کد خبر: 922010
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
گزارش «جوان آنلاین» از نمایشگاه‌های ماشینی که بدون خریدوفروش پول پارو می‌کنند
مثل برنامه «دورهمی» مهران مدیری که زمان معرفی مهمان‌هایش می‌گفت: «مهمان داریم، چه مهمانی!» ما هم باید بگوییم: «شاهکار داریم، چه شاهکاری!» و این بار از یکی از بازیگرترین (!) مشاغل موجود در پایختت دعوت کنیم تا خودش را برای مردم عزیز معرفی کند و آن هم کسی نیست به جز برخی صاحبان نمایشگاه‌های اتومبیل!
سرویس اجتماعی جوان آنلاین؛ سیدعلی حسینی نسب: مثل برنامه «دورهمی» مهران مدیری که زمان معرفی مهمان‌هایش می‌گفت: «مهمان داریم، چه مهمانی!» ما هم باید بگوییم: «شاهکار داریم، چه شاهکاری!» و این بار از یکی از بازیگرترین (!) مشاغل موجود در پایتخت دعوت کنیم تا خودش را برای مردم عزیز معرفی کند و آن هم کسی نیست به جز برخی صاحبان نمایشگاه‌های اتومبیل! افرادی که با اجاره‌های بسیار سنگینی که می‌پردازند حتی اگر ماه‌ها خرید و فروش اتومبیل نداشته باشند باز هم متحمل ضرر نمی‌شوند، چون درآمدشان وابسته به خرید و فروش اتومبیل نیست و بیشتر از پول‌های نزولی که می‌دهند کسب درآمد می‌کنند!

یک سال است دو خودرو داخل مغازه‌اش خاک می‌خورد!

آقای رفعتی، یکی از مشاورین املاک سعادت‌آباد در رابطه با شرایط برخی از نمایشگاه‌های اتومبیل می‌گوید: «همه می‌دانند چه خبر است، فقط کسی به روی خودش نمی‌آورد. نمایشگاه‌های ماشین همگی بین ۵ درصد تا ۱۰ درصد ماهیانه از کسانی که اتومبیل شرایطی می‌خرند یا حتی روی اتومبیل خودشان وام می‌گیرند سود دریافت می‌کنند. چطور ممکن است که یک نمایشگاه با اجاره ماهیانه ۲۸ میلیون تومان، حدود یک سال ۲ اتومبیل ثابت داخل نمایشگاه داشته باشد و نه خودرویی به آن اضافه کند و نه هیچ کدام از این دو ماشین را بفروشد و دوباره بخواهد که اجاره مغازه را تمدید کند؟!»

همیشه صدای دعوا از نمایشگاه شنیده می‌شود

رفعتی همچنین می‌گوید: «چند متر جلوتر از دفتر املاک ما یکی از همین نمایشگاه‌ها وجود دارد که تقریباً هر ۳، ۴ روز یک بار صدای دعوا از داخل آن شنیده می‌شود و گاهی حتی کار به خشونت و زد و خورد کشیده می‌شود. یک مالباخته یا یک انسان نیازمند که به خاطر شرایط سخت مالی مجبور شده روی سند ماشینش از این افراد وام بگیرد وقتی نتواند قسط‌هایش را پرداخت کند، این افراد چک او را برگشت می‌زنند و ماشینش را توقیف می‌کنند و به همین راحتی مردم بیچاره را از چاله به چاه می‌اندازند.»

بعضی از مالک‌ها به نمایشگاه ماشین ملک اجاره نمی‌دهند

رفعتی در جواب این سؤال که آیا همه نمایشگاه‌های ماشین چنین کاری را می‌کنند، می‌گوید: «من نمی‌توانم گناه افراد را بشورم، امکان دارد چند نفر این بین سالم زندگی کنند و درگیر این ماجرا نباشند، اما برای اینکه بدانید چقدر این موضوع فراگیر شده است باید به شما بگویم که من تا حالا هیچ کسی را ندید‌ه‌ام که به من گفته باشد فلان نمایشگاه پول نزول نمی‌دهد یا با این کار مشکل دارد و فقط از رقم‌های سنگینی که نزول می‌دهند شنیده‌ام. بعضی از مالک‌ها ملکشان را به نمایشگاه ماشین اجاره می‌دهند تا خیالشان راحت باشد که ماه‌به‌ماه بدون دردسر اجاره‌شان را دریافت می‌کنند و از آن طرف هم افرادی که از لحاظ شرعی بسیار معتقد هستند بار‌ها به ما سفارش کرده‌اند که به هیچ عنوان حتی برای سؤال کردن به آن‌ها زنگ نزنیم که ملکتان را به نمایشگاه ماشین اجاره می‌دهید یا خیر؟ شما ببینید این موضوع تا چه حد فراگیر شده است که این مالکان حتی حاضر نیستند فردی را که می‌خواهد ملکشان را اجاره کند ببینند.»

مشکل از سیستم بانکداری ماست

این مشاور املاک همچنین در پاسخ به این سؤال که با چنین سود‌هایی کلانی که مردم به نمایشگاه‌های ماشین پرداخت می‌کنند، چرا از بانک‌ها وام نمی‌گیرند، می‌گوید: «مشکل از سیستم بانکداری ماست. وقتی یک نفر به پول نیاز فوری دارد، حتی اگر ضامن هم داشته باشد که خیلی‌ها ندارند باز هم نمی‌تواند تا چند هفته و قبل از تکمیل مراحل اداری وام بگیرد، اما نمایشگاه‌های ماشین در کمتر از یک روز کار انتقال سند و پرداخت وام مورد نیاز مردم را انجام می‌دهد و از نظر کسانی که نیاز به پول دارند بهترین و سریع‌ترین حالت ممکن است. اگر بانک‌های ما هم قبول می‌کردند که روی سند ماشین‌ها وام می‌دادند و چنین شرایطی را برای مردم فراهم می‌کردند آن وقت نیاز نبود که مردم اینچنین در دام نمایشگاه‌های ماشین گرفتار شوند.

وقتی همه می‌دانند

تقریباً همه می‌دانند و از وضعیت برخی از این نمایشگاه‌ها و این نزول‌خور‌های نازنین با خبر هستند، ولی چون با اسم خرید و فروش خودرو، یک کلاه شرعی روی سر آن گذاشته‌اند، کسی به آن‌ها اعتراض نمی‌کند و هیچ مرجعی به فکر مردم بیچاره‌ای که به خاطر نیاز فوری به وام گاهی تا ۱۰ درصد (!) سود ماهیانه پرداخت می‌کنند، نیست. جای مهران مدیری خالی که درباره این نمایشگاه‌ها صحبت کند و در وصف آن‌ها بگوید: «مهمان داریم، چه مهمانی! بازیگر درجه یک، ولی برعکس مهمان‌های دیگر بدنام! بازیگری که نقش یک خریدار و فروشنده را بازی می‌کند، ولی در واقعیت شخصی است که پول خود و پول سرمایه‌گذارانش را نزول می‌دهد! بازیگری که چنان در نقش یک فروشنده غرق شده است که همه دیگر باور کرده‌اند او همان شخصی است که به مردم نمایش می‌دهد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
0
0
وام روی خرید نقدی کالا و پس دادن بصورت قسطی با هر درصدی نزول محسوب نمیشود
نزول یعنی روی پول قرض داده شده سود گرفتن اون سود میشه نزول یا ربا : یخورده مطالعه کنید یا سوال بپرسید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار