کد خبر: 922013
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئیس مجمع خیران و بانیان مسجدساز استان اردبیل از مرمت یا بازسازی بالغ بر ۹۰ مسجد در مناطق محروم و روستایی این استان از سوی خیران مسجدساز خبر داد.
شهباز نوبخت گفت: این مجمع خیری از سال ۸۳ طی حرکت خودجوش با مشارکت خیران فعالیت خود را آغاز و موفق شد تعداد قابل توجهی مسجد در مناطقی که مردم قادر به ساخت مساجد نبودند، احداث یا بازسازی کند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۳ این مجمع توانست مجوز رسمی فعالیت خود را دریافت و فعالیت رسمی خود را آغاز کند، افزود: از ابتدای فعالیت تا سال ۹۶ این مجمع توانسته بود بالغ بر ۶۰ مسجد را عمدتاً در مناطق محروم و روستایی و مرزی احداث، مرمت و بازسازی کند.
رئیس مجمع خیران و بانیان مسجدساز استان با تأکید بر اینکه در سال ۹۶ قرارداد ساخت ۲۷ مسجد با مشارکت این مجمع و بنیاد برکت به امضا رسید، ادامه داد: این تعداد مسجد در مناطق محروم استان احداث و به بهره‌برداری رسید.
وی از آغاز احداث ۲۰ مسجد دیگر طی ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: با تأکید مسئولان استانی و محلی قرار است ساخت این مساجد نیز تا آغاز مراسمات محرم به اتمام رسیده و تحویل مردم مناطق محروم و روستایی شود.
نوبخت اولویت ساخت مساجد را براساس شناسایی مناطق روستایی، محروم و مرزی فاقد مسجد عنوان کرد و افزود: در ساخت یا بازسازی مساجد علاوه بر حمایت‌های خیران؛ اقشار مردم، مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رسانه نیز همیشه حمایت‌های ویژه‌ای به عمل آورده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار