کد خبر: 921648
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بر اهمیت نقش و جایگاه ایثارگران در خنثی کردن توطئه‌های علیه انقلاب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، نشست تشکل‌های شاهد و ایثارگر تهران بزرگ با مدیران و مسئولان دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر روز یکشنبه ۲۱ مردادماه در مجتمع جانباز شهید رسول‌زاده برگزار شد.
اسلام کریمی مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این جلسه ضمن تسلیت شهادت امام محمدتقی (ع) گفت: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی ایثارگران، مسائل و مشکلات موجود در جامعه است که به دلیل توطئه‌های گوناگون ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و سایر مقاطع حساس انقلاب اسلامی با حضور آگاهانه مردم و به‌خصوص ایثارگران در صحنه و تبعیت از ولایت فقیه، دشمنان با شکست روبرو شدند و امروز نیز بدون شک این روند ادامه پیدا می‌کند و توطئه دشمنان به خود آن‌ها بر خواهد گشت.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با تأکید بر اهمیت نقش تشکل‌های ایثارگری و نخبگان این جامعه برای مقابله با مشکلات گفت: برای پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده و لازم است که تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این زمینه ورود پیدا کنند و طرح‌های خود را ارائه دهند.
کریمی شناسایی چالش‌های اصلی پیش روی کشور را از اقدامات انجام‌شده توسط دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر اعلام کرد و گفت: در همین راستا کارگروه‌های مختلفی نیز برای آسیب‌شناسی و ارائه راهکار برای این چالش‌ها ایجادشده است.
وی افزود: از جمله چالش‌های احصا شده بحران آب در کشور بود که نشست‌هایی برای این موضوع برگزار شده است. بحث فساد اقتصادی، فرسایش سرمایه‌های اجتماعی، عدم اجرای برخی قوانین ایثارگری، بررسی فعالیت‌های کمیسیون ماده ۱۶، کمیسیون پزشکی و بیمه درمان ایثارگران از دیگر مواردی است که تاکنون در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین موضوع بررسی اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران، سند چشم‌انداز بنیاد، «آسیب‌شناسی، نیازسنجی و رضایت‌مندی» جامعه ایثارگری از خدمات بنیاد، کادرسازی برای انقلاب و بررسی موضوع سهمیه‌های ایثارگری از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط این مرکز در حال انجام است.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در خصوص برگزاری همایش سراسری تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: دبیرخانه این همایش بررسی‌های لازم را برای برگزاری این همایش انجام داده و از نقطه نظرات تشکل‌ها نیز برای برگزاری این همایش استفاده می‌کنیم.
علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه ضمن تسلیت وفات امام جواد(ع) و همچنین تبریک روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران دو هدف مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات‌رسانی به ایثارگران را بر عهده دارد و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در راستای همین اهداف فعالیت می‌کنند.
وی افزود: فلسفه وجودی تشکل‌های مردمی ایجاد پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم است و تشکل‌های ایثارگری نیز در راستای ایجاد تعامل بین جامعه ایثارگری و مسئولان فعالیت می‌کنند. افزایش نقد و نظارت تشکل‌ها بر نهادهای حاکمیتی و دولت باعث اصلاح امور و افزایش انسجام اجتماعی، اعتماد عمومی و آگاهی مردم می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکیدات حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی بر اهمیت همکاری و فعالیت تشکل‌های ایثارگری گفت: اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد این آمادگی را دارد که در حوزه مأموریتی خود ارتباط بیشتری با تشکل‌های شاهد و ایثارگر برقرار کند تا باعث افزایش تعامل جامعه ایثارگری و بنیاد شود.
کریمیان افزود: پایگاه اطلاع‌رسانی حیات و هفته‌نامه حیات طیبه که در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد فعال هستند، این ظرفیت را دارند که مطالب تشکل‌های شاهد و ایثارگر را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به‌دوراز مسائل سیاسی منعکس کنند.
وی با تأکید بر ضرورت وجود نقد بر عملکردها و فعالیت‌ها گفت: در این زمینه باید بین نقد و تخریب، تفکیک ایجاد شود تا مسائل و مشکلات به نحو درست و در چهارچوب‌های درست منعکس شوند. نکته‌ای که از قدیم در مطبوعات و تشکل‌ها، باعث مشکلاتی در فعالیت ها شده و عملاً از تحقق اهداف دور می‌کند، عدم ارائه راهکار همراه با انتقادات است و نکته دیگر این است که انتقادات نباید با تخریب یکسان دیده شوند و باید تلاش شود انتقادات سازنده و منطقی مطرح شوند.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انتقاد سازنده منجر به اصلاح امور، ایجاد اعتماد، ثبات و آرامش در جامعه و امید به آینده می‌شود، افزود: تخریب نیز باعث هدر رفتن انرژی، فرصت‌ها، افزایش جو بی اعتمادی، التهابات در جامعه و ناامیدی است. به ویژه در شرایط فعلی همه باید برای اصلاح امور تلاش کنیم و از طرح انتقادات سازنده هراس نداشته باشیم، از تخریب دوری کنیم تا دشمنان در پروژه ناامیدسازی جامعه ناکام بمانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار