کد خبر: 922128
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
مسئول امور انسانی سازمان ملل در امور یمن، حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی را «تراژدی» خواند و گفت که این جنایت قابل توجیه نیست.

جوان آنلاین: فرستاده و مسئول امور انسانی سازمان ملل در امور یمن کشتار دانش‌آموزان یمنی به دست ائتلاف عربستان سعودی را «تراژدی» خواند.

خانم «لیز گراندی»، چهارشنبه از بیمارستانی که در آن دانش‌آموزان مصدوم یمنی بستری شده بودند، دیدن کرد، ولی نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد.

او با دیدن این دانش‌آموزان گفت: «آنچه بر سر آن‌ها آمده، تراژدی است و هرگز، هرگز، هرگز نمی‌توان برای این کار توجیهی داشت».

او گفت که «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل از طرف‌های مربوطه خواسته در کشتار دانش‌آموزان سریعا تحقیقات را شروع کنند.

خانم گراندی بعد از عیادت دانش‌آموزان یمنی گفت که «آنچه امروز ما شاهدیم، قربانیان حملات هوایی است؛ این همان فاجعه انسانی هولناکی ناشی از حملات هوایی و جنگ [عربستان علیه یمن]است؛ همه دنیا این اقدام را محکوم می‌کنند».

به گزارش یورو نیوز، او همچنین با بازماندگان و خوانواده‌های قربانیان حمله هوایی ائتلاف سعودی به اتوبوس دانش‌جویان یمن ابراز همدردی و همبستگی کرد.

ائتلاف عربستان سعودی چهارشنبه گذشته در حمله هوایی به این اتوبوس، ۵۲ تن از آن‌ها را به کام مرگ کشاند و بیش از ۷۰ تن دیگر را زخمی کرد.

بیشتر این کودکان کمتر از ۱۵ سال سن داشتند و با پایان دوره تابستانی آموزش قرآن راهی خوانه‌های خود بودند که در بازار شهر ضحیان» استان صعده هدف حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند.

ائتلاف عربستان سعودی در واکنش به این حمله، ابتدا آن را «اقدام نظامی و مشروع» خواند، سپس جنبش انصارالله یمن را مسئول و مسبب این حادثه معرفی کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار