کد خبر: 922158
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸ وزیر در معرض استیضاح هستند و در مورد آنها در مجلس تلاطم وجود دارد.

جوان آنلاین: حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از استیضاح ۸ وزیر طی هفته آینده خبر داد و گفت: سوء مدیریت از دلایل وضعیت فعلی اقتصادی است و تحریم‌هایی که آمریکا به طور بی‌سابقه در دستور کار قرار داده و جنگ روانی و فشارهایی که از بیرون القا می‌شود نیز در آن موثر است.

وی با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات تلاش کرد، افزود: در چنین موقعیتی که مردم در فشار هستند باید رئیس جمهور هر هفته گزارش وضعیت دهد و برنامه های خود را بیان کند وحتی هیئت رئیسه نیز باید به مردم و نمایندگان مجلس گزارش دهد.

رئیس جمهور و وزرا باید پاسخگو باشند

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بر رئیس جمهور نقد جدی دارم ادامه داد: نقد داشتن با این که بخواهیم رئیس جمهور برود فرق دارد، رهبری هم بر ماندن رئیس جمهور صحه گذاشتند اما به هر حال خود ایشان و وزرا باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه ۸ وزیر در معرض استیضاح هستند و در مورد آنها در مجلس تلاطم وجود دارد، ادامه داد: خیلی ها طومار و امضا جمع کرده اند اما نمایندگان در فراکسیون و کمیسیون‌ها باید به جمعبندی برسند.

وی بابیان اینکه نظر یک نفر به تنهایی مهم نیست، گفت: باید بررسی کنیم که اگر در شرایط فعلی قرار است استیضاح صورت گیرد استیضاح چه کسی صورت گیرد چراکه بعضی از وزرا ممکن پشتوانه هایی داشته باشند اما برخی ندارند و این از مصیبت ها است.

احترام به مردم در این شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند رئیس جمهور تعدادی از ورزا را تغییر دهد و رئیس تیم اقتصادی کشور یعنی معاون اول باید جوابگو باشد نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس متذکر شد: احترام به مردم در این شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند رئیس جمهور تعدادی از ورزا را تغییر دهد و رئیس تیم اقتصادی کشور یعنی معاون اول باید جوابگو باشد.

وی با اشاره به اینکه نسخه دولت جواب نداده است، تأکید کرد: بازار ثانویه برای پایین آمدن قیمت نیست بلکه برای شفاف‌سازی عرضه است.

وی با اشاره به اینکه باید لیست یارانه پرداختی در مورد ارز به مجلس ارائه شود، بیان کرد: دولت باید برنامه‌های خود را در تلویزیون اعلام و مجلس و دولت حمایت کنند چراکه در این جنگ اقتصادی عملیات در دست دولت است و مجلس بدون نگاه سیاسی باید نقد و نظارت کند.

جامعه از مجلس و قوه قضاییه راضی نیست

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم کشور و نظام را دوست دارند، گفت: جامعه از مجلس و قوه قضاییه راضی نیست و یک استیضاح یا طرح سئوال از وزرا که به کشمکش سیاسی منتهی می‌شود هم از نظر مردم قابل قبول نیست.

حاجی‌بابایی بابیان اینکه تا امروز نه دنبال زدن و پایین کشیدن کسی بوده‌ام نه اساسا اسم از کسی می‌برم که اگر بنا باشد استیضاح صورت بگیرد باید با مستندات باشد، افزود: در استیضاح ربیعی مجلس و اخلاق استیضاح شد و من گفتم مدعاهای ربیعی باید پیگیری شود و باید برای مردم رفع ابهام شود، هرچند معتقدم رو شدن تخلفات در صورت صحت مایه مسرت است.

وی با بیان اینکه «کمپین فرزندت کجاست» از نظر من خوب است، گفت: در این زمینه من توضیحات لازم را ارائه کرده‌ام پسر بزرگم دکترای عمران از دانشگاه شریف دارد و در حال حاضر طلبه است، پسر دومم فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه امیرکبیر دارد و او نیز طلبه است؛ یک دختر دانش‌آموز دارم و عروس‌هایم هم فارغ‌التحصیل دانشگاه و خانه‌دار هستند.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
جامعه از هر سه قوا راضی نیستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار