کد خبر: 922234
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
وزیر نیرو:
وزیر نیرو با اشاره به اجرای ۶۸ پروژه آبی و برقی در مازندران، وضعیت پروژه‌های سدسازی در استان را مطلوب توصیف کرد.
رضا اردکانیان در حاشیه بازدید از سد گلورد گفت: به طور کلی حدود ۶۸ پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان در این استان در حال اجراست که به طور متوسط تاکنون۶۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ همه این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.
وی به یکی از پروژه‌های مهم استان اشاره کره و ادامه داد: از جمله پروژه‌های مازندران در بخش برق، نیروگاه کاسپین بود که اولین نیروگاه گازی کلاس F. کشور محسوب می‌شود که بیشترین راندمان را خواهد داشت و با توجه به مختصات نیروگاه به ویژه در منطقه سرسبز مازندران، بیشترین سازگاری را با محیط‌زیست دارد و امیدواریم واحد بخار آن نیز هر چه زودتر مطابق برنامه به مرحله اجرا در بیاید.
وی گفت: همچنین سه پست به بهره‌برداری رسیده دستاورد مهمی در کنترل ولتاژ یا کاهش افت ولتاژ برق دارد و می‌توان در این خصوص گفت که این ۳ پست در جهت آسایش مردم و آسیب ندیدن ادوات برقی نقش بسزایی دارند.
اردکانیان اضافه کرد: در ارتباط با بخش آب نیز برنامه ما در این حوزه گسترده است که در حال حاضر دو تصفیه خانه مهم آب یکی در شهر ساری و دیگری در شهر بابل و همچنین تصفیه خانه بزرگ فاضلاب ساری در حال اجراست و امیدورایم این طرح‌ها با سرعت بیشتری پیش برود تا مطابق برنامه در آذرماه امسال آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.
وزیر نیرو گفت: پروژه‌های سدسازی استان هم وضعیت خوبی دارد ولی به جهت محدودیت منابع مالی اجرای عملیاتی این پروژه‌ها با کندی مواجه است که بایستی از طرق مختلف منابع مالی آن هر چه زودتر فراهم شود که الحمدالله با تلاش و پشتیبانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که همیشه همگام با وزارت نیرو بوده‌اند، این مهم در دست پیگیری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار