کد خبر: 921905
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
ایران - عربستان؛ بازی‌های آسیایی برای تیم کرانچار شروع شد
نبرد تیم فوتبال امید در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از امروز با صف‌آرایی مقابل عربستان آغاز می‌شود.
شیوا نوروزی
نبرد تیم فوتبال امید در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از امروز با صف‌آرایی مقابل عربستان آغاز می‌شود. در حالی که سه روز تا شروع رسمی هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی باقی مانده، رقابت‌های فوتبال این دوره از هفته گذشته شروع شده و طبق برنامه امید‌های ایران نیز امروز باید در مقابل نخستین حریف آسیایی خود به میدان بروند. پایان دادن به حسرت ۴۴ ساله فوتبال ایران برای حضور در بازی‌های المپیک، اصلی‌ترین انتظار فوتبالی‌ها از تیم امید است.

امیدوار به آینده
شاگردان زلاتکو کرانچار در گروه F. با تیم‌های کره شمالی، عربستان و میانمار همگروه هستند و برای صعود به دور بعد کار سختی پیش‌رو دارند. امید‌ها سال‌هاست که از رسیدن به مقامی درخور توجه در سطح آسیا بازمانده‌اند و بیش از چهار دهه است که حسرت صعود به بازی‌های المپیک به دلشان مانده است. مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص تیم اعزامی به جاکارتا باید مدنظر قرار بگیرد، استفاده از بازیکنان زیر ۲۱ سال است. با اینکه همه تیم‌ها اجازه استفاده از بازیکنان زیر ۲۳ سال را داشتند، اما مسئولان تیم امید با پایین آوردن میانگین سنی شرایطی را فراهم کردند تا بازیکنان حاضر در بازی‌های آسیایی فرصت حضور در بازی‌های مقدماتی المپیک را نیز داشته باشند. شکستن طلسم صعود به بازی‌های المپیک، هدف اصلی تیم امید محسوب می‌شود. تنها بازی تدارکاتی امید‌ها مصاف با چین بود که با شکست ۳ بر ۲ ایران به پایان رسید. با این حال مسئولان تیم امید معتقدند تمام بازیکنان برای درخشش در جاکارتا آمادگی لازم را دارند و آن‌ها به بازی‌های آسیایی به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه می‌کنند.

نقش کرانچار
سرمربی کروات در شرایطی هدایت تیم امید را برعهده گرفت که کسب جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ اصلی‌ترین انتظار از این مربی است. زلاتکو کرانچار سال‌هاست که در فوتبال باشگاهی ایران حضور دارد و با وضعیت فوتبال کشورمان کاملاً آشناست. به همین خاطر است که فدراسیون فوتبال نیز این مسئولیت سنگین را به او سپرده است. کرانچار به خوبی می‌داند که موفقیت در بازی‌های آسیایی مقدمه‌ای برای موفقیت در انتخابی المپیک است. آخرین عنوان قهرمانی فوتبال کشورمان در بازی‌های آسیایی به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد، همان سالی که برانکو ایوانکوویچ هدایت امید‌ها را برعهده داشت و توانست یک مدال طلای باارزش برای کاروان ورزشی ایران به دست آورد. حالا این انتظار می‌رود که کرانچار نیز همچون هموطنش امید‌ها را به سکوی قهرمانی برساند و پس از آن هم این تیم بتواند آرزوی حضور تیم فوتبال ایران در بازی‌های المپیک توکیو را به واقعیت تبدیل کند. با گذشت ۱۶ سال از آخرین قهرمانی فوتبال ایران، تکرار این افتخار انتظار زیادی نیست. در بین نفرات اعزامی مهدی قائدی یکی از چهره‌های شناخته شده امیدهاست که در همین ابتدای کار نامش به دلیل مدل موی منشوری‌اش دوباره سر زبان‌ها افتاده است.

اولین گام
مصاف با عربستان همواره برای فوتبال و حتی ورزش کشورمان حساسیت‌های خاص خود را داشته تا جایی که امید‌ها نیز در اولین گام، کار سختی مقابل سعودی‌ها در پیش دارند و گذشتن از سد این تیم راه شاگردان کرانچار را هموار می‌کند. عربستان با بهترین بازیکنان خود که تجربه بازی در تیم‌های شناخته شده این کشور را دارند به اندونزی آمده است. در هر گروه تیم‌های اول و دوم مستقیماً به مرحله حذفی صعود می‌کنند. نکته جالب اینکه سعودی‌ها آخرین تمرین خود پیش از این دیدار را در پارک برگزار کردند! این در حالی است که به دستور کرانچار امید‌های ایران نیز در زمین‌های خاکی محل اقامت تیم تمرین کردند.

سطح پایین رقابت‌ها
با اینکه موفقیت در بازی‌های آسیایی برای همه کشور‌های قاره از اهمیت بالایی برخوردار است، اما حمید استیلی با انتقاد از مسئولان برگزاری این مسابقات سطح بازی‌ها را پایین توصیف کرد. مدیر تیم ملی فوتبال امید از نحوه برنامه‌ریزی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی جاکارتا به شدت گلایه دارد. استیلی معتقد است مسئولان بازی‌ها هیچ برنامه دقیق و حرفه‌ای برای فوتبال ندارند: «وضعیت برنامه‌ریزی مسئولان برگزاری مسابقات بسیار بد است، حتی برنامه‌ریزی در حد AFC هم نیست. در مورد موضوع زمین نیز صحبت کردیم. عربستانی‌ها هم در مورد شرایط زمین تمرین ناراحت بودند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار