان اجرایی شده است. هم‌چنین در زمینه سرپرستی ایتام نیز اقدامات خوبی در سطح استان توسط این بنیاد انجام گرفته است. ما در جای جای استان لرستان شاهد فعالیت‌های دامنه‌دار و مثمرثمر بنیاد برکت در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغالزایی، مشارکت‌های اقتصادی، انجام امور زیربنایی و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه هستیم، که اثرات این اقدامات در مناطق محروم و روستا‌ها مشهود است.
دکتر خادمی در خصوص راه‌اندازی قرارگاه جهادی پیشرفت و توسعه پایدار در شهر دلفان نیز توضیح داد: دلفان یکی از مناطق محروم استان لرستان و جزو ۱۰ شهر محروم کشور است و بی‌شک هدایت این قرارگاه توسط بنیاد برکت به دلیل تجربه موفق این بنیاد در زمینه محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم، می‌تواند در پیشرفت و آبادانی دلفان بسیار تأثیرگذار باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار