کد خبر: 922100
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
سعید براتی، سرباز مرزبانی که اردیبهشت‌سال قبل از سوی گروهک‌های تروریستی در مرز میرجاوه ربوده و به پاکستان منتقل شده بود سرانجام آزاد شد.
مرزبان آزاد شده در شرح اسارت خود گفت: در یکی از روز‌های اردیبهشت سال گذشته شب هنگام وقتی که در برجک دیدبانی مشغول پاسداری از مرز‌های کشور بودم، به ناگاه مورد حمله مسلحانه جمع زیادی از اشرار قرار گرفتیم. در همان نخستین دقایق حمله از سه ناحیه گردن، کتف و پا مورد اصابت سه گلوله قرار گرفتم و به شدت مجروح شدم. در حالی که خونریزی شدیدی داشتم، اشرار مرا با خود به داخل خاک پاکستان بردند و در مناطق بیابانی و کپر‌ها در شرایط سختی از من نگهداری می‌کردند. گرمی هوا در کنار خونریزی شدید و تشنگی و گرسنگی‌ام عرصه را به شدت بر من تنگ کرده بود و هر لحظه انتظار شهادت را می‌کشیدم.
سعید ادامه داد: تقریباً هر روز از نقطه‌ای نامعلوم به نقطه‌ای دیگر منتقل می‌شدم تا اینکه در روز‌های اخیر باخبر شدم که مقامات کشورمان با تلاش‌های بسیار خود برای آزادی من به سرانجام خوبی رسیدند و به زودی آزاد خواهم شد. در هفته‌های اخیر هر روز را در سودای آزادی به سر می‌بردم و برای ورود به خاک پاک میهنم لحظه شماری می‌کردم، تا اینکه روز گذشته همه کابوس‌های من به پایان رسید و دوباره به این خاک مقدس پا نهادم.
سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کل کشور نیز درباره آزادی سعید براتی گفت: این سرباز شجاع به مدت ۱۵‌ماه و ۱۸‌روز در سخت‌ترین شرایط از خانواده و میهن خود دور بود و توانست با ایمان و شجاعت خود، اقتدار و صلابت سربازان ایرانی را اثبات کند.
وی افزود: از همان روز‌های نخست تلاش‌های لازم برای آزادی وی آغاز شد و با رایزنی‌های صورت گرفته شامگاه سه‌شنبه با هواپیمای اختصاصی به همراه یک هیئت بلند پایه این سرباز عزیزمان را به آغوش میهن بازگرداندیم.
براساس این گزارش شهریار حیدری، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور روز گذشته اعلام کرد که سعید براتی سرباز مرزبانی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی آزاد و وارد خاک ایران شد. حیدری با بیان اینکه در جریان آزادی این سرباز ربوده شده، هیچ امتیازی به طرف مقابل داده نشد، تأکید کرد: بلافاصله پس از وقوع درگیری و ربوده شدن سرباز مرزبانی طی جلساتی، وظیفه پیگیری موضوع به وزارت اطلاعات واگذار شد و قرار شد این وزارتخانه با همکاری با دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند. در همین راستا نیز یک کار اطلاعاتی بسیار خوب و همکاری با دستگاه‌های مذکور انجام شد.
شامگاه چهارشنبه ششم اردیبهشت‌سال قبل بود که خبر رسید اشرار و ترویست‌های جیش‌الظلم در مرز میرجاوه ۹ نفر از مرزبانان پاسگاه میل‌۱۰۰ را به شهادت رساندند و دونفر را زخمی کردند و با ربودن یکی از سربازان مرزبانی به خاک پاکستان گریخته‌اند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که حاثه هنگام تعویض شیفت رقم خورده است. داوود باشتنی، سربازی که در این حادثه مجروح شده بود توضیح داد: وقتی تروریست‌ها به سمت ما حمله کردند، تنها توانستم در قسمت جنگلی مخفی شوم. بعد از اینکه تروریست‌ها نیرو‌ها را به شهادت رساندند، به نیرو‌های کادری تیر خلاصی زدند، دیدم یکی از سربازان را که زنده بود با خود بردند. بعد از آن بود که تلاش‌های سیاسیون برای بازگرداندن سعید براتی به جریان افتاد و هیئت‌هایی از ایران برای این منظور راهی پاکستان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار