کد خبر: 921681
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
در پی تهدید‌های مقامات صهیونیستی مبنی بر قریب‌الوقوع بودن جنگ در غزه، گروه‌های فلسطینی نسبت به عواقب چنین حمله‌ای هشدار دادند. شاخه نظامی جنبش حماس تهدید کرد که هر اقدام احمقانه‌ای از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخ آن ویرانی غیرقابل تحمل خواهد بود.

گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس یک شنبه شب درباره هرگونه اقدام احمقانه به رژیم صهیونیستی هشدار داد. به گزارش شبکه المیادین، وبگاه خبری القسام، با انتشار یادداشتی با عنوان «چه‌زمانی با دشمن نمی‌جنگیم؟» نوشت «شایسته است که دشمن خودش را فریب ندهد، هر اقدام احمقانه‌ای که از او سر بزند، ویرانی و دردی غیرقابل تحمل برایش به بار خواهد آورد که تاکنون در حجم و ماهیت، با آن روبه‌رو نشده است». به گفته القسام، زمانی که حماس برای آزادی مبارزه می‌کند، منافع مردمش در صدر اولویت‌هایش خواهد بود و حتی وقتی که با دشمن خائن و وحشی روبه‌رو است، گاه‌گاهی و طبق نیاز ملی از تاکتیک «گاهی گفت‌وگو و گاهی آتش» استفاده می‌کند. القسام با اشاره به توافق‌های «توقف تبادل آتش» نوشت که «حماس هیچ‌گاه توافق‌هایی را که انجام داده نقض نمی‌کند حتی اگر با دشمن وحشی و خائن باشد؛ جای نگرانی نیست، چون طرف مقابل در نقض عهد، قهرمانی تاریخی است». رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته چندین بار توافق آتش‌بس با گروه‌های فلسطینی امضا کرده که بلافاصله آن‌ها را نقض کرده است. چند روز پیش نیز توافق آتش‌بسی بین حماس و اسرائیل انجام شد، اما برخی مقامات صهیونیستی مدعی شده‌اند که به هیچ توافقی پایبند نخواهند ماند. القسام در ادامه یادداشت خود تصریح کرد که «دشمنی که گفته می‌شود باهوش و دارای پشتکار و بیدار است، در عین حال، متکبر، متجاوز و خو کرده به انتقام‌جویی است و علاوه بر این غصب‌کننده، دزد و اشغالگر نیز هست و همین صفات فروپاشی خودکار آن را زمانی که ما ضربه کاری بر او وارد می‌کنیم، تسهیل می‌کند». القسام با بیان اینکه چه زمانی با دشمن نمی‌جنگند، نوشت: «زمانی که دشمن اشغالگر از ماهیت دشمن بودنش دست بردارد و این، هرگز اتفاق نخواهد افتاد». القسام با تشبیه رژیم صهیونیستی به عقرب، نوشت: «اگر عقرب روزی تصمیم بگیرد که دیگر نیش نزند، سوزنی که در دم خود دارد او را تحریک خواهد کرد که دوباره به ماهیت خود بازگردد». این یادداشت القسام پس از آن منتشر می‌شود که در روز‌های اخیر، تنش و درگیری نظامی میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت افزایش یافته و صد‌ها موشک فلسطینی به شهرک‌های مجاور غزه و در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی شلیک شده است. افزایش توان موشکی حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی، ترس و نگرانی را در بین صهیونیست‌ها افزایش داده است. از این رو، مقامات تل‌آویو اخیراً پروژه ترور رهبران حماس را مطرح کرده‌اند که به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، آمادگی عملی برای اجرای این طرح آغاز شده است.

لیبرمن: جنگ حتمی است
هشدار گروه‌های مقاومت به صهیونیست‌ها درحالی است که مقامات این رژیم در هفته‌های اخیر از قریب‌الوقوع بودن حمله به غزه خبر می‌دهند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در جریان گشت‌زنی در مرز‌های غزه اعلام کرد که جنگ با حماس اجتناب‌ناپذیر و ارتش برای هرگونه سناریویی آماده است. به گزارش پایگاه رام‌الله الاخباری، آویگدور لیبرمن روز دو شنبه در سخنانی مدعی شد: «مرحله آتی اجتناب‌ناپذیر است. الان سؤال این نیست که آیا جنگ با حماس اتفاق می‌افتد یا نه، سؤال این است که چه زمانی جنگ رخ می‌دهد». لیبرمن تأکید کرد: «ما پاسخ‌هایمان را از عناوین روزنامه‌ها و نظر عامه مردم نمی‌گیریم، بلکه ما بر اساس یک نظریه امنیتی قوی عمل می‌کنیم و ارتش برای هرگونه سناریویی آماده است». بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم پیش از این گفته بود که «ما در غزه در حال جنگ هستیم و هر لحظه احتمال درگیری وجود دارد». مقامات صهیونیست درحالی فلسطینی‌ها را تهدید به حمله می‌کنند که در مقابله با بادبادک‌های آتش‌زای غزه، به ستوه آمده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار