کد خبر: 921628
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه بنده در هیچ جلسه‌ای مربوط به تشکیل حزب رهروان حضور نداشتم، گفت: ۸۵ درصد از سپرده‌ها متعلق به ۲/۵ درصد از مردم است.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه بنده در هیچ جلسه‌ای مربوط به تشکیل حزب رهروان حضور نداشتم، گفت: ۸۵ درصد از سپرده‌ها متعلق به ۲/۵ درصد از مردم است.
به گزارش فارس، کاظم جلالی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگار موفق و ماندگار کسی است که پای ارزش‌های اصولی و ملی و منافع ملی کشور بایستد، اظهار داشت: همه ما باید پای استقلال کشورمان بایستیم چراکه اصلی‌ترین شعار کشور استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. وی افزود: ۲۰۰ سال از حمله و تهاجم به ایران لطمات زیادی را دیدیم و امروز شاهد جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان هستیم، پیش‌قراول این جنگ اقتصادی هم یک جنگ روانی است که دشمن علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته است. چند ماهی است که بازار کشور دچار التهاب شده و باید دید این التهاب نشئت‌گرفته از چیست، امریکا به دنبال جنگ روانی علیه ایران است و به دلیل عملکرد بد ما نیز توانست موفق شود، دشمن امروز امید مردم را نشانه گرفته است و باید ملاحظاتی را در شرایط کنونی مورد توجه قرار دهیم. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین گفت: مهم‌ترین عنصر مورد نیاز امروز ما وحدت، همدلی، قانون‌گرایی و شفافیت است، با اتکای مقام معظم رهبری، شورای عالی هماهنگی اقتصادی تشکیل شد و جلسات خوبی هم این شورا برگزار کرد و مصوبات خوبی را نیز به تصویب رساند.
جلالی در ادامه به پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در کشور اشاره و تصریح کرد: اگر قرار باشد یک میلیارد تومان هر سال به هر پروژه نیمه‌تمام عمرانی بدهیم تا خودش را در این حالتی که هست حفظ کند، باید هر سال ۶۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی بدهیم که رقم بالایی است، لذا راه‌حل به اتمام رساندن این پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی این است که آن‌ها را به مردم واگذار کنیم، به هر حال این پروژه‌ها نباید روی زمین بماند باید به شکل اقتصادی به بهره‌برداری برسد. وی همچنین گفت: پدیده شارلتانیزم رسانه‌ای باید به مسائل اصلی کشور در رسانه‌ها بپردازد، همه ما می‌دانیم که یک خبر یا یک شایعه در حوزه رسانه‌ای کشور چقدر می‌تواند بر بازار کشور تأثیر بگذارد، مرکز پژوهش‌های مجلس از فردای روزی که ترامپ رئیس‌جمهور امریکا خروج از برجام را امضا کرد، ستادی را با حضور چهار معاونت مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل داد تا به مسئولان کمک کند تصمیمات درستی را اتخاذ کنند، ما گزارش‌های بسیار زیادی را آماده کردیم.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مرکز پژوهش‌ها تحلیلی را درباره ناآرامی‌های دی ماه سال ۹۶ ارائه کرد که به نظرم تحلیل خوبی بود و مورد توجه قرار گرفت. وی در پاسخ به سؤالی درباره پیگیری موضوع تشکیل حزب رهروان ولایت توسط برخی نمایندگان مجلس از جمله نعمتی گفت: بنده ضمن احترام به آقای نعمتی و دوستان عزیزی که در مسیر تشکیل چنین حزبی هستند باید بگویم بنده و آقای لاریجانی حتی یک جلسه هم با این دوستان که این مسئله را پیگیری می‌کنند نداشتیم و ما هیچ اطلاعی از این موضوع نداریم و تصور می‌کنیم مشکلات کشور آنقدر زیاد است که الان نه فرصت پرداختن به این مسائل را داریم و نه اولویت می‌دانیم. جلالی با بیان اینکه ضمن احترام به آن دوستان، بنده و آقای لاریجانی در جریان این موضوع نیستیم و در هیچ جلسه‌ای مربوط به تشکیل حزب رهروان حضور نداشتم، گفت: امروز در عرصه اقتصادی مردم دچار مشکلات و ناملایماتی هستند که باید دید این مشکلات چه میزان به سوء مدیریت، چه میزان به فشار خارجی و چه میزان به فضا‌های روانی که دشمن علیه ایران به راه انداخته‌اند، برمی‌گردد. نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: آنچه در مرکز پژوهش‌های مجلس پیگیری کردیم این است که باید سیاست‌های درستی اتخاذ کنیم و شرایط کشور را به سمت آرامش پیش ببریم، همین سیاست‌های ارزی که در اردیبهشت و خرداد اجرا شد، در گزارش مرکز پژوهش‌ها گفته شد که این سیاست‌ها، سیاست‌های موفقی نیستند. وی اضافه کرد: پس از التهابات بازار ارز، این بار با خروج سرمایه از کشور مواجه بودیم و متأسفانه بازار سیرشدنی و اشباع‌شدنی نبود که نشان می‌دهد ارز در حال خروج از کشور است.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه سخنانش یادآور شد: دولت و بانک مرکزی در آسیب‌شناسی نسبت به مؤسسات پولی و بانکی خوب تشخیص دادند، اما در راه‌حل اشتباه کردند؛ به جای اینکه مورد به مورد برای اصلاح بروند، مردم را نگران کردند. از طرفی با کاهش سود بانکی مواجه بودیم، اولین جایی که به نوعی حرمت‌شکنی‌ها شروع شد در همین تجمعاتی بود که مربوط به مؤسسات پولی و بانکی بود که با مدیریت درست می‌توانست شکل نگیرد، با کاهش سود بانکی و بدعمل کردن در مورد مؤسسات پولی و بانکی، نقدینگی به صورت افسارگسیخته وارد بازار شد.
جلالی ادامه داد: ۲۲ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی به سهامداران مؤسسات پولی و بانکی پول داده شد که بعداً به گسلی به نام خروج ترامپ از برجام برخورد کرد و سپس نقدینگی وارد بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن شد و این شرایط را پیش آورد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه بخشی از این نقدینگی متعلق به شرکت‌های بزرگ است، گفت: ۸۵ درصد سپرده‌ها متعلق به ۲/۵ درصد از مردم است که می‌شود با آن‌ها صحبت کرد، دولت باید از یک تعامل خوبی برخوردار باشد تا بتواند سیاست‌ها را مدیریت کند، بهترین کار این است که دولت الکترونیک تشکیل شود. جلالی خاطرنشان کرد: خرید و فروش و دارایی‌ها باید شفاف شوند، امروز شاهدیم ثبت‌اسناد برای خودش سامانه جدایی دارد، سازمان امور مالیاتی کشور سامانه جدایی دارد، شهرداری‌ها و بانک‌ها نیز هر کدام سامانه جداگانه‌ای دارند که به نظرم همه این‌ها باید با هم ادغام شوند. وی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر کار، گفت: اینکه تصور شود نماینده‌ای پولی را برای خودش می‌گیرد، بنده چنین چیزی ندیده‌ام.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار