کد خبر: 921607
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
با تلاش‌های صورت گرفته در جذب سوادآموز، تاکنون رقم باسوادی استان بوشهر به ۹۷ درصد رسیده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: نقش و تأثیر تبلیغات رسانه‌ای در تشویق و ترغیب افراد بی‌سواد برای فراگیری سواد بسیار مهم است.
غلامرضا دانش‌فر افزود: صدا و سیما در اکثر مناطق شهری و روستایی استان در اکثر منازل حضور بارزی دارد و همین طور ائمه جمعه و جماعات با اقشار مختلف در ارتباط هستند و از این رو می‌توانند در بحث جذب سوادآموزان به کمک آموزش و پرورش بیایند.
این مسئول با تأکید بر اینکه برای پایان دادن به بی‌سوادی در استان باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در جذب سوادآموز تاکنون درصد باسوادی استان به ۹۷ درصد رسیده است هرچند تا رسیدن به حد مطلوب هنوز فاصله داریم.
وی با تقدیر از کار‌های انجام گرفته در حوزه جذب سوادآموز، اظهار داشت: در سال‌جاری از نظر آمار تحت پوشش سوادآموزان در استان بیش از ۳ هزار نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.
دانش‌فر تعداد افراد بی‌سواد اتباع خارجی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله در استان را ۱۱ هزار و ۸۶۲ نفر اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی شده با همکاری اداره کل اتباع خارجی استانداری برنامه‌ای ۴ ساله برای باسوادی ۱۲ هزار نفر از اتباع بیگانه به اجرا درآید و دو مرکز یادگیری محلی در دشتستان و بوشهر ویژه اتباع خارجی راه‌اندازی شود.
وی با ذکر اینکه تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه در دو شهرستان بوشهر و دشتستان سکونت دارند، ادامه داد: در سال‌جاری ۲۰۰ نفر از افراد بی‌سواد اتباع در این دو مرکز یادگیری محلی تحت پوشش سوادآموزی قرار خواهند گرفت.
وی خواستار نظارت بیشتر کارشناسان سوادآموزی بر امر برگزاری امتحانات شد و گفت: دقت، سلامت و نظارت مستمر بر کلاس‌ها و امتحانات پایانی از عوامل مهم موفقیت استان در برگزاری سالم آزمون پایانی خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار