کد خبر: 922114
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
ترویج تحکیم خانواده هابه همت منطقه 12 شهرداری اصفهان ؛
این جشنواره مشتمل بر برگزاری کارگاههای آموزشی برای زوج های جوان با موضوع تحکیم خانواده و ارائه مهارتهای زناشویی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،این روزها محله محمود آباد در منطقه12 شهرداری اصفهان میزبان جشنواره ای با عنوان به رنگ عشق بود . این جشنواره مشتمل بر برگزاری کارگاههای آموزشی برای زوج های جوان با موضوع تحکیم خانواده و ارائه مهارتهای زناشویی وبرگزاری نمایشگاه عکس و تصاویر گرافیکی با همین موضوع و اجرای دو ویژه برنامه با عنوان تا همیشه با هم با آیتم های شاد و متنوع و آموزش محور در شبهای 23 و 24 مردادماه ، برگزاری اردوی تفریحی برای زوج های جوان و شکل گیری کانونی تحت عنوان کانون زوج های جوان در این منطق اجراشد.

برگزاری برنامه های خانواده محور در محلات و مناطق کمتر برخوردار تاثیرگذاری بسزایی خواهد داشت  .

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن اظهار خرسندی از اجرای این برنامه در مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردارشهر اظهار داشت : فراگیری و به کاربستن مهارتهای مورد نیاز در زندگی مشترک نیازمند دریافت آموزش های صحیح و به موقع و تمرین مهارتهای آموخته شده خواهد بود.

فریده روشن گفت : مناطق حاشیه ای شهر اصفهان به سبب کمبود امکانات ، کمتر امکان دسترسی به این نوع از آموزشها را داشته و به همین جهت برگزاری برنامه هایی از این جنس نیاز امروز مردمان این مناطق خواهد بود .

وی ادامه داد : اگر به دنبال جامعه ای پویا و سالم هستیم ، جامعه ای که در بستر آن فرزندانی آینده ساز و موفق پرورش پیدا کنند و همین طور خواهان جامعه ای با پایین ترین سطح از آسیب های اجتماعی هستیم می بایست برنامه ریزی هایی صحیح در راستای توانمند سازی شهروندان به ویژه در رابطه با مهارتهای مورد نیاز در زندگی مشترک انجام پذیرد و بی شک برگزاری جشنواره ها و ویژه برنامه هایی با این محتوا یکی از روش های مثمرثمر در نیل به این هدف خواهد بود .

تداوم بخشی به برگزاری این برنامه ها از رویکردهای مدیرت شهری است

مشاور شهردار اصفهان در امور زنان و خانواده با تمجید از مجریان برگزاری این جشنواره از لزوم تداوم بخشی به برگزاری این برنامه ها متناسب با نیاز شهروندان هر منطقه گفته و افزود : موضوع تحکیم خانواده در سایه ارائه مهارتهای خودباوری و دیگر باوری به شهروندان شکل عملی به خود خواهد گرفت .

فاطمه زارع بیان نمود : در راستای تکمیل فرآیند آموزش مهارتهای زندگی مشترک به زوجین حضور هر دو نفر زوج در جلسات آموزشی الزامی خواهد بود و از این جهت ایده مسئولین اجرایی این ویژه برنامه از جهت چیدمان صندلی ها به شکل دو نفره در کنار یکدیگر ایده جذابی بوده است .

وی در ادامه این برنامه اذعان نمود : به منظور کسب موفقیت در اجرای برنامه های آموزش محور شناخت نیاز هر منطقه و مخاطبان هر برنامه و شکل دهی محور های آموزشی متناسب با این نیازسنجی ها جزء فاکتور های اصلی در تاثیرگذاری برنامه ها خواهد بود .

زارع در پایان گفت : تداوم برگزاری برنامه هایی با محتوای تحکیم خانواده و همچنین توانمند سازی شهروندان در رابطه با مهارتهای ارتباط گیری با یکدیگر به ویژه در محیط خانواده از برنامه های مدیریت شهری است که با جدیت هر چه بیشتر پیگیری خواهد شد .

افزایش شور و نشاط اجتماعی نیاز امروز جامعه شهری ماست

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان نیز از میهمانان اولین شب از ویژه برنامه تا همیشه با هم بود .

محمد سعید محمدی افزایش شور و نشاط اجتماعی را نیاز امروز جامعه شهری ما عنوان کرد و گفت : افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه در پایین آمدن درصد آسیب های اجتماعی تاثیربسزایی خواهد داشت .

وی ابراز داشت : برگزاری برنامه هایی با تم شاد و مفرح ، علاوه بر افزایش میزان شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه بستری مناسب جهت ارائه آموزه های تربیتی شهروندان را محیا خواهد ساخت .

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان خاطر نشان کرد : انتقال پیام و افزایش سطح آگاهی شهروندان به ویژه در رابطه با مهارتهای زندگی زناشویی از طریق برگزاری این نوع از برنامه ها جزء روش های مثمر ثمری است که مدیریت شهری در پیش گرفته و امیدوارم اجرای آن در تمامی مناطق و محلات شهر اصفهان با اهتمام مسئولین تداوم پیدا کند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر