کد خبر: 921866
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
به گزارش جوان آنلاین، میترا لبافی، خبرنگار و مجری صدا و سیما در انتقاد به بی‌برنامگی و بد سلیقگی سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
 
به عنوان یک بیننده فکر می‌کنم برنامه‌های سرگرمی و تولیدی تلویزیون هم کم شده و هم اگر هست در موقعیت‌های خوبی پخش نمی‌شود. راستی چرا بهترین ساعت‌های پخش باید به بدترین فیلم‌ها و سیاسی‌ترین و غیر کاربردی‌ترین برنامه‌ها اختصاص پیدا کند؟

این همان دغدغه بهرام بیضایی هم بود در سال ١٣٥٤ که میگفت تا تلویزیون را خاموش میکنی فیلم خوب شروع میشود. البته گله او از موج برنامه‌های سطحی زمان شاه و کم بودن فیلم‌های عمیق سینمایی و آثار فاخر بود؛ و دغدغه ما به موج برنامه‌های خشک عبوس ضعیف و کم بودن سرگرمی بر میگردد. (کلا از نظر تاریخی هم آدم‌های متعادلی نیستیم؛ و حالا هم که مثلا از ابتذال دور شده‌ایم یادمان رفته قرار بود چه کار کنیم). تلویزیون دهه شصت هم عقلش بیشتر از الان بود. دست کم عیدهایش لورل هاردی میداد. شنبه‌ها أشین پخش میکرد. یک هاچی بود ببینی مادرش چه میشود. ارتش سری از تولیدات فاخر جهانی و کلی فیلم‌های ایرانی درست و حسابی از سریال امیر کبیر تا هزار دستان و سربداران در همان زمان پخش شد.
 
انتقاد تند مجری خبر از صداوسیما

حالا من، اما چند شبی ست چند برنامه خوب کشف کرده‌ام یکی برنامه‌ای با اجرای فرهاد جم در شبکه آموزش، یکی برنامه‌ای با اجرای فأطمه گودرزی در شبکه نسیم. ولی احساس میکنم حق این فرزندان خلف تلویزیون هم خوب ادا نشده. پخش دیر وقت در سکوت خبری و در شبکه‌هایی که انتخاب اول مردم نیست.

شبکه اول سیما انتخاب اول میتواند باشد که سالهاست بدترین شبکه است؛ و معنی و مفهوم آن این است که قرار است فراگیرترین مکان‌ها به ضعیف‌ترین و خشک‌ترین و اعصاب خورد کن‌ترین برنامه‌ها تعلق بگیرد تا جماعت بیشتری از ما فرارکنند؟! همه این‌ها کم کم به من یکی که خوره فیلم و تلویزیون بودم و تمام مشق‌های مدرسه‌ام را پای آن می‌نوشتم نشان میدهد دوستان ما، سرگرمی سازی را اصل قرار نمیدهند و کلا دلشان میخواهد همه خشک و جدی و سیاسی و خطرناک باشند.

بنظرم دارند موفق میشوند؛ و آخرش اگر دیدند جماعتی همین شکلی تحویل گرفتند یعنی جماعتی خشک و جدی و سیاسی و خطرناک، باید آن مثل را به ایشان تحویل داد: خود کرده را تدبیر نیست.
 
کمی نظم؛ و یک چینش عاقلانه از زاویه دید مردم نه خودمان، از همین تولیدات هم بهترین می‌سازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار