کد خبر: 922012
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
در رقابت با دنیا باید مطابق خواسته مشتری صنایع دستی تولید کنیم و هنرمندان باید دست از تعصب بیجا برای ایجاد تولیدات خاص در حرفه خود بردارند.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی اصفهان با بیان این مطلب و اینکه میراث فرهنگی اصفهان به عنوان نهاد دولتی از برگزاری نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی در خارج از کشور و دریافت سفارش توسط هنرمندان حمایت می‌کند، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که دنیای امروز مطابق سفارش مشتری صنایع دستی تولید می‌کند و در این راستا ما نیز باید به همین سمت و سو حرکت کنیم و با دنیا در ارتباط باشیم.
جعفر جعفرصالحی افزود: اگر این طور فکر کنیم که هنر ما تنها در کشور خودمان عرضه شود و کسی در دنیا نباید آن را مشاهده کند چگونه می‌توانیم اقتصاد هنر را ارتقا داده یا بسته به سفارش مشتری کالا تولید کنیم.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه این معادلات در بحث‌های تجاری معنا ندارد، تصریح کرد: هنرمندان در ارتباط با صنایع دستی خاصِ صادراتی می‌توانند در منزل خود سالی یک کالای صادراتی تولید و هنر خود در زمینه صنایع دستی را برای خود محفوظ نگه دارند و این امر از دید ما مشکلی ندارد، اما در بحث‌های تجاری و صادراتی باید دیدگاه خود را به دنیا عوض کنیم.
وی با اشاره به اینکه در تولید صنایع دستی در بازار رقابتی امروز باید تعقل را به جای تعصب بی‌مورد جایگزین کنیم، گفت: سفارش پذیری یعنی مطابق خواسته مشتری صنایع دستی تولید کنیم، زمانی که مشتری درخواست منظره خاصی بر روی صنایع دستی دارد اگر به طور مثال قلمزن بگوید من تنها موتیف ایرانی اسلامی کار می‌کنم معنایی ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار