کد خبر: 921718
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: سال گذشته به دلیل پیش بینی‌ها ذخایر دارویی خود را کامل کردیم و در حال حاضر مشکلی برای تامین داروی بیماران نداریم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان در مصاحبه خبری بااصحاب رسانه  که در مجتمع مطبوعات اصفهان برگزار شد :اظهار داشت: الحمدلله هلال احمر اصفهان در تامین دارو هیچ مشگلی ندارد فقط در مقطعی دو تا سه روز آن هم بخاطر جهش دلار با کمبود دارو مواجه شدیم  که توانستیم در نهایت دارو را با ارز ۴۲۰۰ تومان به کشور وارد کنیم.

محسن مومنی اصفهان اعلام کرد: ذخایر دارویی متفاوت است ، اما ماتمام تلاش مان بر این است که داروهایی که موجود نیست را ظرف دو روز وارد کنیم.

وی اذعان نمود: شرکتهایی هستند که وارد کننده دارو با ارز ۴۲۰۰ تومان هستند وفعالیت آن ها زیر نظر هلال احمراست و در حال حاضر مشکلی در تامین داروی بیماران خاص نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ابرازداشت:  بزودی دو پروژ جدید شامل؛ مرکز جدید EOC و ساختمان هلال احمردر شهر نجف آباد افتتاح می شود.

در ادامه این نشست صمیمی معاون امور داوطلبان هلال احمر بیان کرد: از اول امسال تاکنون بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۷۱ نفر داوطلب فعال داشته ایم.

علی محمد هاشمی گفت : امسال ۵۷ پروژه حمایتی معیشتی تعریف شده است که در ازاین تعداد ۷۰۵ نفر داوطلب فعال داریم و ۱۰ هزار و ۸۶۰ بهره ور در خدمت هلال احمرهستند..

وی افزود: هلال احمر در ماه مبارک رمضان توانست سفره مهربانی را به اجرا در آورد که در آن بیش از ۱۰ هزار سبد غذایی شامل برنج، گوشت، مرغ، حبوبات و روغن بودکه ارزش ریالی آن به ۹ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان می رسید، بین نیازمندان توزیع نمود.

معاون امور داوطلبان هلال احمراعزام کاروان نیکوکاری را یکی دیگر از اقدامات حوزه داوطلبانه دانست و گفت: امسال ۹ کاروان داشتیم که در هر کاروان ۱۴۰ پزشک و پیراپزشک به مناطق محروم اعزام و خدمات بهداشتی و درمانی به افراد نیازمندان توزیع شد که ارزش اقتصادی هر یک از کاروان های نیکوکاری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ هزار ریال است.

وی اعلام کرد: برگزاری کارگاه های مهارت زندگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه های حوزه داوطلبانه است.

سپس معاون آموزش جمعیت هلال احمر اصفهان اظهار داشت: آموزش از سه راه حوزه داوطلبان، حوزه جوانان و نوجوانان و افراد عادی که برای آموزش به جمعیت هلال احمر مراجعه می‌کنند، صورت می گیرد.

امیر جلالیان، افزود: ایران یک کشور حادثه خیز است زیرا بالغ بر ۳۳ حادثه از بیش از ۴۰ حادثه در سطح دنیا را در ایران داریم و همین مسئله اهمیت آموزش مردم ایران را دو چندان می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز آمار وحشتناکی از حوادث جاده ای داریم و به منظور کاهش آسیب نیاز است، آموزش را محور کارهای خود قرار دهیم.

جلالیان با بیان اینکه آموزش طلاب را در ۴ بخش انجام می دهیم، اضافه کرد: بخشی از آموزش ها به صورت تخصصی است که در عملیات امداد و نجات از این افراد استفاده می شودواز تیرماه بالغ بر چهار هزار و ۸۲۶ نفر آموزش همگانی دیدند، وبنا داریم تا پایان سال بیش از ۶۰ هزار نفر را آموزش بدهیم

در این نشست معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان هم با بیان اینکه دو مرکز توانبخشی در شهرستان ها دایر کردیم، ادامه داد: بدنبال توسعه مرکز توانبخشی درحال حاضر تنها یک مرکز جامع توانبخشی در شهر اصفهان و یک مرکز توانبخشی برای بیماران ام اس داریم.

علیزاده یکی دیگر از وظایف هلال احمر را درمان اضطراری دانست و افزود: درمان اضطراری در مواقع بحرانی و حوادث ویژه که دیگر خانه بهداشت و مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها وجود ندارد، صورت می گیرد.

وی گفت: اصفهان به نمایندگی از کشور در بنگلادش استانداردهای لازم درمانی در حوزه درمان اضطراری را فرا گرفته است و دومین کشور آسیایی بعد از  ژاپن و اولین کشور مسلمانی است که تیم های درمان اضطراری مطابق با استانداردهای بین المللی دارد.

وی یکی دیگر از وظایف هلال احمر را درمان اضطراری دانست و افزود: درمان اضطراری در مواقع بحرانی و حوادث ویژه که دیگر خانه بهداشت و مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها وجود ندارد، صورت می گیرد.

علیزاده در پایان گفت: اصفهان به نمایندگی از کشور در بنگلادش استانداردهای لازم را در حوزه درمان اضطراری را فرا گرفته است و دومین کشور آسیایی بعد از  ژاپن و اولین کشور مسلمانی است که تیم های درمان اضطراری مطابق با استانداردهای بین المللی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار