کد خبر: 921944
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
تکواندوکار مازنی تیم ملی کشورمان بعد از پشت سر گذاشتن چهار سال پرفراز و نشیب، با روحیه مضاعف و البته تجربه بیشتر برای کسب مدال طلا راهی جاکارتا شده است.
عاشورزاده به دنبال دومین طلای بازی‌ها/ کسی جلودار فرزان نیست

جوان آنلاین: فرزان عاشورزاده چهار سال قبل در اوج جوانی و پس از درخشش در تاشکند و مسابقات رقابتهای قهرمانی آسیا، جواز حضور در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را کسب کرد و با شکست همه رقبا مدال طلای وزن ۵۸- کیلوگرم را به خود اختصاص داد. 

بعد از این طلای با ارزش زندگی قهرمانی فرزان را باید به دو سال متفاوت تقسیم کرد. جوان اول تکواندو که حالا «سونامی» لقب گرفته بود از هر میدانی با طلا و نقره بازمی گشت و با رنکینگ یک دنیا راهی المپیک ۲۰۱۶ شد. همین نتایج خیره کننده باعث شد تا همه از او انتظار طلا در ریو را داشته باشند. انتظار بالا و البته برخی حواشی خود ساخته از داخل فدراسیون و اطراف تیم ملی روی کار او تاثیر منفی گذاشت. دیگر خبری از سونامی نبود و او را در لاک تنهایی فرو برد. 

دوری از تمرین و مسابقه او را وا داشت تا برای آینده خود تصمیم جدیدی بگیرد. یا با ناراحتی و گوشه نشینی در غم فرصت از دست رفته بسوزد و یا با فراموشی گذشته برای آینده ای طلایی تلاش کند. وی راه دوم را انتخاب کرد و با وجود آگاهی به مسیر سخت پیش رو وارد میدان شد و بدون توجه به انتقادات بعضا ناجوانمردانه سخت تمرین کرد. نقره و برنزی که سال قبل در دو گرندپری بخصوص مرحله نهایی کسب کرد مقدمه ای شد تا بداند راه را بدرستی انتخاب کرده  و باید بیشتر تلاش کند 

سال ۹۷ را باید شروع دوران تازه فرزان نامید. بعد از موفقیت در رقابتهای انتخابی و مدال نقره قهرمانی آسیا، او حالا با انگیزه فراوان و البته با تجربه صدچندان دوشنبه ۲۹ مردادماه به عنوان اولین نماینده ایران به «روی شی هاپ چانگ» می رود تا با کسب مدال طلا زنگ موفقیت این رشته در جاکارتا به صدا درآورد.

اما نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان در این بازیها رقبای سرسختی دارد. از  «تائه هون کیم» کره ای ۲۳ ساله با رنکنیگ یک جهان، برنز المپیک سه طلای قهرمانی جهان، طلای دوره قبل در وزن ۵۴- کیلوگرم، تا «هانبراپ» تایلندی  با نقره المپیک، برنز جهان همه و همه برای کسب مدال به جاکارتا می روند و بی شک رقابتهای سخت و البته جذابی در این وزن شاهد خواهیم بود. 

عاشورزاده علاقه ای برای بازگشت به عقب نداشته و تمایلی هم به صحبت در مورد روزهای تنهایی ندارد.  او سخت تمرین کرده، با آمادکی بالای روحی، روانی به جاکارتا رفته و هدفی جز کسب دومین طلا در دومین حضور خود در بازیهای آسیای ندارد و بعید است کسی جلودار این فرزان با انگیزه باشد.

وی به خبرنگار مهر گفت: ورزش قهرمانی است، بدون شک بالا و پائین زیاد دارد. همه می خواهند یادآور آن روزها باشند و کسب کمک نمی کند. انتظاری از کسی ندارم، خدا را شاکرم و با پشت سر گذاشتن روزهای سخت به پیش رو نگاه می کنم. امیدوارم بتوانم با دست پر به تهران بازگردم.

وی افزود: در دو سال گذشته فقط طلا کسب نکردم، مرحله نهایی رقابتهای گرندپری و یا قهرمانی آسیا به نقره دست یافتم، مدالهای دیگری کسب کردم به هر حال شاید همین طلا نگرفتن باعث شد چنین به نظر بیاید. به هر حال سخت تلاش کرده و با آمادگی بالا به جاکارتا آمده ام. البته تکواندو نسبت به دوره قبل تغییرات زیادی داشته و این دوره در چهار وزن المپیکی است و بدون شک رقابتهای سختی را پیش رو خواهیم داشت. 

عضو تیم ملی تکواندو ایران ادامه داد: کادر فنی تلاش زیادی در تمرینات داشته و برخی تکنیک های جدید را برای کسب امتیازات بیشتر به شگردهای  اعضای تیم افزودند.  مدتی است که تنوع تمرینات بیشتر شده و فرزان توانایی قبلی خود را دارد و تاکتیک و تکنیک های جدید را نسبت به همین توانایی ها در مبارزات خو اجرا خواهم کرد. 

دارنده مدال طلای بازیهای ۲۰۱۴ آسیایی در مورد رقبای خود در جاکارتا هم گفت: در این وزن ۲۶ تکواندوکار حضور دارند که همه مدعی هستند. بازیهای پراهمیتی پیش رو داریم و این موضوع برای همه کشورها و ورزشکاران صادق است. خودم را کنار گذاشته و ۲۵ حریف سخت دارم، همه توانمند است. البته اصلی ترین آنها رقیب کره ای است و نمایندگان ژاپن، تایلند، چین و... هم هستند. تکواندو امروز یک علم است و برای کسب مدال طلا باید همه رقبا را جدی گرفت و در روز مسابقات بهترین عملکرد را ارائه دهیم.

عاشورزاده ادامه داد: از سال ۲۰۰۸ به این سو تکواندو جهش فوق العاده ای داشته هر سال به وضوح شاهد تغییرات و رشد کشورهای مختلف هستیم. قوانین و مقررات داوری نیز دائم در حال تغییر است و به محض آنکه تکواندوکاران به یکسری قوانین آشنا شده و به آن عادت می کنند، بازهم تغییرات از راه می رسد. ولی در کل شرایط برای همه یکسال است و تکواندوکاری پیروز است که به کسب مدال اعتقاد دارد و برای کسب خوشرنگ ترین آن سخت تلاش می کند. البته باید روز مسابقه شرایط خوبی داشته باشیم. این موضوع خیلی مهم است و اگر این شرایط مهیا نباشد هرچه هم تمرین کرده باشیم، فایده ای نخواهد داشت. 

وی در پایان گفت: دیدگاه من این است که سعی می کنم بهترین خودم در جاکارتا باشم و بهترین عملکرد را به نمایش بگذارم. دعا می کنم همه اعضای کاروان ورزشی ایران در این بازیها موفق باشند و در کنار آنها من نیز بتوانم نتیجه ای شایسته کسب کنم. 

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار