کد خبر: 922118
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
سفیر آمریکا در ایروان خطاب به تجار ارمنستانی
سفیر آمریکا در جمهوری ارمنستان خطاب به فعالان اقتصادی و تجاری این کشور گفت: پیش از هر داد و ستدی با ایران، ابتدا با سفارت آمریکا در ایروان مشورت شود.

جوان آنلاین: سفیر آمریکا در ارمنستان روز چهارشنبه گفت، تجار ارمنی که مایل به تجارت با ایران هستند باید با سفارت آمریکا در ایروان، پایتخت ارمنستان مشاوره کنند تا از ضرر و زیان‌های ناشی از تحریم‌های ضد ایرانی به آن‌ها جلوگیری شود.

به نوشته خبرگزاری «آرکا» «ریچارد میلس» سفیر آمریکا در جمهوری ارمنستان گفته که تحریم‌های تحمیلی علیه ایران به معنای ضربه زدن یا تاثیر گذاشتن بر ارمنستان نیست.

سفیر آمریکا در ارمنستان در ادامه به کمک‌های آمریکا برای توسعه اقتصادی ارمنستان اشاره کرد.

دیپلمات آمریکایی در ادامه مدعی شد که این تحریم‌ها سازمان‌ها و افرادی که در حمایت مالی از تروریسم فعالیت دارند و در عراق درحال اقدام‌های خرابکارانه هستند را هدف گرفته است. این تحریم‌ها بر بخش‌های خاص ایران و افرادی که در این بخش فعالیت می‌کنند اعمال می‌شود.

اظهارات سفیر آمریکا در حالی مطرح میشود که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اخیرا گفته اگر هدف تحریم‌های واشنگتن مردم ایران نیست چرا اول از همه فروش هواپیما‌های مسافری را تحریم کرده است.

نخستین دور از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران و بعد از خروج یکجانبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از برجام از هفتم ماه اوت (۱۶ مرداد) بخش‌های مالی، داد و ستد طلا و دیگر فلز‌های گرانبها و فلزاتی، چون آلومینیوم، فولاد، ذغال سنگ و نرم افزار‌های مورد نیاز بخش صنعتی را شامل می‌شود.

در رویدادی دیپلماتیک دیگر در زمینه روابط ایران و ارمنستان، وزارت خارجه این کشور روز گذشته اعلام کرد که هنوز مشخص نیست نخست وزیر جدید ارمنستان چه زمانی به تهران سفر کند.

«آنا نقدعلیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان به خبرنگاران درباره سفر «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور به تهران گفت: «تا جایی‌که می‌دانیم چنین سفری تا این لحظه در برنامه کاری نخست وزیر لحاظ نشده است.»

وی در ادامه گفت: «در سال جاری سفر‌هایی در سطوح مختلف از ایران برنامه ریزی شده، اما تاریخ آن‌ها هنوز مشخص نیست.»

نقدعلیان تاکید کرد که ارمنستان به «روابط ویژه» با ایران متعهد است و این روابط نباید تحت تاثیر فعل و انفعال‌های ژئوپلتیک قرار گیرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار